תקנות חדשות לביטול טיסה
לאחרונה נכנסו לתוקף תקנות חדשות לביטול טיסות וגם לביטול השתתפות בקורסים ובחוגים
צפריר בשן
23/10/11

החודש נכנסו לתוקף תקנות שהכינה הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הקובעות כי צרכן יוכל לבטל עסקה לרכישת טיסה שנעשתה באופן פרונטלי (למשל במשרדי החברה) תוך 14 ימים מיום הרכישה ועד 18 יום לפני הטיסה. הצרכן רשאי גם לבטל טיסת המשך הנרכשת מישראל וחזרה אליה ובתנאי שטיסת ההמשך ניתנת על ידי אותה חברת תעופה היוצאת מישראל.
בטיוטת התקנות, שהוכנה על ידי הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הוצע כי צרכן יוכל לבטל עסקה לרכישת טיסה תוך 14 יום מיום עשיית העסקה ועד 14 יום שאינם ימי מנוחה לפני מועד הטיסה, אולם נציגי סוכנויות הנסיעות וחברות התעופה התנגדו לכך וביקשו להרחיב את מסגרת הימים כך שצרכן לא יוכל לבטל עסקה לרכישת טיסה 30 יום לפני מועד הטיסה, בטענה כי לא ייוותר להם די זמן למכור את הכרטיסים בשנית. לאחר דיון שהתקיים בוועדת הכלכלה אושרה לבסוף הצעת הפשרה של יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שמא הכהן, כך שהצרכן יוכל לבטל עסקה לרכישת טיסה עד 18 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד הטיסה.
עוד נקבע בתקנות כי לא ניתן יהיה לבטל עסקה לרכישת שירותי תיירות חוץ המתחילים והמסתיימים במלואם מחוץ לישראל, כגון מלון בחו"ל, טיסה מחו"ל או טיסת המשך הניתנת על ידי חברת תעופה אחרת וכדומה, וזאת לאור העובדה כי עוסק בחו"ל ממילא אינו מחויב לחוקי מדינת ישראל ולא יכולה לחול עליו החובה להשיב לצרכן הישראלי את כספו.
התקנות חלות רק על עסקאות שנעשו באופן פרונטלי (למשל, במשרדי החברה) בין הצרכן לעוסק, אולם עסקה לרכישת טיסה שנעשתה במכר מרחוק, היינו באמצעות האינטרנט, טלפון וכדומה, המצב החוקי נותר בעיינו והוא שצרכן רשאי לבטל את הטיסה תוך 14 ימים מיום עשיית העסקה ועד שבעה ימים לפני מתן השירות.
תיקון נוסף שנעשה בתקנות הוא הקביעה כי ניתן לבטל עסקה לרכישת חוגים וקורסים תוך 14 ימים מיום עשיית העסקה ובלבד שלא ייעשה 14 ימים לפני תחילת הקורס או החוג, מאחר ונטענה טענה שחוגים וקורסים רבים נפתחים על בסיס מספר נרשמים וכשצרכן מבטל ברגע האחרון לא תמיד ניתן לאייש את מקומו באחר.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס אומרת כי זכות ביטול לגבי טיסות היא הישג נוסף בהגנה על ציבור הצרכנים במדינת ישראל, שיאפשר לצרכן לבטל עסקה שאינו רוצה בה או שאין לו צורך בה.
בתוך כך, מובילה בימים אלה הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן פרויקט "שולחן עגול" שבמסגרתו מקיימת הרשות דיונים מול נציגויות ענפיות במשק במטרה להבהיר סוגיות מורכבות העולות מהחקיקה הצרכנית - עליה אמונה הרשות - ומהנחיות הממונה בתחום הצרכנות. מטרת השולחן העגול היא לקדם את יישום הוראות החוק ולהוביל את המשק לתחרות הוגנת ולסחר הוגן.
עוד על צרכנות נבונה:
רוצים לחסוך כסף? בקשו הנחה
טלפון, אינטרנט, טלוויזיה: לשלם פחות
טלפונים סלולריים: הסכמי התקשרות חדשים
שידורי עידן: יותר ערוצים בפחות כסף
מים: הדרך הזולה והנכונה
להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
עוד על צרכנות נבונה:
רוצים לחסוך כסף? בקשו הנחה
טלפון, אינטרנט, טלוויזיה: לשלם פחות
טלפונים סלולריים: הסכמי התקשרות חדשים
שידורי עידן: יותר ערוצים בפחות כסף
מים: הדרך הזולה והנכונה
להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות