מוטקה > בלוגים > הבלוג של יעקב גרשון > חזרתי להיות הורה שחייב ללמוד את הלכסיקון הצבאי

חזרתי להיות הורה שחייב ללמוד את הלכסיקון הצבאי

חזרתי להיות הורה שחייב ללמוד את הלכסיקון הצבאי

"אני סוגרת שבועיים" כך היא פלטה לא הבינותי למה התכוונה לקסיקון חדש השתרבב לו לשיחה לקסיקון של חיילת שלא מזמן התגייסה. אני סוגרת הכוונה שאני נישארת לא יוצאת הבייתה לזה קוראים סוגרת לשיחה שלנו משתרבבים מושגים חדשים שאינם דומים לביטויים והכינויים הישנים שהשתמשנו בהם כשהיינו בעבר חיילים עכשיו אני צריך ללמוד מילון חדש משפטים המורכבים מהברות משונות ומילים שלאדם כמוני אינם אומרים דבר רק חייל מבין את פישרן גם אם הוא חדש היא ישבה לידי כמו מורה צעירה מסבירה ומפרשת כל משפט וכינוי ואני יושב מולה כמו תלמיד שסרח שומע ולא מקשיב למה שאמרה נהנה ממראה עיני מה עשה לה הצבא היא כבר לא אותה ילדה ששלחתי היא מש"קית חינוך, מורה במלא מובן המילה גם אם הייתי בור וקשה הבנה היא הצליחה להעביר לי את המסר שביקשה פרוש ללקסיקון החדש שלמדה בצבא. חחח... עכשיו אני יודע כי אם היא זורקת את המשפט "אני סוגרת שבת " כוונתה שהיא נישארת שבועיים בביקעה.

תגובות  2  אהבו 

485
03/01/12
יעקב כדאי שתיהיה צמוד למחברת ובה תרשום משפטים שמוזרים לנו אך זאת שפת הדיבור שלהם.
למרות הכל יש לנו הרבה מה ללמוד מהם.
הרבה הצלחה בגידול הנכדות אתה עושה עבודה נפלאה.
בברכה ממלי
03/01/12
בצבא יש מילים שקשה להבין. למשל פעם מישהו חיל אמר חורף, הלכתי לחרופ כלומר הלכתי לישון.ואני חשבתי שהוא מצטרף לחרפ חיל רפואה ולמדתי.היו מילים שפגעו בבנות ונלחמתי לטובתן שלא יאמרו וה...
בצבא יש מילים שקשה להבין.
למשל פעם מישהו חיל אמר חורף, הלכתי לחרופ
כלומר הלכתי לישון.ואני חשבתי שהוא מצטרף לחרפ
חיל רפואה ולמדתי.היו מילים שפגעו בבנות ונלחמתי
לטובתן שלא יאמרו והיתי דון קישוט שנלחמו בו.
תמיד פניתי בשם תוך הקדמת שלום או בוקר טוב
ולא כפי שנהגו בכינויי מילים פוגעות.לשמחתי הכינוי
פסק לבד לאחר שנה.לפני שלוש שנים חזר הכינוי
ופסק. הרבא נחת מנכדתך סבא יקר.
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

אני כבר בן שבע עשרה וזה קרה היום וגם לפני 70 שנה
השבוע חגגתי ימי הולדת 17 לשלושה נכדים ביום שבת לנכדה והיום לנכד ונכדה תאומים. הסתכלתי עליהם גבוהים ויפים הנכד עבר את הגובה שלי באותו גיל 181 סמ המישפט "אני בן 17 " עורר בי זיכרונות הסתכלתי...
לקריאת הפוסט
מי הוא האיש שמצליח לרגש רבים ולגרום לנו לריגוש
המילים היוצאות מפיו הן נבואה וציווי לעולם להכיר בזכותנו להתקיים בארץ אבותינו. זה מה שעשה ביקור במישרפות של אושויץ ובירקנאו. שם ראה את הזוועות ואת תאור שיירות היהודים שנאספו מכל קצוות תבל והובלו...
לקריאת הפוסט
הנה קרב יום העצמאות ה70 לקום המדינה ולא נישכח את הנופלים
אמהות שאיבדו את בניהן במילחמות ישראל שילמו מחיר יקר והיו אמהות ששיכלו שניים מילדיהן. יוסי גמזו הטיב לתאר את השכול בשיר שכתב לכבודה של כלת פרס ישראל אם הבנים. ניזכור את הבנים שנפלו על הגנת...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה