התחרות הגדולה למילוי עגלת החג
יצאתי לקניות למסיבת יום הולדת של נכדתי החיילת. הצפיפות הייתה גדולה רבים הגיעו לקניות לחג הפסח. 8 ימים נותרו עד לחג אולם הקונים פשטו על החניות קונים מכל הבא ליד. הסתכלתי על העגלות הן היו מלאות מכל טוב. המסתכל מהצד יכול היה לחשוב שאוגרים מזון לקראת השבתת המשק או מלחמה בפתח. הקונים עברו בין המדפים והעבירו לעגלת הקניות עוד ועוד מוצרים. ואז נזכרתי בשיחה ששמעתי מפי מומחים בתיקשורת כי אזרח רגיל נוהג לזרוק לפח הזבל כ-60% מהפירות והירקות שהוא רוכש. לעומת העשירונים העליונים שפח הזבל שלהם קולט כ-80% .. קשה לאמת את הנתונים אולם ברור שחלק גדול מגיע לפח האשפה. המשכתי לסקור את העגלות והיה נדמה לי כי הלקוחות מתחרים מי ימלא את עגלתו במוצרים רבים יותר. כשהגעתי לקופה הבינותי מה הסיבה לבולמוס קניות . המתנות שניתנים ללקוחות בהתאם לגובה סכום הקניה. כל מי שסכום הקניה שלו עבר את הסך של 650 ש"ח מקבל מחבת קרמי.. עבור קניות מעל 400 ש"ח מקבל הקונה רק חבילת מצות.. אז כנראה זו הייתה התחרות למילוי עגלות הקניות. הקניה שלי הסתכמה רק ב400 ש*ח והייתה מיועדת למסיבת יום ההולדת. . הקניות לפסח יחכו עד לשבוע הבא. חבילת מצות . יש לי כבר חבילת מצות מתנת המרכול על הקניה . חג פסח שמח. חיסכון בקניות ישמור שהכיס לא יתרוקן והפח לא יתמלא.
אריקו