הביוקרטיה במלוא מערומיה
"יש לך קרום על רישתית העיין "קבעו הרופאים בבית החולים ומרשמי הטיפות הלכו וטפחו.. הפיתרון הוא ניתוח להסרת הקרום קבע מנהל המחלקה לאחר 3 שנים של טיפול שמרני. נקבעו פגישות עם האחיות (לא מסוג הפגישות שאתם חושבים) להביא אישור מרופא קרדייולוג מרופא ריאות מרופא בהמות רשימה ארוכה של אישורים להביא צילום חזה,בדיקות דם,אקג , שמקג ועוד ועוד . עכשו מפגש עם רופא מרדים הוא רוצה הרדמה מלאה אני עומד על שלי הרדמה מקומית. המרדים נכנע. אני מתעקש שאם כבר פותחים את העיין לנתוח רישתית שיעשו גם ניתוח קטרק באותו מעמד. לתפוס שני ציפרים בניתוח אחד. הרופאים לא מסכימים אני מתעקש . האחות הראשית מבררת ומקבלת אישור ורושמת בתיק. מכינים אותי לניתוח. הרופא שואל לודא שהניתוח יעשה בעיין הנכונה. והא שואל "באיזה עיין מבצעים את הניתוח" ? ואני עונה בעיין ימין והוא אומר "אתה עובר היום ניתוח רישתית" ואני מאשר ומוסיף "וגם ניתוח קטרק" "לא " הוא אומר בקול תקיף "רק ניתוח רישתית" "כן" אני אומר ."כך סוכם עם האחות הראשית . "האחות הראשית לא יכולה לקבוע" מתרגז הרופא. ואני מתרגז בחזרה ואומר שאני לא מוכן לבצע שני ניתוחים בנפרד רשום בתיק ששני הניתוחים יבוצעו יחד. הויכוח מעורר את כל הצוות. ואז לוחשת אחת האחיות באוזנו של הרופא כי כרגע נמצא בחדר הניתוח רופא מסויים היחידי שמבצע את שני הניתוחים ביחד וביקשה רשות לשאול אותו אם יסכים לבצע את הניתוח. התשובה שקיבלה הייתה חיובית. והרופא ממשיך "הניתוח יבוצע בהרדמה מלאה" ואני בשלי "הניתוח יבוצע בהרדמה חלקית" אני ניצחתי. הרופא המרדים הסכים שהניתוח יהיה בהרדמה חלקית. זו הייתה תחילתה של הביוקרטיה .יד ימין אינה יודעת מה יד שמאל עושה.. הניתוח אמנם הצליח אולם לאחר מספר חודשים הסתבר שנוצרה בצקת בעיין.. הרופא קבע שזריקה מסויימת קנלוג לתוך העיין תעלים את הבצקת. בביקור נוסף היה רופא אחר שקבע כי סידרה של זריקות אווסטין לתוך העיין תעזור. . . רק לאחר שראיתי את התור הארוך של הפציינטים הממתינים לזריקות הבינותי שזה עסק לא רע לבית החולים. עבור כל זריקה משלמים 450 ש"ח הפציינטים בתור סיפרו שהם מקבלים זריקות חודשיות מאותה סידרה כבר כמה שנים. "האם זה עזר" ? אני שואל. התשובות מתחמקות וניתן להבין שלא ברור עד כמה זה עזר להם אם בכלל...אחרי 4 זריקות הודיע לי הרופא (זה כבר לא אותו רופא). כי עלי לקבל סידרה נוספת של 3 זריקות ואחרי כן לחזור לביקורת. .לא הועילו ההסברים שלי שהזריקות לא מועילות ולא מבטלות את הבצקת. התעורר ויכוח ועמדתי על דעתי. והרופא נכנס מרוגז אל מנהל המחלקה לאחר שישבו ודנו בנושא נכנס רופא המחלקה לחדר בדק את הנתונים בתיק והסכים עימי שהזריקות לא עוזרות לי. . סוכם שאקבל זריקת קנלוג שבעבר כן ביטלה את הבצקת אולם החיסרון שלה שהיא גורמת לעליה בלחץ התוך עיני. הזריקה הזו כלולה בסל. . אחרי 2 זריקות שמראות כי הבצקת נעלמת וחוזרת שוב מציעה הרופאה (עכשיו הופנתי לרופאה) לנתח שוב את הרישתית. לשאלתי האם זה יעזור היא לא יכלה להבטיח. סרבתי לניתוח חוזר. אם כך הודיעה הרופאה תקבל עוד זריקת קנלוג. ושלחה אותי למשרד לקבוע תאריך לזריקה . שם אומרים לי שיותר לא מבצעים זריקות קנלוג מאחר והם יוצרים דלקות . ואז התברר לי ולרופאה שקופ"ח מושלם מאשרת במקרים מסוימים לקבל זריקת לוסטין. הרופאה שינתה את הרישום וקבעה שאקבל סידרה של 3 זריקות לוסטין. ניזכרתי שלפני כמה חודשים הציעו לי לקבל זריקה כזו שעלותה הייתה 7000 (שבעת אלפים ש"ח). עכשיו התחילה הביוקרטיה במלא עוצמתה. צריך אישור מהמחוז. צריך לשלם 300 ש"ח לזריקה. קופת החולים שולחת אותי לשלם בבית חולים. בית חולים טוען שקופ"ח צריכה לגבות את הכסף וכך רצתי שבועיים מגורם אחד לשני ואף אחד לא רוצה לקבל את התשלום וכל גורם מפנה אותי למשנהו. בית החולים הודיע שמבחינתו האישורים שהמצאתי להם, שני טופסי ה-17. ואישור המחוז הם המסמכים הדרושים להם להזרקת הזריקה. עכשיו לאחר מעשה מתברר שהמושלם לא מאשר את הזריקה מאחר ולטענתם המקרה שלי אינו מחייב הזרקת לוסנטיס. כנראה ונצטרך להתמודד בערכאות על החלמאות של המערכת בכללותה.אני אציע להם לשאוב חזרה את הזריקה מהעיין חה..חה..חה. חלמאות. אם הם מצפים עכשיו לקבל ממני 7000 ש"ח עבור הזריקה שירשמו על הקרח. היום 3.5 שנים לאחר הניתוח אני צריך לתמרן בין כיסאות הרופאים ולשחות בתוך הביוקרטיה ודיס אינפורמציה ולחשוש שמא העצות.שאני מקבל שלופים מהמותן
המוחן לא קולט את הסיפור שלך, הטרטור, ההתעקשות שלך וסילחה על הביטוי הבלגאן עד לניתוח, אחרי הניתוח ומה שעוד מחכה לך.
מאחלת לך הרבה בריאות וחג שמח
ובשולי תגובתי, קבל הערות לשוניות
:א. ביורוקרטיה, ולא כפי שכתבת
ב. תפחו, ולא טפחו, כפי שכתבת. אני מקווה שההבחנה בין פעלים שונים אלה מוכרת לך. כדאי לעבור היטב על הכתוב ולהגיה את הדברים, כך יימנעו שיבושים לא נעימים.
מאחל לך שבוע טוב ורק בריאות
בכל הניתוחים שעברתי התנגדתי ל הרדמה מלאה ותמיד נכנעו לדרישתי. הסיבה copd שהינה מחלת ריאות חסימתית .
אכן צדקת לגבי התיקונים. אמנם המילה הנכונה ביורוקרטיה אולם בשימוש היום יומי הרחב משתמשים באיות בירוקרטיה.
בעיון נוסף שמתי לב לטעויות של החלפת ת' ב-ט' . בדרך כלל אני מעיין ומתקן ן אולם לאחרונה אני ממעט לקרוא בגלל הבעיה ניגררת מניתוח הרישתית בעיין. ועם הקוראים הסליחה..
להתעקש כאשר אנו יודעים על מה אנו מדברים.