מוטקה > בלוגים > הבלוג של שלום הלוי . > האם הנחת תפילין היא מ"תורת ישראל" ?

האם הנחת תפילין היא מ"תורת ישראל" ?

האם הנחת תפילין היא מ

מנהג הנחת התפילין.

מאמר "מקראון" העדה הקראית. 30.10.2015

סיכום : שלום הלוי .

 

 

מנהג 'הנחת תפילין' הרבני נשאב ממנהג אלילי מעמים פאגאנים.

 

אין ספק, התפילין הפכו זה מכבר ללא פחות מאשר ספינת הדגל וסמל ההלכה הרבנית.

אף על פי כן, מנקרת ועולה השאלה, מהו הבסיס למצווה זו והאם היא מבוססת או נשענת על המקרא כפי שהרבנים טוענים.

הטקסט אשר אליו יפנו אתכם במאמץ למצוא את האסמכתא למצוות הנחת התפילין

מצוי בספר דברים פרק ו ', בקטע המוכר של " שמע ישראל ". בפסוק ח ' נאמר :

 " וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת עַל-יָדֶךָ וְהָיוּ לְטֹטָפֹת, בֵּין עֵינֶי ך".

 

כמה פרקים לאחר מכן, חוזר המשפט באופן דומה :

" וְשַׂמְתֶּם אֶת -דְּבָרַי אֵלֶּה עַל -לְבַבְכֶם וְעַל -נַפְשְׁכֶם וּקְשַׁרְתֶּם אֹתָם לְאוֹת עַל -יֶדְכֶם וְהָיוּ

לְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֵיכֶם " ( י " א : י " ח ). זה הכל . על סמך שני פסוקים אלו , הפיקו הרבנים תילי תילים של הלכות והנחיות מפורשות בנוגע לצורת התפילין הרצויה ולאופן ליפופם על הזרוע ועל הראש . כל זאת בהנחה שהמילה " טוטפות " משמעותה - חפץ ( רצועות עור צבועות בשחור).

 

לאחר זמנו של עזרא הסופר התפתחה הכת הפרושית ( עליה מבוססת ההלכה הרבנית של היום ). כמו הרבה קמעות אחרים , ככל הנראה גם במקרה הזה , ראו רבני הפרושים את העמים מסביב לעם ישראל מבצעים טקס אלילי זה וחיקו אותו . על פי מנהג הנחת התפילין, חפץ דומם (רצועות עור שנצבעו בשחור ) הופכות בעת השלמתן לקמע קדוש בעל סגולה על טבעית, מעין חיבור מיסטי עם אלוהים שברגע שמלפפים על הזרוע מעביר ברכות רוחניות מאלוהים לאדם המבצע טקס זה.

 

אם מצווה זו אכן מצווה יום יומית כה חשובה ומרכזית, היינו מצפים למצוא אותה מאות אם לא אלפי פעמים לאורך התנ"ך. היינו מצפים לקרוא על מלכים כגון דוד , שאול ושלמה המניחים תפילין או לפחות מצביעים על מנהג שכזה . היינו מצפים מנביאי התנ " ך להניח תפילין ולקדם את המנהג בקרב עם ישראל. היינו מצפים לקרוא על מנהיג או דמות תנכית כלשהי ה"מניחה תפילין " או לכל הפחות מבקש מהעם לעשות זאת . אולם למרבה הפלא , חיפוש מדוקדק במקרא חושף כי אין ולו גם דמות מקראית אחת אשר מתוארת כמניחה תפילין ולו גם ברמז.

 

המונח " תפילין " לא מוזכר כלל בתנ " ך אפילו פעם אחת . ידוע ממקורות היסטוריים כי הקבוצה / הכת היהודית היחידה אשר הכניסה פרשנות זו ואף יישמה אותה באופן של הנחת תפילין , איננה אלא כת הפרושים ( הרבנים ). אין קבוצה יהודית מוכרת אחרת מאותה תקופה בעלת מנהג דומה.

 

לאחרונה התפרסמה כתבה על גילוי "התפילין העתיקות בעולם " , ככל הנראה מלפני 2200 שנה בקירוב . ממצא זה , טוענים רבנים מסוימים , מוכיח כי התפילין קדמו לכתיבת התלמוד ולכן הן מהוות שריד של מסורת רצופה ובלתי נגמרת אשר הועברה ממשה בסיני ונשמרת עד ימינו אנו באדיקות וללא סטיות על ידי פטרוני יהדות ההלכה - הרבנים.

דא עקא , אם היו ממשיכים המצביעים על המאמר לקרוא את המחקר במלואו ולא

מסתפקים במאמר לבדו , הם ודאי היו מבינים כי תקעו לעצמם גול עצמי . מי שיקרא לעומק יגלה על-נקלה מדוע ממצאים אלו מוכיחים דווקא את ההפך הגמור ממה שנטען על הרבנים:

חשיפת התפילין העתיקות בסך -הכל מוכיחה כי קמיעות מסוג זה קיימים היו בקרב עם ישראל עוד לפני העלתה של התושב " ע על הכתב . נכון , ייתכן כי המאגיה , הכשפים והקמיעות למיניהם, הגיעו לשיאם בקרב חוגים רבניים רק בשלהי ימי הביניים, אך ידוע כי כבר בתקופת בית שני החלה תעשיית הקמעות לקבל הכרה וגושפנקא מאת חז " ל ; ולראיה ,  המשנה (במסכת שבת) חושפת - בלי כוונה - כי התפילין היוו חלק בלתי מבוטל מתעשיית הקמיעות האלילית הזו שהגיעו מעמי הגויים.

 

כאשר מעיינים בנבכי הכתבה מגלים דבר חשוב נוסף: מסתבר כי התפילין שנמצאו שונות לחלוטין מהתפילין הרבניות הנהוגות כיום; שונות בצורתן , בגודלן , בצבען ואפילו בתוכנן (בטקסט). השוני וההבדלים הם מהותיים ביותר שהרי מציבים על בעיה מאוד לא פשוטה

בפני מסורת התושב " ע : הרי לפי חז " ל , הועברה המסורת ממשה , דרך יהושע , הזקנים והזוגות, עד לחכמי ההלכה; ונשמרה ללא דופי ולא שינוי מאז.

 

ההלכה הרבנית מתבססת על מסורת העוברת לכאורה בעל -פה מדור לדור , כאשר כל דור אומר ' אני לא המצאתי דבר , את הכל קיבלתי מאבותיי ', ככתוב : " מסורת בידינו מאבותינו ". חז " ל האמינו ש " כל תורה שאין לה בית אב , אינה תורה " , וכשרצו להחמיא לרב מסוים היו אומרים עליו "שלא אמר דבר שלא שמע מפי רבו, מעולם".

 

כל הנאמר לעיל תקף כמובן גם לגביי ההלכות הברורות של חז " ל בנוגע לתפילין. כלומר: לפי הרבנים, גם מצוות התפילין כביכול הועברו במדויק ממשה רבנו , דרך חז " ל ועד היום , ללא שינוי וללא שום סטייה. וכאן בדיוק טמונה הבעיה הגדולה:

 

כיצד ייתכן כי התפילין אשר התגלו בקומראן מעידות על תוקפה של התושב"ע, אם הן כל כך שונות מהתפילין הרבניות שההוראות להן כביכול הועברו ברצף מושלם מסיני?

הלא ההלכה לגבי התפילין ברורה וכתובה הן במשנה , הן ב " משנה תורה "

לרמב " ם , הן ב"שולחן ערוך " ( הלכות תפילין ). ב " קיצור שולחן ערוך " אף נאמר כי " מי שמניח תפילין פסולין , לא בלבד שאינו מקיים את המצווה , אלא שמברך כמה וכמה ברכות לבטלה , שהוא עוון גדול " ( הלכות תפילין , סימן י ' ). מייד לאחר האמירה הדרקונית הזו , מציינת ההלכה לפרטי פרטים ובדיוק רב כיצד אמורים להיראות התפילין אשר לכאורה הועברו מדור לדור, החל במשה וכלה ברבנים.

 

זאת אומרת כי יש שתי דרכים להתייחס אל התפילין שנמצאו במגילות קומראן : א - אלה

תפילין פסולין אשר מי שהניח אותן " לא בלבד שאינו מקיים את המצווה , אלא שמברך כמה וכמה ברכות לבטלה, שהוא עוון גדול"; ב- תפילין אלו משקפות מסורת שונה מזו של הרבנים , שכנראה מצביעה על כך שקיומם של קמיעות מזל רווחו לא רק בחוג הרבני , כי אם גם בחוגים אחרים אשר שמרו על מסורות ונוסחים שונים של קמיע דומה ( כאמור ,אפילו באסיה הרחוקה מנהגים אלילים אלו היו בקיים).

