תלונות צרכנים: טלפון, מחשבים, ריהוט
המשך תלונות הצרכנים מתוך דו"ח המועצה לצרכנות. והפעם: טלפונים קוויים, קנייה ושירות של מחשבים וענף הריהוט
צפריר בשן
09/01/10

טלפון קווי
ב-2009 נרשמה עלייה של 50 אחוז בתלונות לעומת השנה הקודמת. 47 אחוז מהתלונות היו של מנויי בזק, 26 אחוז מהתלונות היו של מנויי הוט. מנויי 012 סמייל תקשורת, נטוויז'ן ופרטנר אחראים ל-27 האחוז הנותרים של התלונות.
מהות התלונות
חידוש אוטומטי לאחר סיום תקופת ההתקשרות (24%). קבלת מכשירים שונים מהנרכש (22%). חיובי יתר (17%). לדוגמה, חיוב לאחר ניתוק, חיוב עמלה בשל תשלום בדואר ולא בהוראת קבע, העלאת מחירים במהלך מבצע ועוד. אי הגעת טכנאי או איחור בהגעת טכנאי (12%). הטעיה או אי גילוי פרטים מהותיים בעסקה בעת ההתקשרות (12%). קושי בהתנתקות (10%). התקשרות ללא הסכמת הצרכן (3%).

מחשבים
ענף המחשבים הוא בעייתי לצרכנים. מדובר במצרך נפוץ מאוד, אולם לחלק ניכר מהצרכנים חסר מידע בתחום, ולכן הם נוטים לסמוך על המוכרים. בענף זה נרשמה עלייה של 195 אחוז בתלונות לעומת השנה קודמת.
מהות התלונות
מוצרים פגומים (44%):
צרכנים מתלוננים על תקלות חוזרות ונשנות, על מוצרים שהגיעו חסרי חלקים, על פגמים שלא מאפשרים שימוש במוצר ועוד.
איכות השירות (31%):
הצרכנים זקוקים להדרכה רבה יותר בענף זה. צרכנים מתלוננים על "טרטור" לקוחות, שירות מזלזל, תיקונים ללא גיבוי לחומר המצוי במחשב, דרישות תשלום מופרזות והתנערות מאחריות.
הטעיה בפרסום (24%):
צרכנים הרוכשים דרך האינטרנט מדווחים כי מוצרים רבים כלל אינם קיימים במלאי. על פי הצרכנים, חברות מפרסמות מוצרים במחיר זול, ורק לפני ביצוע הרכישה הם מגלים כי יש להוסיף סכומים ניכרים על חלקים.
עיכובים באספקה ובתיקון (22%):
צרכנים נאלצים להמתין זמן רב מעבר למועד האספקה המובטח. זאת ועוד, צרכנים המוסרים את המוצרים לתיקון במסגרת תקופת האחריות ממתינים זמן רב עד להשלמת התיקון והחזרת המוצר, לפעמים עד 3 חודשים.
ריהוט
עוד ענף בעייתי ביותר שבגינו מתקבלות מדי שנה מאות פניות. בענף זה נרשמה בשנה החולפת עלייה של 115 אחוז במספר התלונות. הענף מתאפיין באלפי בתי עסק, ורבים מאוד מתוכם הופיעו בתלונות הצרכנים בשנה החולפת.
מהות התלונות
מוצרים פגומים, איכות ירודה (55%):
צרכנים מדווחים על פערים בין האיכות המובטחת לזו שבית העסק מספק להם. צרכנים רבים התלוננו אחרי שביקשו מהספק לתקן פגמים וזה התעלם מהם.
איחור באספקה (12%):
צרכנים מתלוננים על איחור באספקת הרהיטים מהמועד הקבוע בהזמנה, ובמקרים רבים על אי אספקה כלל.
אי התאמה (11%):
תלונות רבות נגעו לאי התאמה בין תכונות המוצר שהוזמן לבין מה שסופק בפועל. למשל, צבע העץ או הריפוד, סוג הבד והדוגמה שונים מהדגם שהוזמן.
הטעיה ואי גילוי נאות (7%):
צרכנים מדווחים כי ספות הוצגו כספות מעור אך בפועל היו עשויות "עור תעשייתי" או סינתטי. מוצרים מתצוגה נמכרו כחדשים.
סירוב לבטל עסקה ודמי ביטול מופרזים (5%):
צרכנים שהתחרטו וביקשו לבטל הזמנה התלוננו על סירוב העסק לבטל עסקה או על דרישה לתשלום דמי ביטול מופרזים של עשרות אחוזים, גם כאשר הצרכן התחרט בסמוך למועד ההזמנה וביקש לבטל אותה.
עוד על צרכנות נבונה:
תלונות צרכנים: סלולר, אינטרנט וטלוויזיה
איך מתנתקים מחברת שירותים
כללים חשובים לקניית רהיטים
טיפים צרכניים חשובים
כמה באמת עולה לנו שירות 144 של בזק
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות