הפרה כמודל לחליבת האזרח
תמיד התגאה המשק הישראלי בתנובת החלב הגדולה שמניבה הפרה הישראלית תודות לרפתנים המצליחם למקסם את תנובת החלב לרמות שמעמידות את משק החלב הישראלי בראש רשימת כמות החלב המופקת מפרה ישראלית. .אפשר לומר שזה שיא עולמי. אלא שלא רק הרפתנים יודעים כיצד למקסם חליבה. ראשי המשק למדו את התורה והצליחו לחלוב מאיתנו האזרחים מסים בגובה 40% ממחיר הדלק. כולנו מקטרים על מחירי הדלק הגבוהים . בכל פעם שמעלים את מחיר הדלק אנו מקטרים ומצפים שראשי המחאה ידאגו לנו וימתנו את עלית מחיר הדלק. אכן פעם אחת הם הצליחו. עליה מתוכננת בוטלה. וכולנו העלנו על פנינו חיוך .ציפינו שהמחאה תשמור עלינו מפני התיקרויות נוספות. כך קיווינו. אולם הדלק המשיך להתייקר ואנו שתקנו. הסבירו לנו שההתייקרות נובעת מעליית מחירי הדלקים בשוק העולמי. אלא שהשבוע האירו את עינינו.!!! הסבירו לנו כי ההתייקרות של מחירי הדלק בעולם מחייבים העלאה של מחיר ליטר בנזין ב-32 אגורות והוא יעמוד על מחיר של 8 ש"ח לליטר. . אולם שמענו גם הסברי מומחים לפיהם התוספת כוללת בתוכה גם רווח לאוצר של 5 אג' מתוך 32 האג' שהם תוספת המע"מ על ההתייקרות . במונחים שנתיים הם תוספת הכנסות של 250 מליון ש,"ח לקופת המדינה. מכונית במשפחה היא מצרך חיוני שלא ניתן לוותר עליה. . בממשלה יודעים את זה ולכן לא הייתה הענות לדרישות ראשי המחאה להוזלת מחירי הדלק. . וכך המחלבה תמשיך לצעוד עם שיא גינס. שיא בחליבת מיסים מדלקים. דרישות להוזלת מחירי הבנזין יתקלו בהתנגדויות וואנו נשמע הסברים וסיסמאות רבות וביניהם סיסמא(שיש בה מן הצדק) . המיתון העולמי פוגע גם במשק הישראלי. היצוא נפגע וההכנסות המדינה הצטמצמו. . הכותרות בתקשורת אומרות שבחודשים האחרונים ירדו ההכנסות ממסים ורק בפברואר הייתה ירידה של 2 מליארד ש"ח בהכנסות ממסים.. השאלה כיצד אנו הצרכנים נוכל לעמוד בייקור הדלקים? שביתה !!! נשבית את המכוניות ברוב ימי השבוע וניסע באוטובוסים.. אומרים לנו שחלו שיפורים ניכרים בסידרי התחבורה. כולנו מוזמנים לנסות.. אומנם כך לא נוזיל את מחירי הדלקים אולם נחסוך מאות שקלים. כך נשכנע גם את ראשי המשק להוזיל את מחירי הדלק.י