המועצה לצרכנות-עזרה ללא תשלום

"המועצה לצרכנות איתך עד לבית המשפט לתביעות קטנות"
המועצה לצרכנות יוצאת בקמפיין הסברה חדש, לראשונה בתולדותיה בטלוויזיה. הקמפיין שיעלה מחר יחשוף את השירות החדש של ניסוח כתבי תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בשמם של הצרכנים ויעודד את ציבור הצרכנים להשתמש בו.
הקמפיין יציג באמצעות שקופית חסות, עוול צרכני הנגרם לצרכן: "הזמנת מזגן וקיבלת מאוורר?" והסלוגן המלווה הוא: "המועצה לצרכנות איתך עד לבית המשפט לתביעות קטנות". משרד הפרסום: אינבוקס. הקמפיין יעלה בטלוויזיה, בעיתונות ובאינטרנט.
המועצה לצרכנות, ארגון הצרכנים היציג הפועל מכוח חוק, איננה גוף שלטוני היכול להוציא צווים לבתי-עסק. המועצה נכנסת לנעלי הצרכן בכל תלונה שהוא מגיש ומייצגת אותו מול בית העסק, לצורך השבת זכויותיו. באותם המקרים בהם לדעת המועצה הצדק עם הצרכן, ובכל זאת בית העסק לא משיב לו את זכויותיו, נכנס לפעולה השירות החדש: ניסוח כתבי תביעה לביהמ"ש לתביעות קטנות. התביעות מנוסחות ע"י סטודנטים למשפטים שעברו הכשרה מקצועית, הן בטיפול בתלונות צרכנים והן הכשרה משפטית בתחום הרחב והכולל של דיני הגנת הצרכן. השירות מתבצע ללא תשלום ומוצע חינם לציבור הרחב.
השירות לניסוח כתבי תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות הינו אחד מהשירותים אשר אותם מציעה המועצה לציבור, וביניהם: פרויקט סמ"ל-השוואת מחירים של מוצרים וסלי מוצרים, "צרכנות בקליק"- שרות סעד עצמי לביטול עסקה, "עושים חשבון לחשבון"- מדריך לקריאת חשבונות וכמובן מערך השירות לצרכן- טיפול בתלונות הצרכנים והשבת זכויותיהם ועוד.
עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "מטרתנו לפעול להגנת הצרכנים ולשמירה על זכויותיהם, וכן לחנך את הציבור לצרכנות נבונה ונכונה. אנו מעודדים את הציבור להפוך לשותף פעיל במאבק למימוש זכויותיו הצרכניות ועל כן קוראים לו לפנות למועצה, אשר תייצג אותו מול בעלי העסקים ובעת הצורך אף תנסח לו את כתב התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות. בנוסף, שולח השירות הזה מסר חד וברור לבית-העסק, לפיו "שיטת המצליח" לא תיצלח עוד, וכי כעת יש למועצה לצרכנות "שיניים" שיבטיחו הן את עשיית הצדק עם הצרכן הבודד והן את חיזוק ההרתעה לפגיעה בכלל הצרכנים".
יש תחום פרוץ וגם עליו יש לתת את הדעת. ספקי הכבלים שמבטיחים הרים וגבעות ולא עומדים בהבטחה והלקוח הקטן עומד מול הגולית ואינו יודע כיצד להתמודד איתו. על פי רוב ההסכמים הם בע"פ ואין הסכם חתום . הייתי רוצה לראות את הלקוח מתמודד איתם.
כאשר שולחים התראה לתביעה . במקרים כאלה הלקוח הקטן מרים ידים ומשלם תשלומים שהובטחו לו חינם (חודש חינם ובלי דמי התקנה.)
האם האג' מטפלת גם בפניה לשר הממונה לחקיקה ולהורדת מחירי המינוי לכבלים כפי שנעשה עם חברות הסלולר?
כל הכבוד לאגודה שעוזרת לאזרח הקטן