כלכלת החוויות

כלכלת החוויות

בשנים האחרונות מדובר רבות על "כלכלת החוויות".
האחראיים להתפתחות המגמה הזו הם בד"כ הדורות הצעירים.
הצעירים של היום, בעולם ובארץ, נוטים פחות להשקיע בחפצים ומעדיפים להשקיע ביצירת "חוויות". אחת הסיבות לכך היא עליית מחירי הנדל"ן, בכל העולם המערבי והעלייה ביוקר המחיה, שהופכים קניית דירה או צבירת רכוש אחר, לקשים ולעיתים לבלתי אפשריים עבור צעירים רבים. כתוצאה מכך, רבים מהם מוותרים על צבירת רכוש ומשקיעים נתח גבוה יותר מכספם, ביצירת חוויות ובילויים: טיולים, יציאה לקונצרטים או אכילה במסעדות. הבילויים הללו מלווים בד"כ בצילום תמונות להנצחתם, כדי לשמר את החוויה, ולהראות לעולם, באינסטגרם, בפייסבוק או באתרים נוספים של מדיה חברתית, "איזה חיים הם עושים" וכמה הם מאושרים.
מנגד, גם הדור של ההורים או של הסבים שלהם, רוכשים חוויות וטיולים. מדובר בדור ה"בייבי בומרס", שנולדו לאחר סיום מלחמת העולם השנייה ועתה הגיעו לגיל הפנסיה ומשתמשים בכספים שצברו, כדי "להנות מהחיים". דור ה"בייבי בומרס" הוא אחד מהדורות הגדולים ביותר בארה"ב ובעל כוח קניה גדול. אז חברות שעונות על הצרכים הללו לשני הדורות, הצעירים והמבוגרים, מרוויחות יפה מהאטרקטיביות של המוצרים והשירותים שהן מציעות לצרכנים.
למשל: הצעירים כאמור מטיילים, יוצאים למגוון אירועים, צורכים מדיה, מוסיקה ופלאפונים חכמים והמבוגרים, הפנסיונרים, צורכים גם הם מוצרי תיירות ונופש ובנוסף, מגוון אפשרויות לשמירה על הבריאות ועל המראה החיצוני.
אם כך, אז בהקשר של השקעות, במה כדאי להשקיע כדי "להרוויח" מהמגמה של "כלכלת החוויות" של שני הדורות הללו?
בשרותי נופש ותיירות, בחדרי כושר, ביצרניות מוצרי אנטי אייג'ינג ובוטוקסים למיניהם, ואפילו בחברת קוסמטיקה כמו אסתי לאודר, כי כיום כולם מצטלמים, עושים "סלפי" וכמובן שחשוב להם "להראות טוב".
לבית ההשקעות אלטשולר שחם, יש למשל קרן נאמנות שנקראת "אלטשולר תיירות ופנאי" והיא משקיעה בחברות מהקטגוריה הזו בחו"ל.
על האחזקות בקרן נמנות חברות כמו: בואינג, בוקינג ( פרייסליין לשעבר), מלונות מריוט והילטון, חברות הקרוזים קרנבל ורויאל קריביאן, חברות תעופה, וגם: סטארבקס, נייק, בירה היינקן וסמסונייט. כל החברות קשורות בדרך זו או אחרות לתיירות ופעילות פנאי.
הרעיון הוא לחפש מגמות מתפתחות, מגמות שמאפיינות את הכיוון הדומיננטי או המתהווה בעולם ולחפש דרך להשקיע בתחומים הצומחים הללו. בהצלחה!

תגובות  3  אהבו 

682
26/04/18
לאילנה כל אחד בסופו של דבר ישן על המיטה אותה הכין וסידר לעצמו תכונתו של כסף היא שהוא בא בקושי  והולך בקלות ,אלא אם כן מישהוא נולד עם כפית של זהב ואז או שהוא חסר מעצורים ומבזבז או שומר עליו כעל...
לאילנה

כל אחד בסופו של דבר ישן על המיטה אותה הכין וסידר לעצמו

תכונתו של כסף היא שהוא בא בקושי  והולך בקלות

,אלא אם כן מישהוא נולד עם כפית של זהב ואז או שהוא חסר מעצורים ומבזבז או שומר עליו כעל בבת עינו



תפקידו של כסף  מעבר לענות על צרכי חיו של בעליו הוא לעשות כסף 

ולכן נכון שבזבוזים הם הנאה ולאסוף חוויות הן ברומו של עולם אבל כל זה כרוך בכסף. . . מי שלא ידע להלך עם כספו ימצא את עצמו בלעדיו

לרכוש רכוש  זה מחשבת תחילה כי הרכוש יכניס כסף כל הזמן ואז יש פחות בעיה בלאסוף חוויות

תשאלי את המבוגרים הם יספרו לך





Y M I

 
ל-YMI, שאפו. מכל הבולשיט הרב המועלה במוט'ה, תענוג לקרוא את דבריך. הצרה היא שהצעירים של היום, ינוקות בהבנה, ובהיותם כאלה, הם דורשים את הכספים שהם צריכים, מחסכונות ההורים, שהכינו אותם לגילאיהם המ...
ל-YMI,

שאפו. מכל הבולשיט הרב המועלה במוט'ה, תענוג לקרוא את דבריך. הצרה היא שהצעירים של היום,

ינוקות בהבנה, ובהיותם כאלה, הם דורשים את הכספים שהם צריכים, מחסכונות ההורים, שהכינו אותם

לגילאיהם המתקדמים - וחס וחלילה אם לא תיתן להם, כי אז לא תראה אותם, או את הנכד, או ינתקו

את הקשר איתך וכיו"ב. לצעירים יש "שכל קצר וחסר זיכרון". מי שיכול ולא בונה ביכולתו, הינו שבר כלי,

ובכך תהיה התמחותו בחייו.  



 
28/04/18
פוסט מעניין.
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

מה ניתן ללמוד על פייסבוק מכנס המפתחים שקיימה לאחרונה?
כאשר אנחנו בוחרים חברות להשקעה, חשוב ללמוד ולהבין את תחום העיסוק שלהן, את מאפייני החברה, את נתוני הצמיחה, לעמוד על טיב ההנהלה ולנסות להעריך צמיחה עתידית על סמך תכנונים עתידיים של ההנהלה.את...
לקריאת הפוסט
נוכחות נשית בדירקטוריון נוטה לשפר את ביצועי החברה.
באחד הפוסטים הקודמים הצבעתי על כך שבחברות המנוהלות על ידי נשים או שהינן בבעלות נשית, הביצועים נוטים להיות יותר טובים בהשוואה לחברות בבעלות או בניהול גברי.ועכשיו מחקר חדש מלמד, שגם ייצוג נשי...
לקריאת הפוסט
תנופת ההעצמה הנשית מצויה בדרך הנכונה...
היום חל יום האישה הבינלאומי. היום אנחנו חוגגות את התעצמותן של הנשים, כמעט בכל תחום. יותר נשים בתפקידים ניהוליים, יותר נשים בעלות עסקים, השפעה הולכת וגדלה על הכוח הצרכני, גידול מהיר בעושר הנשי...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה