פרשת ניצבים וילך

מצד אחד ניצבים ומצד שני וילך, השבוע בשבת שלפני ראש השנה יקראו שני פרשות אלו בבית הכנסת.
אלו גם פרשות השבוע המסיימות את כתיבתי, התייצבתי למשימה לפי בקשה וכעת אלך למשימות אחרות.
ניצבים מחזיר אותי לנציב המלח, לא בכדי נאמר בפרשת השבוע: כט,כב גָּפְרִית וָמֶלַח, שְׂרֵפָה כָל-אַרְצָהּ--לֹא תִזָּרַע וְלֹא תַצְמִחַ, וְלֹא-יַעֲלֶה בָהּ כָּל-עֵשֶׂב: כְּמַהְפֵּכַת סְדֹם וַעֲמֹרָה, אַדְמָה וּצְבֹיִים, אֲשֶׁר הָפַךְ יְהוָה, בְּאַפּוֹ וּבַחֲמָתוֹ.
אני מאמין שאיזכור סדום ועמורה אינו אקראי, הסמל של אשת לוט שלא שמעה בקול האלוהים והפכה נציב מלח הוא הנושא בפרשה זו.
הבחירה בין עבודת האל לבין עבודת אלוהים אחרים, הבחירה בין הברכה לקללה, בין להתיצב לפני האלוהים ולעבדו לבין ללכת שבי אחרי אלוהי הגויים:
פֶּן-יֵשׁ בָּכֶם אִישׁ אוֹ-אִשָּׁה אוֹ מִשְׁפָּחָה אוֹ-שֵׁבֶט, אֲשֶׁר לְבָבוֹ פֹנֶה הַיּוֹם מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ, לָלֶכֶת לַעֲבֹד, אֶת-אֱלֹהֵי הַגּוֹיִם הָהֵם: פֶּן-יֵשׁ בָּכֶם, שֹׁרֶשׁ פֹּרֶה רֹאשׁ--וְלַעֲנָה.
כך מתחילה פרשת ניצבים:
אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם: רָאשֵׁיכֶם שִׁבְטֵיכֶם, זִקְנֵיכֶם וְשֹׁטְרֵיכֶם, כֹּל, אִישׁ יִשְׂרָאֵלׁ( דברים כט,ט)
זו ההזדמנות האחרונה להטפות המוסר של משה לעם ישראל טרם מותו
תראו כמה נפלא הוא מסגנן את דבריו
כִּי הַמִּצְוָה הַזֹּאת, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--לֹא-נִפְלֵאת הִוא מִמְּךָ, וְלֹא רְחֹקָה הִוא.
לֹא בַשָּׁמַיִם, הִוא: לֵאמֹר, מִי יַעֲלֶה-לָּנוּ הַשָּׁמַיְמָה וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ, וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ, וְנַעֲשֶׂנָּה.
וְלֹא-מֵעֵבֶר לַיָּם, הִוא: לֵאמֹר, מִי יַעֲבָר-לָנוּ אֶל-עֵבֶר הַיָּם וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ, וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ, וְנַעֲשֶׂנָּה
כִּי-קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר, מְאֹד: בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ, לַעֲשֹׂתוֹ.
רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם, אֶת-הַחַיִּים וְאֶת-הַטּוֹב, וְאֶת-הַמָּוֶת, וְאֶת-הָרָע.
משה מסיים את כתיבת התורה ומוסר אותה לכוהנים, ולאחר מכן מעביר את שרביט הפיקוד ליהושע. ומתכונן לקראת מותו וכמובן לא בטרם יבכה את מר גורלו.
מה לך משה כי בגיל מאה ועשרים עוד תרצה לכבוש את הארץ?
סיימת את כתיבת התורה
לך לנוח קמעה...
וַיֵּלֶךְ, מֹשֶׁה; וַיְדַבֵּר אֶת-הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל.
וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, בֶּן-מֵאָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה אָנֹכִי הַיּוֹם--לֹא-אוּכַל עוֹד, לָצֵאת וְלָבוֹא; וַיהוָה אָמַר אֵלַי, לֹא תַעֲבֹר אֶת-הַיַּרְדֵּן הַזֶּה.
וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לִיהוֹשֻׁעַ, וַיֹּאמֶר אֵלָיו לְעֵינֵי כָל-יִשְׂרָאֵל חֲזַק וֶאֱמָץ--כִּי אַתָּה תָּבוֹא אֶת-הָעָם הַזֶּה, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתָם לָתֵת לָהֶם; וְאַתָּה, תַּנְחִילֶנָּה אוֹתָם.
וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה, אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת, וַיִּתְּנָהּ אֶל-הַכֹּהֲנִים בְּנֵי לֵוִי, הַנֹּשְׂאִים אֶת-אֲרוֹן בְּרִית יְהוָה; וְאֶל-כָּל-זִקְנֵי, יִשְׂרָאֵל.
ואז משתמו הדיבורים משה אומר את אחד הדברים המופלאים אשר אנו יוצרי השירה ממשיכים את דרכו:
וְעַתָּה, כִּתְבוּ לָכֶם אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת, וְלַמְּדָהּ אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, שִׂימָהּ בְּפִיהֶם: לְמַעַן תִּהְיֶה-לִּי הַשִּׁירָה הַזֹּאת, לְעֵד--בִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל.
כתבו לכם את השירה הזאת
כי בעת צרה וקושי השירה היא זאת שתביא לך מזור
כי השירה שאנו כותבים היא תישאר לעד
וְהָיָה כִּי-תִמְצֶאןָ אֹתוֹ רָעוֹת רַבּוֹת, וְצָרוֹת, וְעָנְתָה הַשִּׁירָה הַזֹּאת לְפָנָיו לְעֵד.
שירו וכתבו שירה
שבת שלום
תודה לכל מי שקרא בסבלנות ובסובלנות
חג שמח
ושנה טובה
ששת יקר ועל כל היתיחסותך
תודה על מסע מענג ומפרך
תודה על עומקים וגבהים
תודה על התמדה והקפדה
תודה על מסירה ומסירות
חזק חזק וניתחזק.אמן ואמן
חתימה טובה...
ששת יקר ועל כל היתיחסותך
תודה על מסע מענג ומפרך
תודה על עומקים וגבהים
תודה על התמדה והקפדה
תודה על מסירה ומסירות
חזק חזק וניתחזק.אמן ואמן
חתימה טובה טובה לכולנו
תודה ושנה טובה
לששת,תודה על הדברים היפים והרוחניים שכתבת
ושתהיה לך שנה טובה,שנת כיוף ובילוי והעיקר שמירה על הבריאות
הי ששת שצ ,,
את פרשת השבוע משארה תמיד לשבת כי חשבותה בעניי רבה ומיוחדת ,,
ובכתיבתך הבאת לא רק פרשה אלה גם עניין ,,חבל זו פינה חמה שיוצאת אולי לפגרה ותשוב אלינו ,,
ששי שצ &nbs...
הי ששת שצ ,,
את פרשת השבוע משארה תמיד לשבת כי חשבותה בעניי רבה ומיוחדת ,,
ובכתיבתך הבאת לא רק פרשה אלה גם עניין ,,חבל זו פינה חמה שיוצאת אולי לפגרה ותשוב אלינו ,,
ששי שצ תודה מקרב לב מאחלת הצלחה בכל דרך שתבחר ,והמון בריאות ,,
שנה טובה ומבורכת ,,
תודות ושנה טובה ומבורכת לכם