 

לסיכום, קמעות מזל מפתחות תלות, תלות במי שיוצר ו"מפקח" על הקמעות . מה שבאופן

אוטומטי מעניק שליטה וכוח ליוצרן . אם אדם מסוים מאמין בכל ליבו שאלוהים העניק מצווה להניח תפילין , ושהסוד כיצד לעשות זאת נמצא אצל קבוצת אנשים מסוימים (הרבנים), חייו הרוחניים בעצם תלויים באותה קבוצה . בכך , לידיהם מועבר הכוח האדיר לשלוט ולהשפיע על רבדים שונים שבאותה החברה בבלעדיות . וזה בדיוק במה ההלכה הרבנית מדוברת – שליטה וכוח.

 

לסיכום :

מאחר ותורת ישראל תורגמה ע"י אונקלוס מיוונית לכתב אשורי  בכדי שהרבנים יבינו את תוכנה (הרבנים איבדו את יכולת הקריאה של הכתב העברי העתיק. בנוסף שפת האם של הרבנים הייתה ארמית, אבל כנראה שהייתה להם ידיעה מסוימת וחלקית בשפה העברית)

תורת ישראל תורגמה קטעים, קטעים כך שישנן פערים בהבנה של קטעים מסוימים ללא הקטע שמעליהן או מתחתיהן .

כך לא שמו לב הרבנים לפסוק בספר שמות יג,ט וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ, לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת יְהוָה, בְּפִיךָ:  כִּי בְּיָד חֲזָקָה, הוֹצִאֲךָ יְהוָה מִמִּצְרָיִם. 

כאן מדובר על "אות על ידך והכוונה לסימן לזיכרון תמידי בראשך" והקשור בכלל ליציאת מצריים. ממש כמו כל הפעמים שמוזכר הפסוק בהקשריו האחרים.

לא מדובר על קמע האסור כ"פסל ותמונה". ככתוב בעשרת הדברות .  כ,ג "לֹא-תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל, וְכָל-תְּמוּנָה, אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל, וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתָּחַת--וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם, מִתַּחַת לָאָרֶץ.  כ,ד לֹא-תִשְׁתַּחֲוֶה לָהֶם, וְלֹא תָעָבְדֵם": והנחת התפילין היא ממש עבודה לכל דבר ועניין. קמע שבו יהודי מחוייב כל יהודי מגיל בר המצווה להניח מידי יום.

 

הגיע הזמן לחזור לתורת ישראל החילונית . לחוקיה ומצוותיה הנאורים והמקובלים בכל העולם הנאור. חוקים שאינם מפלים בין אדם לאדם. חוקים לאהבת האדם האזרח והגר החי בתוכנו ולצידנו.

 

בתמונה פולחן "תפילין" וקמעות בעולם.

 

 

 

בכבוד רב

שלום הלוי .

 

 

 

 

תגובות  10  אהבו 

6683
22/11/15

כתבה  המתאימה  לכופרים  בתורה  שניתנה  מסיני.


ועל זה נאמר: "נו..שוין"............

מנהג ישראל דין הוא

לארבל.

יש לי הרגשה שמעולם לא קראת את "תורת ישראל". ואם קראת , אני בטוח שמעולם לא הבנת אותה.

 

אז יש לי חדשות בשבילך.

 

מי שכופר בכל חוקי התורה ומצו...

לארבל.

יש לי הרגשה שמעולם לא קראת את "תורת ישראל". ואם קראת , אני בטוח שמעולם לא הבנת אותה.

 

אז יש לי חדשות בשבילך.

 

מי שכופר בכל חוקי התורה ומצוותיה, זאת היהדות ההלכתית שמקורותיה הן דת זרטוסטרא הפרסית.

אין חולק עלי שהרבנים הפרושים שמיוצגים ע"י הסנהדרין בתקופת בית שני, בעצם פרשו מעם ישראל והקימו עם אחר. "עם יהודי" . המאמין באל אחר בשם "אדוני" ששמו נלקח מ"אדוניס" האל הפלישתי-יווני. ומאמין בתורה של אנשים שמעולם לרא קראו בתורה בשפתה העברית, אלא הסתמכו על הפרשנות הארמית של אונקלוס הגר.

זאת גם הסיבה שעד היום הרבנים לא מבינים ראת התורה ככתבה ולשונה, למרות שהם דוברי עברית רהוטה. הם מסתמכים על פרשנות של פרשנות של פרשנות. כי אחרת, אין להם עבודה.

 

אז לפני שאתה כותב משהו . תחשוב שניה. אולי אתה טועה ?

 

אז לידיעתך.

אני מאמין ביהוה אלוהי ישראל ובתורתו הקדושה. בחוקי התורה ומצוותיה.  ולא באדוני אלוהי היהודים,ובתורת בני אדם שעובדי אלילים וסוגדים למתים. דבר האומר שאני בן ישראל וכלוי, אני מומך מתורת ישראל לדבר בשמה, הסמכה שמעולם לא ניתנה לרבנים עובדי האלילים ומנשקי הקמעות.

 

הגיע הזמן שתחזור בתשובה על פי תורת ישראל, אחרת יבואו עליך כל הקללות הכתובות בפרשת בחוקותי ובפרשת ניצבים. כן יעשה לך יהוה אלוהי ישראל .

בכבוד רב

שלום הלוי.

למיכאל טל_174_   היקר.

 

כשאומרים "מנהג ישראל דין הוא" מתכוונים למה שכתוב במפורש בתורת ישראל. ככתבה ולשונה.

בתורת ישראל כל מנהג עברי שקדם למעמד הר סיני, ה...

למיכאל טל_174_   היקר.

 

כשאומרים "מנהג ישראל דין הוא" מתכוונים למה שכתוב במפורש בתורת ישראל. ככתבה ולשונה.

בתורת ישראל כל מנהג עברי שקדם למעמד הר סיני, התקבל בצורת חוק לאחר מכן.

בכל ספר התורה, קרי "תורת ישראל" , החומש, לא מוזכרות כלל מילים ומנהגים הנהוגות מעבודת האלילים היהודית. כגון : תפילין, נשמה, קברי צדיקים, אלוהים שבשמים, מצווה להשתמש בקמעות כתפילין ומזוזות, חמסות וקמעות אחרות.

על פי "תורת ישראל", חל איסור חמור לעשות כמעשי הגויים. וקיים גם פירוט של הדברים האסורים. 

דברים יח,ט כִּי אַתָּה בָּא אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ--לֹא-תִלְמַד לַעֲשׂוֹת, כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם.  יח,י לֹא-יִמָּצֵא בְךָ, מַעֲבִיר בְּנוֹ-וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ, קֹסֵם קְסָמִים, מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף.  יח,יא וְחֹבֵר, חָבֶר; וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי, וְדֹרֵשׁ אֶל-הַמֵּתִים.  יח,יב כִּי-תוֹעֲבַת יְהוָה, כָּל-עֹשֵׂה אֵלֶּה; וּבִגְלַל, הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, מוֹרִישׁ אוֹתָם מִפָּנֶיךָ. 

יח,יג תָּמִים תִּהְיֶה, עִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ.  יח,יד כִּי הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אַתָּה יוֹרֵשׁ אוֹתָם--אֶל-מְעֹנְנִים וְאֶל-קֹסְמִים, יִשְׁמָעוּ

 

אז מי הם הרבנים היהודים השולחים את בנינו למות על קידוש כל רעיון שאינו מהתורה. אך את בניהם הם אינם שולחים.

מי הם הרבנים הקוסמים קסמים  כרנטגן וחבורתו .

"מעוננים" , כלומר מגידי עתידות על פי הקבלה.

מתקשרים עם רוחות רפאים ושדים .

חוברי חבר להרע כדוגמת "פולסא דנורא"  כנגד מי שאינו מוצא חן בעיניהם כיצחק רבין הי"ד .

ומה על כל המוני עם ישראל הדורשים אל המתים , משתחווים ומשתתחים על הקברים,

מתפללים אל המתים .

עורכים סיאנסים ומעלים באוב כשאול.

מי הם כל אלו אלפי היהודים על רבניהם הרצים אחרי ארונות ואלונקות מתים בדרך לקבורתם. מתפללים למתים , קוראים תהילים ומבקשים בקשות.

 

כל אלו הינם יהודים. יהודים שהולכים שולל כמוך אחר הרבנים.

יהודים שאינם שונים מהכנענים יושבי הארץ הקדומים שעשו כל אלו. יהודים שלאחר שבירת העגל בידי משה ,הם משתמשים בשמו עד היום. עד היום. מי הוא "אדוני" ? היכן כתוב בתורה שהוא אלוהי ישראל ? לא כתוב. כי הוא אלוהי היהודים בלבד. יהודים שאין להם כל זכות לחיות על האדמה הקדושה הנקראת ישראל, אלא לאחר שיחזרו בתשובה מלאה לתורת ישראל וליהוה אלוהי ישראל , לפני שיכה אותם כשם שהכה את היהודים לאורך כל ההסטוריה היהודית מאז תקופת שלמה המלך  ועד היום.

ככתוב דברים ד,לט וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם, וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל-לְבָבֶךָ, כִּי יְהוָה הוּא הָאֱלֹהִים, בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל-הָאָרֶץ מִתָּחַת:  אֵין, עוֹד.  ד,מ וְשָׁמַרְתָּ אֶת-חֻקָּיו וְאֶת-מִצְו‍ֹתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם, אֲשֶׁר יִיטַב לְךָ, וּלְבָנֶיךָ אַחֲרֶיךָ--וּלְמַעַן תַּאֲרִיךְ יָמִים עַל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ כָּל-הַיָּמִים.

 

דברים ל,י כִּי תִשְׁמַע, בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לִשְׁמֹר מִצְו‍ֹתָיו וְחֻקֹּתָיו, הַכְּתוּבָה בְּסֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה:  כִּי תָשׁוּב אֶל-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ. 

 

דברים .  ו,יב הִשָּׁמֶר לְךָ, פֶּן-תִּשְׁכַּח אֶת-יְהוָה, אֲשֶׁר הוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִבֵּית עֲבָדִים.  ו,יג אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ תִּירָא, וְאֹתוֹ תַעֲבֹד; וּבִשְׁמוֹ, תִּשָּׁבֵעַ.  ו,יד לֹא תֵלְכוּן, אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים--מֵאֱלֹהֵי, הָעַמִּים, אֲשֶׁר, סְבִיבוֹתֵיכֶם.  ו,טו כִּי אֵל קַנָּא יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּקִרְבֶּךָ:  פֶּן-יֶחֱרֶה אַף-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בָּךְ, וְהִשְׁמִידְךָ, מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה.

 

 

 

לשלום הלוי.,,

1 אתה עצמך הבאת מובאה שמינהג של הנחת התפילין(נכון,המונח הזה הוא ברובד המישנאי,אבל לא המינהג,שהוא קדום.)

2.כשהייתי בת 13,הייתי מאוהבת בנער בן גילי.בכל מקום כתבתי את שמו.על ...

לשלום הלוי.,,

1 אתה עצמך הבאת מובאה שמינהג של הנחת התפילין(נכון,המונח הזה הוא ברובד המישנאי,אבל לא המינהג,שהוא קדום.)

2.כשהייתי בת 13,הייתי מאוהבת בנער בן גילי.בכל מקום כתבתי את שמו.על דפים,על כף היד,כך כניראה טיבעי שיעשה מי שאוהב את אלוהים.הוא שם אותו בין עיניו(את הקופסה בה שמו)כורך על זרועותיו באהבה.

3.כשבעלי  המנוח היה חולה מאד והוצאתי אותו הביתה מתל השומר,היו ביציאה חבדניקים והציעו לו להניח תפלין.הוא הביט בי ביודעו שאיני דתית. היצעתי לו שאכן יעשה זאת.בעודו יושב בכסא הגלגלים,הם כרכו את התפילין על המקומות שצריך.לאחר שהסירו אותם,אישי פרץ בבכי.משחרר ,אך גם עצוב.הוא ניזכר בהוריו .ליהודים,לנו,זה עושה לנו את זה.

אז השאר פחות רלוונטי.

אבל היה מעניין לקרוא.

 

שלום הלוי היקר

ה'נושא' מעניין אותי קצת פחות מקליפת-השום..דבר

הדיון עלייו עוד פחות

מה שיש לי לאמר על ה'מינהג' עאלק שזה עוד שטות-גמורה מבית-היוצר של ה ח...

 

שלום הלוי היקר

ה'נושא' מעניין אותי קצת פחות מקליפת-השום..דבר

הדיון עלייו עוד פחות

מה שיש לי לאמר על ה'מינהג' עאלק שזה עוד שטות-גמורה מבית-היוצר של ה ח ר ד ה   ה ז י כר י ת  מ-נשים! עוד עאלק מינהג שמבדיל ונותן ל'זכרים' עוד 'תוכן ומקום' על האדמה כאילו לא מספיק לכולנו כמה רעש והמולה עושים הזכרים. הקופסה עם הסרטים מראה לי מי ומה הוא האדם שמיתעטף בהם!

