העיסוקים הממתינים לפנסיונר כאשר יתפנה
במשך שנים צילמתי סרטונים בארועים שונים וביניהם סרטונים עם הנכדים כאשר היו עדיין זאטוטים.. הקלטות הצטברו והפכו לערמות ממתינות ליד שתטפל בהן ותמיר אותן לדיסקים. אלא שהעיסוקים אינם מותירים זמן לטפל בכל הנושאים שהגדרתי לעצמי "אעשה זאת כאשר אתפנה" או כאשר יהיה לי זמן פנוי . מי שעבר את התהליך הזה יודע שקיים שוני בין מה שחושב פנסיונר כאשר יוצא לפנסיה . כולנו מתארים לעצמנו כי יהיה בידנו כל הזמן שיש בעולם אולם המציאות שונה.העיסוקים ממלאים את כל זמננו. דחינו בעבר סידורים לעתיד . אמרנו לעצמנו כי נעשה זאת כאשר נצא לפנסיה.. עכשיו אנו כבר לא צעירים. אנו גם לא מהירים. הפעילויות החדשות דורשות מיומנויות שצריכים לרכוש אותן.וזה לא קל. מיומנויות שכל נער שולט בהן מיום היולדו הן תורה קשה עבורנו. יצירת אלבומי תמונות והכנת מצגות . יצירת עץ שורשים במחשב. אינטרנט ועוד.. למי שעשה זאת יודע עד כמה העיסוק דורש עבודה מרובה. חיפוס תמונות באלבומים, מיונם וסריקתם לאלבומי ם במחשב ולאחר מכן העברתם למצגות השונות. היום החלטתי שלאחר 15 שנים שאני חופשי מעבודה אקדיש זמן להמרת הקלטות לדיסקים. הסתכלתי על הערמה היא הייתה גדולה . היו בה קלטות רבות. החלטתי לנסות ולהמיר קלטת . הפעלתי את המכשיר כיוונתי את הטלויזיה לתחנה המתאימה וחיפשתי את הכפתורים המתאימים להעלאת ההקלטה. לחצתי על כפתור ימין ולאחריו על כפתור שמאל. שום דבר לא קרה.ניסיתי את הכפתור העליון ואת התחתון. ההקלטה לא פעלה. לא זכרתי כיצד מפעילים את המכשיר וגם לא מצאתי את חוברת ההדרכה. הייתה זו פאשלה של שיכחה והחלטתי להשאיר את הנושא לטיפול בשנה הבאה. הקלטות ימשיכו לשבת בפינה עד לשנה הבאה ואולי ימצא בינתיים מכשיר שיעשה את ההמרה בצורה יותר קלה. עכשיו ניגשתי אל הארון מחטט בין המטבעות שזרקתי לתוכו כשהן ממתינות ליום שבו אמיין אותן .הסתכלתי אל הערימות ונסוגתי לאחור. יותר מדי בלגן. הטיפול העקר במכשיר המרת הקלטות עייף אותי. סגרתי את דלת הארון וחשבתי בלבי כי לפני עוד שנים רבות של פנסיונר. ימתינו המטבעות עוד שנה או שנתיים.לפתע נשמע צילצול פעמון הכניסה. עמדה שם הנכדה החיילת שהגיעה זה עתה מהביקעה.. חה.. עכשיו יש לי תעסוקה חדשה. לשבת לפטפט ולחקור מה עושה החיילת החדשה שעברה זה עתה מהרמה אל הביקעה . כמה חיילים גייסה להשלמת בגרויות במסגרת הצבא. יוושבת לידי הילדה משק"ית חינוך שזה עתה התגייסה. פניה מביעות ארשת רצינית ומסבירה לי כיצד הצליחה לשכנע את החיילים לחזור לשולחן הלימודים.. פתאום התברר לי שהילדה היתומה שגידלתי מאז היותה בת 9 כבר לא ילדה . היא נערה בוגרת שחושבת ומחליטה .. . הסתכלתי בעיין בוחנת על הנערה היפה ונמלאתי גאוה. לבטח היה לי חלק בעיצוב אישיותה..שכחתי מהקלטות שכחתי גם מהמטבעות. יש לי עוד שנות פנסיה שיחכו לשנה הבאה. חחח..... "אל תעשה היום מה שאתה יכול לעשות מחר או בשנה הבאה." זו סיסמתם של הפנסיונרים שזמנם בידם. שיננתי שוב את המשפט וזרקתי לאויר "לעזאזל , ימתינו להם השנים" מה בוער . אם תברח השנה יהיו אחרים. ובינתיים ניתן להם לזרום לחיים הטובים.
בעייה שיש להרבה מאיתנו שדוחים את העשייה. בסופו של דבר, הפגישה האנושית החמה היא שנותנת לנו רגעים יפים.
בעוד יומיים, בשנה האזרחית החדשה, תוכל לחזור ולמיין את המטבעות. ניתן לחפש נער או נערה שיעזרו לך לערוך את הקלטות.
אגב התחביב העיקרי שלי הוא בולאי ואני מתמצא גם במטבעות. עסקתי בזאת רוב שנות חיי. מתברר שיש עיסוקים שצריך להכין במשך שנים רבות לפני היציאה לגמלאות.
מאחל לך הרבה הנאה.
ברוך
ולארח נכדה
כל כך משמחת,
זה לא
"פול טיים ג'וב" ?
אבל קודם כל
הכיף הכי גדול.
ונחת
נחת
נחת.
שנה טובה ומוצלחת.