מוטקה > בלוגים > הבלוג של נדב > פניה האמתיים של הרפואה בישראל

פניה האמתיים של הרפואה בישראל

פניה האמתיים של הרפואה בישראל

מערכת הבריאות בארץ.

מערכת הבריאות הממלכתית מתרסקת! בשל חמדנותם הנלעגת של רופאים בכירים, ששינו את פניה של הרפואה הממלכתית לרפואה פרטית בארץ, להתעשר בקלות, כשהם מנצלים מקום עבודתם, בתי החולים המעמידים לרשותם לצורך מטרה נלוזה זו, כל התנאים הדרושים, במכשור, מעבדות, חדרי ניתוח, אחיות, סטאז'רים מסייעים, לעסוק ברפואה פרטית, שמקורה בחטא, כדי להתעשר. בו בזמן כל המערך הרפואי, על מוסדותיו, מעבדותיו, וכל קניינו הוקם וממומן מכספי ציבור העובדים במדינה המשלמים מס בריאות, ומיסים כ?כ?ל?ל - המדינה גובה מן האזרח, מס בריאות ועוד תשלומים נילווים בלתי צודקים ההולכים וגדלים עבור כל בדיקה רפואית נדרשת.

השאלה היא איזו זכות יש לרופאים הללו להשתמש ברכוש הכלל לתועלתם. הפרטית? רכוש ממלכתי שלא שייך להם, אלא לציבור העובדים אזרחי המדינה? 

הנהלות בתי החולים, בעיקר המדינה שותפה לפשע נפשע בעצימת עיניים, כאשר היא מתעלמת מנוהג פסול זה שפשה במחוזותינו, לע?ו?ת נורמות של צדק חברתי,  על ידי מתן "זכות קדימה" לבעלי ממון, וחולים המוכנים בלית ברירה לעמוד בתשלומים הגבוהים ל"קיצור תורים" - תשלומים שלא מגיע בשום אופן לרופאים חמדנים אלה, המקבלים משכורות גבוהות, בלי קשר לעבודתם הפרטית מהנהלות בתי החולים, בהם הם מועסקים, בו בעת הכפופים להם, נושאים בנטל המעמסה, ובשכר מקופח.

לא סוד שהמערך הרפואי בארץ מנוהל באופן כושל, ובעצימת עיניים, על ידי מנהלי קופות החולים לסוגיהן במדינה, החולבות את חברי הקופה, פעם אחר פעם, "בשידרוג" כבייכול, מתן טיפול רפואי "טוב יותר" על ידי פטנט ערמומי שמקורו בחטא, "שידרוג" כרטיס החבר, מ"משמר", ל"מושלם"... ומ"מושלם"... ל"זהב"... ומ"זהב" לכרטיס "פלטינה" וכן הלאה - כאשר מ"שדרוג" ל"שדרוג", נדרש חבר הקופה, לשלם, עוד תשלומים, בלי שיחול שיפור מינימאלי לקבל תור הוגן לטיפול בבעייתו הבריאותית הרפואית, כשזו מתעוררת, המגיע לו בתוקף חוק בריאות ממלכתית שהתקבל בכנסת ישראל עם קו?ם המדינה, האמור להגן על זכויות האזרח, אך אינו מקבל את התור, מפני ש'המיטה תפוסה' על ידי "זכות קדימה" למשלמי האתנן. 
לגביsecond  opinion    
 
- חות דעת שניה מרופא בכיר, כאשר החולה נזקק לה, ונדרש לשלם עבורה קרוב ל1000 שקלים, (כסף קל לכיסו של הבכיר) עבור כמה דקות יעוץ.
כאזרח במדינה מבקש למצוא את הקשר בין התנהגות קלוקלת זו, לבין שבועת היפוקרטס? -
 שבועה שמקבלים על עצמם הרופאים בתחילת דרכם, האומרת בין היתר, כי חלה על הרופא חובה לתת טיפול שוויוני לכל אדם באשר הוא אדם.

תגובות  23  אהבו 

777
כח, בהכללה,מביא לשחיתות. כלאצל רוב בעלי הכוח, יהיו מי שיהיו.בהכללה, רופאים תמיד היו מושחתים, הינם מושחתים ויהיו מושחתים. רובם המוחלט של הרופאים עצמם, ושאר הציבור, איינם מודעים למה שכתב, ולמה כתב היפוק...
כח, בהכללה,מביא לשחיתות. כלאצל רוב בעלי הכוח, יהיו מי שיהיו.בהכללה, רופאים תמיד היו מושחתים, הינם מושחתים ויהיו מושחתים. רובם המוחלט של הרופאים עצמם, ושאר הציבור, איינם מודעים למה שכתב, ולמה כתב היפוקרטס את דבריו, שעד כמה שיגוע לי, חלק מהם, משמש כשבועת הרופא. עוד בימיו, ידע היפוקרטס על שחיתות הרופאים ב\מהו. את שכתב כתב בגלל שחיתות זו. הרופאים נשבעים את שבועתם, בלא לדעת כל מה שכתב היפוקרטס. הרופאים בארץ מושחתים, בסדרי גודל, הם יוצאים ל"השתלמויות" בארץ ובחו"ל, בבתי מלון, בתנאי נופש, הטבה שהינה שוות ערך לכסף. הטבות אלה משולמות בדרך כלל, על ידי בתי חרושת לתרופות, לא מוצהרות, על ידי הרופאים כהטבה שוות כסף, זוהי רמאות, בגינה גם מפסידה המדינה כסף, הרופאים זוכים בשווי וכיו"ב. מובן שמטרת בתי החרושת המממנים,היא לקדם רווח כסף, על ידי תשלום שוחד, מקובל, לרופאים. הדבר לא נעשה רק על ידי הרופאים הבכירים, אלא כל הרופאים, שבשתיקתם ושיתוף הפעולה עם מוסר שוחד עלוב זה, חיים את עליבות אישיותם המוסרית, וכנראה גם הפלילית. המדינה אינה עושה דבר נגד שחיתות זו, ובעצם כך, הריהי שותפה למעשים אלה, יודעת ושותקת. שנים ארוכות, סירבו הרופאים להנהגת מערכת ממוחשבת, שתעקוב אחרי שהויותיהם בבתי החולים, והיה להם מה להסתיר, הן זמנים והן תשתיות שוות כסף, ששומשו על ידם ולא בוקרו. יש ביניהם הרבה נחמדים וטובים, אך ככלל, הינם מושחתים, ואפסים במוסר. הם שקרנים לא קטנים, באשמתם לגרימת מיתות רבות, עליהם לא נתנו את הדין, ומתן כיסויי תחת למיקרים שכאלה. גם עכשיו הם בכוונה לחוקק חוק, שיבטיח את זכאותם אם יודו בטעיות שעשו, מי שמע על שחיתות שכזו? מזכיר עד מדינה שהינו שהיה שותך לפשע, ומקבל חיסיון על עדותו, בדרך כלל נגד אחרים, הרופא בהודאתו על טעותו, יהא חסין מתביעה על כך? זו ארץ מושחתת, שהרופאים בהחלט מתאימים לשחיתותה. במקורות נאמר "רופא שווה לגיהינום", שמעתי שכך נכתב גם על קצבים. תודה על דבריך נדב, שבת שלום, עמיר
נמצאת בכל מקום, אם ברפואה הציבורית ואם בעיריות במתן רישיונות בנייה, אם במס הכנסה או בבנקים. אין מקום שהוא נקי, אבל לצערנו אין גם מנהיג בעל שיעור קומה שיהיה מוכן לשנות את הדרך ולבער את השחיתות
קראתי וחזרתי וקראתי את המסה שלך נגד הרפואה הפרטית, כאחד שנכנס ויוצא (בעיקר יוצא ואם לא בורח) בבתי חולים אני חייב שאני והדגש הוא על אני, לא נתקלתי בבעיה גם כאשר סעדתי את רעייתי ז"ל בבית החולים כל ...
קראתי וחזרתי וקראתי את המסה שלך נגד הרפואה הפרטית, כאחד שנכנס ויוצא (בעיקר יוצא ואם לא בורח) בבתי חולים אני חייב שאני והדגש הוא על אני, לא נתקלתי בבעיה גם כאשר סעדתי את רעייתי ז"ל בבית החולים כל הרופאים הבכירים של המחלקה היו כל בוקר בביקור ואם נדרשו הגיעו אף בשעות הלילה ואיש לא בקש, רמז, הציע לשלם תשלום כל שהוא, אבל לא זה הכלל המעיד על הכלל, אתה צודק בהחלט בביקורתך אבל לדעתי לא הרופאים הם הבעיה, נבחרי הציבור הם הבעיה כאשר אני חוזר המחשבה לאחור על כל מערכות הבחירות במדינה מעולם לא עלתה על הפרק שאלת מערכת הבריאות, תיפקודה ותיפעולה בשום מערכת בריאות ולא ניתנה על כך דעת הציבור ומערכת הבריאות לא עמדה כשאלה לאומית על ידי אף מפלגה פוליטית במדינה תיק הבריאות היה ועודנו בכל הממשלות תיק מסיג אחרי ו כך שזה ניתן גם לשם פיוס פוליטיקאי זה או אחר.
בניגןד לעמיר שאצלו הכל מושחת מן היסוד אני לא חושב שהרופאים מושחתים. ולדעתי כל המצב הזה יכול היה להיווצר אך ורק עקב אדישות הציבור כל השנים אז אם הציבור ימשיך להיות אדיש דבר לא ישתנה אבהל אם הציבור יהיה ער לבעיה יוכל לחולל שינוי וזאת לא בהשמצות נוסח עמיר אלא תבונה.
22/02/14
טוב, דבריך מזכירים את הא?מ?ר?ה שהייתה נפוצה בנכר, כשהעם שלנו חי בגלות ללא מולדת, שנוא על הגויים, אבל לכל גוי היה לו את היהודי החביב עליו אותו הוציא מן הכלל. ישראל ידידי, לא מדובר ברופא, זה, או אחר, א...
טוב, דבריך מזכירים את הא?מ?ר?ה שהייתה נפוצה בנכר, כשהעם שלנו חי בגלות ללא מולדת, שנוא על הגויים, אבל לכל גוי היה לו את היהודי החביב עליו אותו הוציא מן הכלל.
ישראל ידידי, לא מדובר ברופא, זה, או אחר, אלא בהתנהלותה של מערכת הבריאות בכללותה, על כל תחלואיה.
כולל את אלה שידידנו עמיר נגע בהם. עמיר מדבר מאיפה שכואב לו, רצוי להתמקד על אותן נקודות רבות שהוא העלה, בתגובתו, נקודות אותן לא הזכרתי בכתבתי, לגבי ההטבות שהרופאים מקבלים מחברות התרופות כדי לקדם מכירות תוצרתם, ובעיקר עניין הרפואה הפרטים אותה הזכרתי בכתבתי זו. אם זו לא שחיתות, אז מה היא? ולא להיתפס לאופן התבטאותו, היא לא העיקר.

נאמר די בתפוז רקוב אחד כדי לקלקל ארגז שלם, על אחת כמה וכמה כשמדובר בכמויות תפוזים רקובים במערכת אחת. מערכת הבריאות.
תודה גדולה להתייחסותך העניינית, ישראל ידידי.

שבוע טוב ומבורך לך ובני ביתך היקרים. נדב.












+++++++++++++++++-
מחוץ לכלל.
אותה דוגמה ניתן להשליך כאן, כל אחד מאיתנו מחזיק בדעה דומה לזו של הגוי, לאמור "אני מכיר רופא חביב טיפל בי יפה".
ישראל מוריורבי. מדובר כאן בערכת הרפואית כולה.
אני מסכים עימך בכל אשר אמרת אבל האם כך נפתור את הבעיה ? הבעיה היא בעיה ציבורית ואנושית ממדרגה ראשונה ואני לא רוצה לבכות על החךב אלא למצוא את שורשה של המחלה והיא אדישות הציבור אין לנו משטר של בחירות...
אני מסכים עימך בכל אשר אמרת אבל האם כך נפתור את הבעיה ? הבעיה היא בעיה ציבורית ואנושית ממדרגה ראשונה ואני לא רוצה לבכות על החךב אלא למצוא את שורשה של המחלה והיא אדישות הציבור אין לנו משטר של בחירות ישירות של חברי הכנסת אולם, אם כל אחד יכתוב לחבר כנזת שעבור מפלגתו הצביע אולי אפשר לחולל שענוי בכל מערכת הרפואה מיסודה ויוכלו לסלק את ה"תפוזעם הרקובים" ולאפשר מערכת ציבורית למען הציבור ועבור הציבור בלי שינוי יסודי של תפיסת השרות הציבורי דבר לא ישתנה
וחבל
22/02/14
עמיר ידידי היקר, אל באפך, מ?ת?ן התבטאויותך הקשות, שלא לתת עילה להיתלות בתפל ולהתעלם מן העיקר אשר בדבריך. שאמיתותן יקרות מפז. מודה לך על תגובתך הכנה התומכת והמבקשת פתרונות. שבוע טוב. בריאות ושל...
עמיר ידידי היקר, אל באפך, מ?ת?ן התבטאויותך הקשות, שלא לתת עילה להיתלות בתפל ולהתעלם מן העיקר אשר בדבריך. שאמיתותן יקרות מפז.

מודה לך על תגובתך הכנה התומכת והמבקשת פתרונות.

שבוע טוב. בריאות ושלווה עמיר היקר. נדב.
22/02/14
שרה יקירתי. אל נשתמש באמירה כזו, חס וחלילה, המדינה לא רקובה. אבל העומדים בראשה, חייבים לעקור את הנורמות הפסולות להתעשרות קלה, על גבם של כלל אזרחי המדינה. לעקור אותן מן השורש תרתי משמע. תודה להתייח...
שרה יקירתי. אל נשתמש באמירה כזו, חס וחלילה,
המדינה לא רקובה. אבל העומדים בראשה, חייבים לעקור את הנורמות הפסולות להתעשרות קלה, על גבם של כלל אזרחי המדינה. לעקור אותן מן השורש תרתי משמע.

תודה להתייחסותך הטובה.
שבוע טוב ומבורך שרה היקרה. (פרח) נדב.
22/02/14
אכן בעית מערכת הבריאות,
לא לזאת יחלנו.צריך למצוא פתרון ודחוף.
22/02/14
צביה היקרה, כאבך מובן. כמוך כולנו מייחלים לסילוק הנורמות הפסולות שהשתרשו בחיינו במדינה שלנו. תודה גדולה לתגובתך בה מוצא עידוד, כן לכתוב, אודות מערכות כושלות הפוגעות באזרחי המדינה. שבוע טוב ומב...

צביה היקרה, כאבך מובן. כמוך כולנו מייחלים לסילוק הנורמות הפסולות שהשתרשו בחיינו במדינה שלנו.

תודה גדולה לתגובתך בה מוצא עידוד, כן לכתוב, אודות מערכות כושלות הפוגעות באזרחי המדינה.

שבוע טוב ומבורך ובריאות טובה צביה. נדב.
קצת הגזמה. גם אני כמו ישראל הייתי אורח לעיתים קרובות בבתי חולים כאשר רעיתי ובתי שכבו שם. הטיפול היה לעילה ועילה. וגם אני ביקרתי לא מעט בבתי חולים ועברתי כמה ניתוחים עיניים ...
קצת הגזמה. גם אני כמו ישראל הייתי אורח לעיתים קרובות בבתי חולים כאשר רעיתי ובתי שכבו שם. הטיפול היה לעילה ועילה. וגם אני ביקרתי לא מעט בבתי חולים ועברתי כמה ניתוחים עיניים ושבר וצינתור. ואף פעם לא היה רמז ולו הקל ביותר על תשלומים מהצד. נכון התורים ארוכים וצריך לחכות לפעמים חודשים לניתוח . אולם הבעיה היא בתקציבים שהממשלה מעבירה למערכת הרפואה . הם לא מספיקים כפי שהתקציבים לחינוך אינם מספיקים וכפי שהתקציבים לסעד אינם מספיקים. זה קורה במדינה שתקציב הביטחון כה גדול. כל רופא שיפנה בקשה לכל מדינה אחרקת יתקבל בברכה בשכר כפול ואפילו מרובע. זו סיבה שרופאים עוסקים גם בניתןחים פרטיים. זו סיבה שבתי חולים מקבלים לניתוחים תושבי חוץ שמשלמים סכומים ניכבדים שמקלים מעט על בתי החולים. . יש פרוטקציה והיא קיימת בכל העולם וגם כאן. אי אפשר לברוח מכך. יתכן ויש גם רופאים מושחתים .בכל תחום יש שחיתות אולם אי אפשר לעשות הכללה ולומר שהרופאים מושחתים. אז ביטוח בריאות עולה כסף רב בכל העולם. אצלנו יחסית הוא לא יקר. נכון שאם אתה מעוניין בחוות דעת של מומחה אתה משלם חלק מהתעריף וקופ"ח משלימה את היתר. נכון שאתה מחכה בתור לניתוח אבל זה מצב הרפואה בארץ. חסר מיטות חסרים רופאים חסרים אחיות . לפני שבוע הפנתי בקשה לבית חולים מסויים עם הפניית רופא לבדיקה מסויימת. אז כן הבדיקה תהיה....בחודש ספטמבר סמוך ליום הולדתי. .חה.. זו הזדמנות לחגוג יום הולדת בבית חולים.. בסיכומו של דבר הכל שאלה של תקציבים ולשמחתנו בתי החולים הממשלתיים ואלו של קופות החולים מתפקדים טוב. מי שניקלע לקשיים הוא בית החולים הפרטי הדסה שניסמך על רפואה פרטית השר'פ ועל תרוןמות נשות הדסה ועל תקציבים ממשלתיים. הרגולציה כאן הייתה רופפת ולכן בית החולים נקלע לגרעון עצום של מליארד וחצי ש'ח.
22/02/14
כן, אריקו ידידי, במצב כפי שהעניינים מתנהלים במערכת הבריאות היום, חשוב שקברניטי המדינה ישימו סוף ללנורמות השליליות במערכת הבריאות. תודה להתייחסותה העניינית. שבוע טוב לך ובני ביתך היקרים, אריקו ידידי...
כן, אריקו ידידי, במצב כפי שהעניינים מתנהלים במערכת הבריאות היום, חשוב שקברניטי המדינה ישימו סוף ללנורמות השליליות במערכת הבריאות.
תודה להתייחסותה העניינית.
שבוע טוב לך ובני ביתך היקרים, אריקו ידידי. (חיוך) נדב.
22/02/14
יעקב ידידי שבוע טוב ומבורך, כמה הערות שכתבתי בתשובתי לישראל היקר, והן נר לרגלי, לעקור נורמות פסולות הקיימות במערכת הבריאות, מן השורש. יעקב ידידי אותך אני מעריך. מעט הן הנקודות שהעלת בתגובתך אלי...

יעקב ידידי שבוע טוב ומבורך,
כמה הערות שכתבתי בתשובתי לישראל היקר, והן נר לרגלי, לעקור נורמות פסולות הקיימות במערכת הבריאות, מן השורש.
יעקב ידידי אותך אני מעריך.
מעט הן הנקודות שהעלת בתגובתך אלי, איתן אני מסכים.
אדלג על מרבית הדברים שניסית לקבוע על פי הבנתך. אולם על פרט אחד אשיב - לנפנף באיום שאם לא ניתן לרופאים לעסוק במקצועם כאהבת נפשם, עלולים הם "לברוח" מן הארץ! מעשה שהוא לא מוסרי בבסיסו, לנצל את משאבי המדינה, אחר לירוק בבאר ממנה שתו, או יותר נכון, רוו מים.

יעקב ידידי, לא יודע להסביר מדוע, אך משום מה רואה בזה ברכה, אם כמה בכירים יעופו מכאן. לא חשוב לאן הם יגיעו וכמה דיפלומות באמתחתם, כיהודים, הם תמיד ייחשבו לאזרחים סוג ב' ושעיר לעזאזל לתחלואות הגויים החיים בקרבתם.

מצד שני תינתן הזדמנות פז למשרד הבריאות להשתחרר מכבליהם של אלה שהנהיגו נורמות זרות במדינה. ברפואה פרטים, על כל השלכותיה השליליות, על חשבון הציבור במדינה, ולהבריא מן היסוד את המערכת הזו הכורסת.
בשכר ששילמו לתחזוקתם הבומבסטית המרופדת מאוד לבכירים חמדנים אלה. משכורות של 70 ו..80, וגם למעלה מ100000
שקלים לחודש(תמה מה הם עושים עם כל הכספים הללו? האם הם לא יודעים שלתכריכים אין כיסים?) אפשר להרים את שכרן של האחיות המסורות והרופאים הטובים, המגיע להם.

ולסבר את האוזן תקציב הבטחון לא בא על חשבון משרד הבריאות. תקציב זה ממומן בעיקר ממכירות נשק למדינות ברחבי הגלובוס.


שוב שבוע טוב בבריאות טובה עד 120. י. גרשון ידידי. (חיוך) נדב.
לי ידוע על כמה מקרים שרופאים משתלמים חיפשו ומצאו עבודה באירופה. ואני לא מאשים אותם. אם אבא מספר שבתו הרופאה קיבלה 23 ש'ח לשעה ונאלצה לחפש את גורלה באירופה. היא קיבלה שם משכורת ש...
לי ידוע על כמה מקרים שרופאים משתלמים חיפשו ומצאו עבודה באירופה. ואני לא מאשים אותם. אם אבא מספר שבתו הרופאה קיבלה 23 ש'ח לשעה ונאלצה לחפש את גורלה באירופה. היא קיבלה שם משכורת שמנה ותוך תקופה קצרה הפכה לסגנית מנהלת מחלקה. איך אפשר להאשים . 23 שקלים.
וידידי נדב אז צבא לא מנהלים ממכירות נשק. צבא כמו כל משרד אחר בממשלה מתוקצב. ואנו יודעים שתקציב הביטחון הוא אחוז גדול מהתקציב. התקציב בכללותו ממומן ממיסים ובין היתר גם ממכירת נשק אולם מכירת הנשק וכל הכנסה אחרת מהוה את תקציב המדינה. אם במדינות אירופה תקציב הביטחון 20 אחוז מהתקציב הכללי הרי שאצלנו הוא עובר את ה 40 אחוז . אין פירסום מדויק לאחוז תקציב הביטחון אולם ידוע שהוא גבוהה ולכן זה הולך על חשבון החינוך הבריאות ויתר המשרדים. ניסו לקצץ לא מזמן 5 מליארד ש'ח מתקציב הביטחון. חה.. הגדילו דרך הדלת האחורית. זה נעשה בלי תופים שהרי תקציב הביטחון סודי
דברי הכוטים, הינם מתונים, יחסית לשחיטות הממשל והרופאים במערכת הרפואית. מי שנטפל לסיגנון המילולי, במקום לתוכן הדברים, מעיד על עצמו, וייטב לו. יש המון דברים חיוביים ברופאים, אך זה אינו אומר שאינם מושחתי...
דברי הכוטים, הינם מתונים, יחסית לשחיטות הממשל והרופאים במערכת הרפואית. מי שנטפל לסיגנון המילולי, במקום לתוכן הדברים, מעיד על עצמו, וייטב לו. יש המון דברים חיוביים ברופאים, אך זה אינו אומר שאינם מושחתים. עם כל ראייתי המבקרת אותם, הרי שאני מלקק להם את התחת, כאשר אני צריך את שירותיהם, משום שאני בידיהם, והנזק שהם עלולים לעולל לי, הינו עצום, וכך קרה וקורה, לא מעט פעמים. חינוך לא יעזור פה, אלא רק כפיה כוחנית, לשינוי המציאות המושחתת. מפלגות האופוזיציה, בדיוק כמו מפלגות הקואליציה, הינן, בהכללה, מושחתות, בעצם כך, שהינן שותפות מלאות למצב השחיתות בארץ. פושעים מצויים בבית הנבחרים שלנו, ולעיתים נאמר, שמי שרוצה להצטרף לכנסת, צריך תעודת מאסר, להוכחה על כשירותו הציבורית. מילדות, אני מודע, גם משפחתית, למערכת הבריאות הציבורית, ומערכת זו ירדה בערכיה המיושמים, בדרגות בסידרי גודל. וכמו שכתבתי, כח קשור בשחיתות. הגישה של תחייך, תגיד בנועם, בשום שכל, וכיו"ב, הינה גישה לא רעה בבסיסה, אך הינה רעה מאד כאשר אינה מביאה לתוצאות, אלא לאסונות, וזה מצב השחיתות בארץ. זה זמן לצעוק, מפני שאנשים, אולי לא קרובים, אולי מוחבאים, אנשים מתים עקב כך, ומי שרוצה לצקצק על כך, בלשון פוציניו מוציניו, שיעשה זאת באסלתו, ולא יתיז את תוצריו על אחרים. זה מצב הדברים בארץ, לא נעים. סתם הערת אגב, לאחר שביתת הרופאים הגדולה, לפני שנים, נערך בקופ"ח הכללית, מחקר על השביתה. הסתבר שבזמן השביתה, מתו פחות חולים, בצורה משמעותית, מאשר ללא שביתה. תוצאות מחקר זה לא פורסמו בציבור. שנה לפני שביתת הרופאים האחרונה, היתה שביתת רופאים באנגליה, והגיעו לאותה מסקנה, פחות אנשים מתו בעת השביתה. בסוף שנות השמונים, במסגרת עבודת מיחשוב הנושאי בריאות, הכיעה לחדרי, לישיבה, יושבת ראש התאחדות הרופאים הפנימיים, באותו זמן, והיא אמרה "אנחנו יודעים ששלושים אחוז מהמאושפזים בבתי החולים, מצויים שם בגלל טעויות רופאים". הייחוד שלהם אינו נובע מאישיותם, אלא מעיסוקם, ובתור מקצוענים, איכות מיקצועיותם די שווה לאיכות מיקצועיותם של בעלי מקצועות אחרים, סנדלרים, קצבים, שוטרים, מורים, אינסטלטורים, שופטים, עורכי שין, פוליטיקאים, מדענים ועוד כיו"ב. שחיתותם של הרופאים, כלל אינה נובעת מאדישותו של הציבור, אלא מעצמם, ויכולתם לכפות זאת על הציבור. זה מצב טבעי של סטייה ממקובל, מצב בו יצורים בטבע, גודרים עונשים על מפרי חוקים. וכך ייעשה, וככל שנחכה המחיר יהיה גבוה יותר, הן לרופאים, והן לציבור."הדסה".
23/02/14
תודה על תגובתך השניה יעקב ידידי
שמחתי לקרוא אותה.
שבוע טוב ובשורות טובות. נדב.
23/02/14
קראתי תגובתך השניה עמיר ידידי,
דברך נגעו לליבי

ראה תגובתי זו, זהה לראשונה.
בברכה. נדב.
באמת מצב הרפואה מאד מדאיג אותי לאחרונה.בהתחשב ששנים אני משלמת לקו"ח ואף ביטוח משלים לאותה קופה,אז זה גם מרגיז.בינתיים אני משתדלת לעשות הכל להיות בריאה.כי אוי לחולה במדינתנו,במצב שתואר בטלויזיה.
ולי ניסיון שונה.חודש מדי חודשו היו משאירים את בעלי,ז"ל, עם אותו הקטטר והיה מקבל דלקות.התחננתי שיחליפו לו קטטר.בסוף עליתי בתל השומר לקומה השנייה,לחפש את האורולוג(כי הוא שכב בפנימית ד')שילמתי לו בס...
ולי ניסיון שונה.חודש מדי חודשו היו משאירים את בעלי,ז"ל, עם אותו הקטטר והיה מקבל דלקות.התחננתי שיחליפו לו קטטר.בסוף עליתי בתל השומר לקומה השנייה,לחפש את האורולוג(כי הוא שכב בפנימית ד')שילמתי לו בסתר,והאורולוג עזב מייד את הקומה שלו והחליף לבעלי את הקטטר ועוד רשם לו קטטר משופר יותר שפחות מזדהם.ואנחנו לפני כן לא ידענו אפילו על קיומו של קטטר כזה.אז תלוי במצב.עכשיו אני מבינה שהמצב הורע ביחסלרפואה.שלא נצטרך.
בתקווה שהוצאת הקיטור תרגיע את הגוף והנפש והמחלות יפסחו על כולנו, ושירות הבריאות הממלכתי יתן מענה לכל החוליים, והרופאים ירפאו את החולים בכבוד וברצון ובאמונה שלמה ויעסקו פחות ברפואה הפרטית. אגב, בת אחות...
בתקווה שהוצאת הקיטור תרגיע את הגוף והנפש והמחלות יפסחו על כולנו, ושירות הבריאות הממלכתי יתן מענה לכל החוליים, והרופאים ירפאו את החולים בכבוד וברצון ובאמונה שלמה ויעסקו פחות ברפואה הפרטית. אגב, בת אחותי היא אחות. אל המקצוע הגיעה מתוך יעוד, ולמרות שהיא אם לחמישה ילדים, היא "מכורה" לעבודת הקודש של טיפול בחולים.
23/02/14
בוקר טוב טובה'לה. מגיב לתגובתך הראשונה. ומתייחס גם לתגובתך השניה, שגרמה לי לחוש עלבון צורב, שכך מתנהלים הדברים במערכת הבריאות במדינה שלנו. שותף לדאגתך למצב מערכת הבריאות המעוות בארץ(לצערי אין לי מ...
בוקר טוב טובה'לה.
מגיב לתגובתך הראשונה. ומתייחס גם לתגובתך השניה, שגרמה לי לחוש עלבון צורב, שכך מתנהלים הדברים במערכת הבריאות במדינה שלנו.

שותף לדאגתך למצב מערכת הבריאות המעוות בארץ(לצערי אין לי מילה יותר עדינה להשתמש בה, במקרה ספציפי זה).

אכן מן הראוי שחברנו י. גרשון וישראל היקרים יקראו גם הודעתך השניה, המציגה את המצב לאשורו. המתייחסת לשילומים לא מדווחים, הנכנסים ישירות לכיסו של הרופא הנגוע.
וזה התייחסתי, שילומים מתחת לשולחן, כדי לקבל מוצר נצרך (קטטר) שלא היית אמורה לשלם עבורו, מתוקף חברות בקופה.
יום טוב, בריאות וימים שמחים טובה היקרה. (נדב.
23/02/14
מלא הערכה לעבודתן של האחיות, העושות בעבודת קודש. אחותך אם ל 5 ילדים בפרט. בנושא מע' הבריאות, מינה'לה איתך באיחוליך וייחוליך למצב טוב יותר מ?מ?ה שהוא היום. אכן מינה יקרה, שחררנו קצת קיטור, וחשוב ...
מלא הערכה לעבודתן של האחיות, העושות בעבודת קודש. אחותך אם ל 5 ילדים בפרט. בנושא מע' הבריאות, מינה'לה

איתך באיחוליך וייחוליך למצב טוב יותר מ?מ?ה שהוא היום.

אכן מינה יקרה, שחררנו קצת קיטור, וחשוב להירגע, כדי להמשיך בשגרת חיינו היפה, כמה צעדים קדימה, בלי להביט לאחור.
תודה להתייחסותך לכתבתי מינה היקרה.

המשך ערב נעים ומהנה. (חיוך) נדב
יהיה מי שיטפל פנו ערב טוב ריקי
25/02/14
ערב טוב ריקי. מערכת הבריאות, חולה, והאזרחים סובלים בגללה. שרת הבריאות, שרי הממשלה וחברי הכנסת, מתעלמים מהבעיה כי בהם מטפלים בהם מהר וטוב. לצערנו עדיין לא קם אדם שישנה את המצב העגום ההולך ונעשה יות...
ערב טוב ריקי.
מערכת הבריאות, חולה, והאזרחים סובלים בגללה.
שרת הבריאות, שרי הממשלה וחברי הכנסת, מתעלמים מהבעיה כי בהם מטפלים בהם מהר וטוב.
לצערנו עדיין לא קם אדם שישנה את המצב העגום ההולך ונעשה יותר קשה.
תודה ריקי היקרה תגובתך הנכונה. (פרח) נדב.
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

לב אישה אוהבת
זיקפי גווך אהובה כי לא נָס לחייך הָלִיכָתֶך בָת מֶלֶך תִצְעָדִי. לעת ערב, אסיראדרתך להזין יפה...
לקריאת הפוסט
לבד.
העזר כנדי נפטרה. אין עוד מלצפות (נפטרה לפני שבוע)
לקריאת הפוסט
עדיין כאן
הגשמיות אוכלת בכל פה. יותר מדיי אפור, אךלא אתןלגשמיות לקלקל לי את אווירת החג,שהרי ראשהשנהתשפ'דהיום, מעבר...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה