מוטקה > בלוגים > הבלוג של יעקב גרשון > היום הלכה לעולמה אמא יקרה שנשקה למאה

היום הלכה לעולמה אמא יקרה שנשקה למאה

היום הלכה לעולמה אמא יקרה שנשקה למאה

אתמול בערב ישבתי לידה והתפללתי שזה יגמר. הכאב חתך את בשרה ומבטה היה מלא תחינה ",אני רוצה ללכת ולהפטר מן הכאב" והיום בשעות הקטנות של הלילה התמלאה משאלתה היא החזירה את נפשה לבורא. היא הייתה איזו כיפית של אמה ראשה צלול וזיכרונות העבר היו בראשה כמו ספר פתוח היא ידעה לפרט ארועים שקרו גם לפניח 90 שנה ידעה לפרט ולדקדק בפרטים כמו אינצקלופדיה. למרות גילה שנשק למאה היא ניהלה את ביתה כמו אישה צעירה העובדה שנעזרה בהליכון לא הפריע לה לשמור על בית נקי ומסודר שזכו לתשבחות והערצה. אלה שהגורל לא הניח לה בסוף ימיה "המחלה" האיומה תקפה אותה לפני כחודש אולי כדי להשלים סדרה בשורשי המשפחה שלישיה שהלכו בעיקבות אותה "מחלה" בתי , רעייתי ועכשיו אמי. לוציפר ! אלו לא קלפים . לא זכית בשלישיה אתה משחק לנו על העצבים אבל לא ניכנע לך. אם חשבת שהמוות פגע בנו טעית טעות מרה היה זה מוות שהביא לה את הגאולה והמנוחה.

תגובות  15  אהבו 

1909
אני יודעת שקשה להתחלק עם אמא אבלה"המחלה" בגילה פשוט הגיעה מאוחר וזה יכול להקל בפרידה למרות שאמא תמיד חסרה ...אבל יש כל כך הרבה פריטים שמשאיר אדם ..אומנם חומריים תמונות..גזרי עתונים..וסתם ...
אני יודעת שקשה להתחלק עם אמא אבלה"המחלה" בגילה
פשוט הגיעה מאוחר וזה יכול להקל בפרידה למרות שאמא
תמיד חסרה ...אבל יש כל כך הרבה פריטים שמשאיר
אדם ..אומנם חומריים תמונות..גזרי עתונים..וסתם
שמוצאס שאסף ולקט שנותנים צבע לדמות שנפרדנו
ואולי מוסיף לו עוד גוון שלא הכרנו.. ובסך הכל כייף לעסוק
בזה. ועם כל זה אני משתתפת נצערך. רבקה
משתתף בצערך, יהי זכרה ברוך.
שלא תדע צער- ניגאלה מיסוריה
גם אצלי אמא ניפתרה לפני סבתא שהיית בת 99 במותה
תנחומי!
קראתי בשקיקה את מה שכתבת על אמא שלך והבעת כאן רגשות מעורבים ואני מבינה אותך, ולמרות הכל כשאמא הולכת לעולמה כאילו ניתק חלק ארי בעברך, אתה איש מקסים אני חייבת לומר זה כואב, אבל תזכור את המשפט שכתבת ששמח...
קראתי בשקיקה את מה שכתבת על אמא שלך והבעת כאן רגשות מעורבים ואני מבינה אותך, ולמרות הכל כשאמא הולכת לעולמה כאילו ניתק חלק ארי בעברך, אתה איש מקסים אני חייבת לומר זה כואב, אבל תזכור את המשפט שכתבת ששמחת שהיתה לה הקלה ולא המשך הסבל איתך תמיד ריקי שמר
כמה אהבה לאמא.

בוודאי היתה משהו מיוחד.

תנחומים.
יהיי זכרה ברוך
צר לי כל כך על האובדן ... אבל כך זה , המוות הוא חלק בלתי נפרד מהחיים .. גם אני איבדתי הורים .. ואימא לאבד , דבר הכי קשה שיש , הזמן אינו תרופה , נהפוך הוא הזמן מעצים את הגעגוע .. בכל גיל הזמן זקוקים אנ...
צר לי כל כך על האובדן ... אבל כך זה , המוות הוא חלק בלתי נפרד מהחיים .. גם אני איבדתי הורים .. ואימא לאבד , דבר הכי קשה שיש , הזמן אינו תרופה , נהפוך הוא הזמן מעצים את הגעגוע .. בכל גיל הזמן זקוקים אנו לאימא ... ת.נ.צ.ב.ה.
19/12/11
שלא תדע עוד צער. לפחות זכית לאמא שהאריכה חיים.
עצוב מאד לאבד אדם אהוב, לבי אתך.
אני מתחברת ליגון שלך ביותר מפן אחד של הדברים.
שלא תדע צער לעולם.
דליה
20/12/11
אומנם האריכה ימים האמא
למרות מסירותה וחריצותה.
למרות יסוריה והמחלה היא
היתה אמיצה ותמיד היתה במחשבה
צלולה. היתה זוכרת פרטים מאותה
היסטוריה של המשפחה.
אמא יש רק אחת ואין אהבה כמו של אמאואין זכרונות כמו מאמא רק חזק ואמץ
שלא תדע עוד צער לעולם.-- כתיבה מרגשת של בן אוהב ומעריך.-- מנוחתה עדן .
תודה על הניחומים
משתתפת בצערך על מות האם, שלא תדע דאבה.
המוות הוא החלק העצוב והטראגי בחיינו, אין מנוס ממנו.
מאחלת לך שתמצא נחמה ותמיכה בסביבה אוהבת של משפחתך.
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

אני כבר בן שבע עשרה וזה קרה היום וגם לפני 70 שנה
השבוע חגגתי ימי הולדת 17 לשלושה נכדים ביום שבת לנכדה והיום לנכד ונכדה תאומים. הסתכלתי עליהם גבוהים ויפים הנכד עבר את הגובה שלי באותו גיל 181 סמ המישפט "אני בן 17 " עורר בי זיכרונות הסתכלתי...
לקריאת הפוסט
מי הוא האיש שמצליח לרגש רבים ולגרום לנו לריגוש
המילים היוצאות מפיו הן נבואה וציווי לעולם להכיר בזכותנו להתקיים בארץ אבותינו. זה מה שעשה ביקור במישרפות של אושויץ ובירקנאו. שם ראה את הזוועות ואת תאור שיירות היהודים שנאספו מכל קצוות תבל והובלו...
לקריאת הפוסט
הנה קרב יום העצמאות ה70 לקום המדינה ולא נישכח את הנופלים
אמהות שאיבדו את בניהן במילחמות ישראל שילמו מחיר יקר והיו אמהות ששיכלו שניים מילדיהן. יוסי גמזו הטיב לתאר את השכול בשיר שכתב לכבודה של כלת פרס ישראל אם הבנים. ניזכור את הבנים שנפלו על הגנת...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה