חזרה להכסף שלי

תקופת ההתחייבות לחברות הטלוויזיה תקוצר

משרד התקשורת החליט לקצר את תקופת ההתחייבות של הצרכנים להוט וליס משלוש שנים ל-18 חודשים
צפריר בשן 23/03/10
תקופת ההתחייבות לחברות הטלוויזיה תקוצר
לאחר שנים של כוונות, פרסם אתמול סוף-סוף משרד התקשורת שימוע ציבורי שתכליתו קיצור תקופת ההתחייבות של הצרכנים לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית הוט ויס משלוש שנים ל-18 חודשים. למען הדיוק יצוין, כי כבר ביולי 2009 ביקשה המועצה לשידורי כבלים ולוויין את עמדת חברות הטלוויזיה הרב ערוצית בעניין תיקון רישיונן לצורך קיצור תקופת ההתחייבות ל-18 חודשים. משרד התקשורת כבר קיצר את תקופת ההתחייבות של הצרכנים למפעילים הסלולריים ל-18 חודשים, אחרי שזיהה את תקופת ההתחייבות הארוכה ככלי של החברות שכל תכליתו מניעת נדידה של לקוחות מחברה לחברה, בחיפוש אחר ההסכם הטוב ביותר לצרכן. המשרד, כך נראה, מבקש להשיג את אותה מטרה במהלך הנוכחי - יותר אפשרות ללקוחות לעבור בין ספק לספק ולהשיג תוכן איכותי יותר במחיר משתלם יותר. כיום מחייבות חברות הטלוויזיה הרב ערוצית את הלקוחות בתקופת התחייבות של 36 חודשים בתמורה להנחות, אולם גובות קנסות יציאה של מאות ואפילו אלפי שקלים מצרכנים המעוניינים להתנתק מהשירות במשך תקופת ההתחייבות. השימוע במשרד התקשורת יעסוק בין היתר בסוגיה זו.


הסיבה לשימוע הנוכחי, שהוא המשכו של השימוע מן השנה שעברה, היא שירות ה"טריפל" שמספקת חברת הוט ללקוחותיה. השירות כולל לא רק שירותי טלוויזיה רב-ערוצית, אלא גם שירותי אינטרנט וטלפוניה ה"ארוזים" לצרכן בחבילה אחת ובתשלום חופשי בודד. במשרד התקשורת הבינו כי יהיה קושי לכפות קיצור של תקופת התחייבות על רכיב אחד של השירות, ולא לעשות כן באשר לרכיבים אחרים של השירות. הדבר עושי ליצור בלבול בקרב צרכנים, שלא יבינו את טיב החבילות שהם רוכשים מספק השירותים. לפיכך השימוע הנוכחי מתייחס בעיקרו לחברת הוט, והמטרה היא שתקופת ההתחייבות תהיה זהה לכל רכיבי שירות הטריפל. אגב, כיום בזק (באמצעות החברה הבת יס) אינה רשאית לשווק חבילה מקבילה לחבילת הטריפל של הוט. סביר להניח שאם וכאשר תוסר המגבלה הזו מבזק, היא תידרש לעמוד באותן מגבלות תקופת התחייבות כמו אלה שיושתו על הוט.
עוד על צרכנות נבונה:

משרד התמ"ת: הוט הטעתה את לקוחותיה

טלוויזיה בכבלים: השירות יורד, המחיר עולה

איך מתנתקים מחברת שירותים

רוצים להתנתק מהכבלים? תשלמו

שידורים לפי דרישה - כמה זה עולה לנו

להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה