נשמות אבודות במדבר
השקט ודממת שחר המדבר העירו אותו . חולות המדבר התדפקו על לוח העץ שהונח על העמדה על מנת למנוע מהרשת להתעופף עם הרוח. .הוא לא היה רגיל לדממה הזו. .הוא השיל מעליו את השמיכה ויצא אל האויר הפתוח. ערפל כבד כיסה את החולות ערפל שלא איפשר לו לראות מאומה. לרגע היה נדמה לו שהוא שומע קולות ילדים. הקולות דמו לקולות צהלה של ילדים צוחקים וחוגגים. . הדבר הפליא אותו הוא ידע שלא יתכן כי באזור זה הקרוב לשדה הקרב יטיילו ילדים . השעה הייתה 5 בבוקר החשיכה והערפל יצרו כעין חייץ שלא ניתן היה לראות דרכו גם ממרחק של מטר. הוא צעד לעבר הקולות מדדה באפלה ומנסה לקבוע לאיזה כיוון עליו לפנות על מנת לפגוש בילדים. קולות הצהלה נמשכו והתערבו בצחוק מתגלגל. לרגע הוא דימה לשמוע את קולו המתגלגל של ליבלה, אולם הוא ידע שליבלה נפל בקרב לפני 25 שנה.. הקולות התגברו ונחלשו לסרוגין . ואז שמע קול קורא בשמו. הקול היה חד וברור ומזמין להצטרף לחבורה ולהשתתף בחינגה.. כבמטה קסם נמשך אחרי הקול צועד קדימה לעבר המקום שנידמה לו כי שם נמצאת החבורה. כך צעד נמשך אחרי הקולות המתגלגלים קולות של ילדים המרחפים על פני חולות המזבר צועדים-מרחפים לעבר התעלה . היה ברור לו שהם צועדים לאזור המסוכן שבו התנהלו עדיין קרבות מרים. הקולות התרחקו ואז נדמו לפתע. היה ברור לו כי החבורה אינה מעונינת לפגוש בו וכוונתם הייתה להזכיר לו את הימים היפים שחוו יחד בילדותם. . .. הוא נעצר על מקומו מנסה לאתר את המיקום ממנו בקעו הקולות .לפתע שם לב שהקולות התגברו ונחלשו חליפות כאילו מישהוא שיחק בכפתור רדיו שמעלה ומוריד את הווליום. . ואז נשמעה אנחה מתרחקת ולאחריה השתרר שקט מוחלט. קולות הילדים נדמו ווהדממה חזרה למידבר. . השמש שעלתה למרומי השמים הפיגה במעט את הערפל ועכשיו יכול היה לראות את המרחבים.החוליים . אף נפש חיה לא נראתה באופק.. עכשיו היה בטוח שהיה זה דמיון או חלום. לא יתכן שהקולות ששמע היו של הילדים שאותם הכיר בילדותו.. 25 שנים שחלפו לקחו עימם בדרך כמה נפשות . חלק נפלו בקרבות ואחרים נפטרו והנותרים כבר לא נערים. הדבר היה מעבר לבינתו. היתכן כי נשמות הנופלים מצאו דרך לתקשר עם חבריהם ? האם היו אלו נשמותיהם של ליבלה , אליעזר שנפלו במלחמות ? או אולי היתה זו הרוח ,הערפל והדימיון שיצרו מלל שדמה להיות קולותיהם של הילדים? השאלה תצטרך להמתין עד לסיום המלחמה ואז תובא בפני הרב שיפרש את הקושיא..או אולי יבטל הרב את הנושא בהנף יד. .