רעיון, פרויקט = ביצוע

בשנת 2005 השתתפתי בסמיריון שעסק בנושא "בטוי עצמי ומנהיגות בקהילה" במסגרת זו קבל כל אחד על עצמו להגות רעיון לפרויקט שיבוצע בקהילה על ידי רתימת אנשים וגופים שונים לבצע את הרעיון במסגרת הקהילה שלו. התלבטתי מזה זמן כיצד לקרב את בני הנוער להיסטוריה של מקום מגוריהם והעליתי רעיון להפגיש את בני הנוער עם ותיקי הישוב ומקימיו הם יספרו לבני הנוער את תולדות המקום. תכננתי את הפרויקט בשלבים כאשר כל שלב משלים את קודמו וכן פתרון בעיות לוגיסטיות פשוטות כגון מקום המפגש ומשכו. שלב א': רתימת הרשות המקומית, קרי ראש הרשות ומחלקת החינוך שלה. שלב ב': רתימת שלושת מנהלי התיכון וחטיבות הביניים והמורים לנושא. שלב ג': רתימת ותיקי הישוב להקדיש מזמנם ולבוא לספר לנערים ככל שיכלו. שלב ד': מקום המפגש. פניתי לראש הישוב והצגתי בפניו את הרעיון, ההתלהבות הייתה מיידית מנהל מחלקת החינוך נקרא שמע את הרעיון ונרתם מיד לפרויקט וקבע ישיבה מיוחדת עם מנהלי בתי הספר.\ המנהלים קבלו את הרעיון בחיוב ורתמו לכך גם את המורים בהתלהבות. נשאר לי לרתום את הותיקים בעזרת הרשות כינסנו כ 20 מותיקי הישוב ולאחר שהסברתי את הרעיון הם התלהבו והתחייבו לבוא לכל מקום ובכל שעה לפני בני הנוער ואף הכינו מערכי הרצאה . בישיבה משותפת עם מחלקת החינוך והמנהלים הוחלט כי המיקום הטוב ביותר יהיה בכיתות הלימוד עצמן כמו כן לשלבם בתוך תכניות הלימוד ולא כתוספת כדי לא לגרום לתלמידים מורת רוח משעה לימוד נוספת וכך נעשה. אני רוצה לציין בסיפוק שהפרויקט זכה להיענות גדלה והולכת של התלמידים עצמם וגילינו שהם צמאים לידע ולסיפורי הותיקים ובמשאל שערכה מחלקת החינוך רוב התלמידים הסכימו להשתתף גם אם זה יתקיים לאחר שעות הלימוד הרגילות. הפרויקט נמשך זמן רב והיו לו תוצאות ספציפיות מדידות שהן היותה של הקהילה מושפעת מכך. כל תפקידי היה בהצלחתי לרתום את הגופים והיחידים לבצע את הרעיון ובזה תמה מעורבותי. תודה להדס יעקב שהציף את זכרוני.
רתימת הוותיקים שהסכימו להרצות בפני הנוער תרמה ללא ספק לידע, ככל שהפרט יתקדם בסולם הערכי הוא יגיע לשלבים גבוהים יותר במנהיגות הקהילה והמדינה.
גילית מנהיגות ואיכפתיות יוצאות דופן.
והביצוע היה מושלם ומוצלח
תודה על ץגובתך
לכל רעיון חיובי נוכחתי לדעת, אנשים מוכנים להירתם
אין כל מניעה שכל ישוב יארגן פרויקט כזה אצלנו זה הצליח מאוד הנוער צמא למידע ולסיפורי הוותיקים, הנערים השתתפו באופן פעיל שאלו המון שאלות
תודה על תגובתך
אני מסכים אתך כי ללא הכרת ההיסטוריה המדינית והכלכלית של המדינה קשה לתכנן את העתיד כי למעשה עברנו הוא עתידנו ואני מקווה שאותם נערים בבגרותם יעשו את עתידנו מתוך הכרת העבר, אבל זה ענין של המדינה של משרד החינוך, אני התרכזתי בקהילה המקומית ולכן זה הצליח ועד כמה שידוע לי זה נמשך גם היום אם כי בממדים קטנים יותר במתנס.
תודה לך על התגובה מאלפת מאוד
והמון תודה על התגובה