וכמו תמיד כשמציעים לי את הדלקת-הנירות ה'בטלנים' בצמתים אני מציעה להם גם לבוא לעשות שבת אצלי וגם במקום לעמוד (בהיתנשאות דבילית) בצמתים לגשת לבתי-חולים שם יביאו תועלת נכונה!!!

ההיתעסקות המחליאה בעצמינו מעוררת בי שאט-נפש וגועל - אתנוצנטריות ואגוצנטריות - לאבדון וכליה

מהסיפור הראשון במקום לעסוק במוסר והזולת עוסקים בכלום ושום-דבר - דת - צרה שמאד-מאד כתובה

 

לטובה פריש היקרה.

 

תגובה יפה כתבת.

1 .אך בכל הפעמים שהזכרתי תפילין, אמרתי שמנהג אלילי זה הוטמע ע"י הרבנים בתקופת בית שני וסמוך לחורבנו כנראה.כי מעט מאוד תפי...

לטובה פריש היקרה.



 



תגובה יפה כתבת.



1 .אך בכל הפעמים שהזכרתי תפילין, אמרתי שמנהג אלילי זה הוטמע ע"י הרבנים בתקופת בית שני וסמוך לחורבנו כנראה.כי מעט מאוד תפילין נמצאו בארץ ובמצדה נמצאו 2 בלבד השונים מאלו שלנו היום.



 



2 . נכון, כשאדם מאוהב, הוא כותב את שמו של האדם שהוא אוהב אפילו על בשרו (קעקוע) . אך הוא מדבר עליו ומתגאה באהבתו ומזכיר את שמו תכופות.



הרבנים אסרו על עם ישראל להזכיר את יהוה אלוהיו. זאת מפני פחדם ממנו כי נכתב....שמות כ,ב אָנֹכִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים:  לֹא-יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים, עַל-פָּנָי.  כ,ג לֹא-תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל, וְכָל-תְּמוּנָה, אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל, וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתָּחַת--וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם, מִתַּחַת לָאָרֶץ.  כ,ד לֹא-תִשְׁתַּחֲוֶה לָהֶם, וְלֹא תָעָבְדֵם:  כִּי אָנֹכִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֵל קַנָּא--פֹּקֵד עֲו‍ֹן אָבֹת עַל-בָּנִים עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים, לְשֹׂנְאָי. 



אך "אלוהים אחר" הוא סלחן ולא נוקם בעיקר אם הוא אלוהי הגויים כ"אדוניס" אל החקלאות היווני. אל עץ או אבן. מה עוד שגם את שמו אסור להגות אלא בתפילות בלבד וביתר הזמן משבשים את שמו.



כשאני מברך בשם יהוה אלוהי ישראל, אנשים קמים ממיטת חוליים. גם ממחלות סרטן.



הייתה לי חברה שחלתה בסרטן . נתתי לה תמונה עם פרק ו' בתהילים והשם המפורש יהוה על מחצית הדף. ביקשתי מהחברה שתתלה את התמונה או תניח אותה במקום שהיא מסתכלת עליו רוב היום באופן רגיל. כדי שהתמונה תהיה מולה ברוב הזמן שהיא בביתה.



החברה עשתה כפי שאמרתי. וכעבור פחות משבועיים, היא הבריאה לחלוטין.



כעבור שבועיים - שלושה לאחר שהבריאה, היא פנתה אלי שאבוא לקחת בחזרה את התמונה .



ואני סרבתי באומרי לה שהשם המפורש "יהוה" שבתמונה היא ששומרת עליה ועל בריאותה .



איני יודע מה היא עשתה עם התמונה, אך כשבוע לאחר מכן היא חלתה שוב ונפטרה זמן קצר לאחר מכן.



 



אני לא מאמין באמונות תפלות. אבל אני מאמין ביהוה אלוהי ישראל בלבד.



הוא העומד לצידי בכל מצב של סכנה , אילמלא אמונתי הטהורה ביהוה אלוהי ישראל, הייתי מזמן כבר בר מינן.



 



לפני כשנתיים וחצי בערך אירעה לי תאונת דרכים עצמית , בה ירדתי מהביש לצידו השמאלי בעיקול הדרך ונעצרתי בעץ. כל זה אירע בשעות הלילה כשהראות הייתה טובה. מזג האויר היה בהיר והירח מלא. בקיצור ערב נפלא, ואני בדרכי הבייתה.



לאחר שפגעתי בעץ במהירות של כ-60-70 קמ"ש, מיששתי את עצמי וראיתי שלא נפגעתי כלל, פרט לחולשה קלה בגופי. עליתי לכביש , ושוטר שעבר במקום הזמין עבורי אמבולנס. כך הגעתי לחדר הטראומה בבית חולים רמב"ם.



בחדר הרטאומה הפשיטו אותי ולקחו אותי לבדיקה ב-CT .



לאחר הבדיקה, מגיע אלי רופא חייכן. ומבשר לי שפרט לסימנים כחולים מהרצועה, לא נפגעתי כלל. אך בבדיקת ה-C.T , הוא גילה שיש לי מפרצת ברוחב של כ-7 ס"מ.



מפרצת זאת התנפחות של העורק הראשי שאמור להיות ברוחב של 2 ס"מ בלבד. ואצלי הוא התרחב ל-7 ס"מ ואם אני לא אנותח מיד, סביר שאגמור את חיי תוך פחות משנה אחת.



כזכור, אריק איינשטיין מת ממפרצת כמו חולים רבים שברגע אחד הם בריאים. אך תוך 5 דקות הם מתים לגמרי. כי ברגע שהמפרצת מתפוצצת, כל הדם מהלב מתנקז בבטן. זאת ללא כאבים או מיחושים לפני או אחרי.



כלומר. מה שרציתי לומר שקרה לי נס פרטי. בו אלוהים גרם שתהיה לי תאונה בכדי שאגיע לבית החולים בדחיפות בכדי להציל את חיי באמצעות ניתוח .



זה המקרה האחרון, והיו לי מקרים רבים בשרותי הצבאי בו חברי ואני ניצלנו ממוות ודאי בעת הפגזות אדירות . אך יצאנו ללא פגע.



 



צריך לזכור תמיד את יהוה אלוהי ישראל ולדבר בשמו .



יהוה אלוהי ישראל מכוון את חיינו על פי מעשינו תמיד. אך מעשינו קובעים את גורלנו בחיים. לחיים טובים ומאושרים, או לחיי סבל .



ע"י הבנה נכונה של תורת ישראל, החיים אינם מסובכים כלל, הם פשוטים מאוד. כי יהוה אלוהי ישראל לא רוצה מאיתנו כלום. רק שנהיה תמימים עם אלוהים ואדם. 



תורת ישראל היא חילונית, פולחן הכהנים בבית המקדש אינו קיים מאז חורבנו. מה עוד שבעת חורבנו, שלטו בו הרבנים שטימאו אותו בנוכחותם וע"י העמדת כהן גדול שקנה את תפקידו מהם בכסף. בעת חורבן בית ראשון , שלטו בו העבודה הזרה ועבודת אלילים. וכאמור בעת חורבן בית שני שלטו בו רבנים ולא כהנים. כלומר, כמו היום, אצלם יש בדת רק עניין של כסף. כמו בעיניינינו "התפילין" נמכרות היום באלפי שקלים כאילו היו עשויים מזהב ויהלומים. ממש מכרה זהב כמו מחירם של סיפרי התורה ע"י סופרי סת"ם. 



 



כל הפולחן היהודי הוא פגאני של עובדי אלילים. ואין בו מילה אחת ברורה מהתורה. אלא פרשנות אינטרסנטית של "חכמים" שלא הכירו את התורה כלל. אך הכירו את הפולחן של הרבנים הפרושים שפרשו מתורת ישראל ומעם ישראל .



 



בכבוד רב



שלום הלוי.


לעמליה אור, היקרה.

 

אם הנושא מעניין אותך כ"קליפת השום" או פחות מזה, על מה תגובתך.

אגב, כל מה שאמרת בנושא "מחוייבות הדדית" , "עזרה לזולת"  ...

לעמליה אור, היקרה.

 

אם הנושא מעניין אותך כ"קליפת השום" או פחות מזה, על מה תגובתך.

אגב, כל מה שאמרת בנושא "מחוייבות הדדית" , "עזרה לזולת"  וכל הערכים היפים שגדלת עליהם, מקורם ב"תורת ישראל". כי תורת ישראל אינה "דת", היא דרך חיים תוך אהבת הזולת. שיוויון מלא בין בני האדם ללא הבדלי צבע ומין. ועוד .

רובם של החוקים הנאורים במדינות העולם, מקורם ב"תורת ישראל". אז מה רע בכך , או שאינך בקיאה בחומש ?

 

בכבוד רב

שלום הלוי.

אדון הרושם המאמר  רק שתדע אתה כופר בתורה והעונש על זה  זה מדור 7 הכי גבוהה שמשם לא יוצאים לעולם .ספק אם אתה זרע ישראל בכלל.נ.ב מה הכוונה אלוקים הוא לא אלוקי היהודים? זה ברור שאלוקים הוא אלוק...
אדון הרושם המאמר  רק שתדע אתה כופר בתורה והעונש על זה  זה מדור 7 הכי גבוהה שמשם לא יוצאים לעולם .ספק אם אתה זרע ישראל בכלל.נ.ב מה הכוונה אלוקים הוא לא אלוקי היהודים? זה ברור שאלוקים הוא אלוקי ישראל.אבל לא מדובר על מדינת ישראל הרי אתה אומר שלמדת טוב תורה נכון? את זה אני ממש לא רואה כי בדבר הכי פשוט נכשלת .שאתה לא יודע שיהודי זה אורך חיים או על שם יהודה  וישראל מדובר על זרע ישראל.{יעקב אבינו } שהמלאך שינה את שמו ואמר לו מעכשיו יקרא שמך לא יעקב אלה ישראל ואנחנו זרע ישראל שזה יהודי . שים לב רשום אלוקי ישראל וזה אומר שהוא אבא שלנו כך הוא בחר מה נעשה . תחזור מהר בתשובה על זה ותמחוק את הפוסט הזה כי הריי כל אחד בסוף שם את גופו בקבר ועולה לבורא עולם לתת דין וחשבון ותדע לך מה שכתבת פה זה לא רק כופר אלה מחטיא הרבים .מי שלא יעשה מהר תשובה על זה יאבד את העולם הבא שלו על שטויות שהוא רושם ברבים. ועוד משו אתה יודע למה לא מבינים את התורה בכתב? כדי שאחרים לא יעתיקו ומי שיעתיק יהיה לו אין סוף של טעויות ואנחנו רואים זאת בהרבה מקומות זה לא חדש.. אבל לכן אנחנו קבלנו בנוסף את התורה שבעל פה בו זמנית. דוגמא. הרי רשום בתורה שבכתב וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עניך...מי ידע מה לקשור על היד ומה לשים על הראש?ומי אמר את זה רב? לא נכון בורא עולם בכבודו ובעצמו אמר זאת למשה להגיד לנו.אז אני מבקש ממך לא להטעות את הציפר במה שאתה לא יודע ונושא עוד בנוסף את העונשים הכי חמורים שרשום רק נדירים נדירים יקבלו עונש מוות רוחני. כי אלוקים מבטיח שליהודי זה לא יקרה אבל רשום ממש ממש נדירים ומעטים לא תהיה ברירה אז תזהר שלא תהיה מהנדירים האלו .למה לך גם סהכ על דעות לא נכונות וכפירה.לכן או שתלמד תורת משה ותבין שטעית טעות חמורה או שתשמור לך ולעצמך את דעותך למען נשמתך. באמת זה מכל הלב השקעתי עלייך אולי תבין ותנצל.כל טוב והמשך מחשבות ישרות
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

מה ההבדלים בין "היהדות כדת, לבין "תורת ישראל"
שמי שלום הלוי, אני עוסק בחקר תורת ישראל ומנהגי העם העברי בתקופת המקרא, מזה עשרות שנים. על פי מחקרי ועל...
לקריאת הפוסט
כשרות לפסח על פי "תורת ישראל".
לחברי היקרים.בכתבה האחרונהשכתבתי, דיברתי על חוקי הכשרות היהודיים שאינן מ"תורת ישראל".הפעם אעלה את נושא הכשרות לפסח.הרבנים היהודיים מתערבים במטבח האישי של כל אחד מאיתנו ע"י חותמת כשרות לפסח...
לקריאת הפוסט
חוקי הכשרות
לחברי היקרים. היום בערב , בתוכנית "המערכת" של מיקי חיימוביץ, תהיה תוכנית שנושאה "חוקי הכשרות ואיך הם משפיעים על יוקר המחייה" . כמוכם, עדיין לא ראיתי את התוכנית, אבל מאחר ואני עסקתי ועוסק בנושא,...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה