מוטקה > בלוגים > הבלוג של יעקב גרשון > כמו שיר שלא יגמר לעולם

כמו שיר שלא יגמר לעולם

כמו שיר שלא יגמר לעולם

גם בלי להבין את השפה ובלי להציץ בתירגום שלאורך הסירטון אפשר להבין את  הלהט שבשיר  המעביר לנגד עינינו את עוולות העולם כלפינו ומציג את העבר  שבו נירדפנו על כי היינו  העשירים ממנהטן  או  בעלי ההון ממדינה זו או אחרת. . על הרדיפות  שנירדפנו כי היינו זרים.     לכל מדינה  יש  את הזרים שלה . אולם אנו היהודים היינו  הזרים של כל המדינות. עכשיו שיש לנו מדינה .....חחח כדאי  לשמוע את המנגינה ממקור ראשון בסירטון. שוה צפיה  בעיקר בגלל הלהט שבה היא מנוגנת

https://youtu.be/aJ021uLz39k

 

תגובות  10  אהבו 

1173

ליעקב גרשון, בוקר טוב.

העלאת הסירטון היא מגמתית.

לידיעת ידידי הבלוגיה:

האמן הרברט פגאני ז"ל כבודו במקומו.

הוא נולד בשנת 1944 בטריפולי שבלוב.

הגר כילד לאיטליה, עבר...

ליעקב גרשון, בוקר טוב.

העלאת הסירטון היא מגמתית.

לידיעת ידידי הבלוגיה:

האמן הרברט פגאני ז"ל כבודו במקומו.

הוא נולד בשנת 1944 בטריפולי שבלוב.

הגר כילד לאיטליה, עבר לצרפת ולאחר מכן לארה"ב ( חס וחלילה כציוני, לא עלה לישראל)

השיר נכתב בשנת 1976.

בשנת 1988 נפטר מסרטן(לוקמיה).

הספרות היהודית מלאה בסיפורים על שנאת היהודים בעולם, מסיבות שונות ומשונות,

וכך ישנם גם שירים שהולחנו, הן על ידי יהודים והן על ידי גויים.

אותם יהודים הקוראים לעצמם "ציונים" וחיים מחוץ למדינת ישראל, המהווה בית אמיתי לציונים,

בעיני אינם ציונים כלל.(הם אוהבי ישראל מרחוק), אינם שותפים לחובות של היהודים הציונים החיים בציון(במדינת ישראל)

הגיע הזמן להפסיק את ההלקאה העצמים ולדוש בשנאת הגויים ליהודים.

לשלמה שכטר

הראיה תלויה בעיני המתבונן.  אתה קורא לזה הלקאה עצמית כשכל מי שמכיר את ההיסטוריה היהודית ועוקב אחר מה שקורה גם היום בעולם יודע שהשיר ואני קורא לזה שיר, מתאר בצורה מדויקית ואפיל...

לשלמה שכטר

הראיה תלויה בעיני המתבונן.  אתה קורא לזה הלקאה עצמית כשכל מי שמכיר את ההיסטוריה היהודית ועוקב אחר מה שקורה גם היום בעולם יודע שהשיר ואני קורא לזה שיר, מתאר בצורה מדויקית ואפילו עכשוית את מה שחוינו וחוווים היום גם אם השיר ניכתב לפני שנים רבות.  הןא מבטא את מה שקורה כאילו הוא רואה  מעולם האמת את מה שמתחולל היום.  השינאה היא אותה שינאה והאנטישמיות  לא השתנתה  ואפשר לומר שאפילו גברה.   היום יש לנו מדינה ואנו יכולים להוקיע אותם ולומר להם בפרצוף שהם אנטישמים מה שלא העזנו לעשות בעבר כאשר היינו בני חסןת.  .   השיר המתנגן הוא סיפורו של העם היהודי  עם אקורד סיום  שמעצים את השיר כאילו היכה במצילתיים.  לא הבנתי על איזו מגמה שהדבקת  בתגובה  ומדוע אתה רואה בשיר הלקאה עצמית. .

ליעקב גרשון, בוקר טוב.

בתגובתך אתה מתעלם ממספר נושאים,ובחלקים אתה אף מסלף נתונים.

היהודים בעולם היו מתווכי כספים ומלווים ברבית, כפי המתואר במחזה "הסוחר מונציה" של וילי...

ליעקב גרשון, בוקר טוב.



בתגובתך אתה מתעלם ממספר נושאים,ובחלקים אתה אף מסלף נתונים.



היהודים בעולם היו מתווכי כספים ומלווים ברבית, כפי המתואר במחזה "הסוחר מונציה" של ויליאם שייקספיר,



שיילוק היהודי השנוא היה המלווה ברבית.



ברנרד מיידוף  האמריקאי האחראי להפסדי הענק של המשקיעים בחברת ההשקעות שלו הן יהודים והן גויים היה יהודי.



המשקיעים לא סולחים לו ואף שונאים אותו.



כמוהם ישנם עוד רבים.



הפזורה היהודית בכל העולם והמתבוללת בין הגויים, לא עושה דבר בכדי לעלות ולחיות עם אחיהם היהודים במדינת ישראל,



ורק מתלוננת על אנטישמיות כלפי העם היהודי.



השנאה ליהודים בכל העולם, היא מני אז ותשאר לנצח נצחים, כל עוד היהודים בעולם ימשיכו לחיות בין הגויים ויעסקו במקצועות הגורמים נזקים כספיים לגויים, כגון: הלואות ברבית, הימורים, השקעות הנושאות הפסדים, זנות ,תיווך לדבר עברה(מפיונריזם).






לשלמה ידידי

מתפלא על גישתך לנושא. היהודים היו עם נירדף אולם היו גם משכילים. ידוע שעיסוק בתורה ובתלמוד  מפתח את ההבנה  זו הסיבה שהם עסקו במיקצועות  שדורשים הבנה. הם לא יחכלו להת...

לשלמה ידידי

מתפלא על גישתך לנושא. היהודים היו עם נירדף אולם היו גם משכילים. ידוע שעיסוק בתורה ובתלמוד  מפתח את ההבנה  זו הסיבה שהם עסקו במיקצועות  שדורשים הבנה. הם לא יחכלו להתישב קבע  מתוך ידיעה שיגיע יום ויאמרו להם ללכת ולכן הם לא רכשו ארמונות  ואת רכושם  שמרו בכליהם.  רכוש שניתן לנייד אותו וזה זהב וכסף ויהלומים. . הכישורים שלהם  יצרו ביקוש כמעט בכל מדינה. הם ניתמנו לשרי אוצר גם במדינות ערביות.  הם היו אנשי כספים ולכן עסקו והועסקו בכל תחום שדרש ידע בנושא כספים.  והנה אתה  בא וניתפס ביצירה אנטישמית  על שיילוק  המלוה בריבית  ,יצירה  אנטישמית שנועדה להראות את היהודי באור שלילי.  אנשי ההיטק והבנקאים בוולט סטריט אינם שיילוקים. הם אנשי כספים  עם חושים מפותחים שידעו למצוא את עצמם בתוך  שווקי הכספים. . הם הצליחו בגלל כישוריהם וכישרונותיהם שנבעו מהגנום היהודי.  אתה עושה להם עוול כאשר אתה מדביק להם את תו השינאה של האנטישמיים  ששונאים אותם בגלל הצלחתם.  הם לא שיילוקים  הם בנקאים ואנשי כספים  מכובדים אולם הם גם יהודים וזה מה  שמפריע לאלה שאין להם את זה.נכון שגם אצלנו ישנם חריגים   נוכלים ורמחאים כמו בכל עם אולם אי אפשר להשליך את זה על כולם.. ולאלה שהם ציונים ולא עולים לציון. לא כולם יכולים לעלות ומדיחנת ישראל לא תוכל לקלוט עוד 6 מליון יהודים במכה אחת. אנשים עושים את חשבון הנפש  כיצד יחיו במדינה חדשה כשצריך להתחיל מהתחלה.  הם מגיעים לאט לאט  ולעיתים בכורח הנסיבות. הם יכולים להיות שם ועדיין להיות ציוניים.  2000 שנה חיינו בנכר ולבנו היה בציון  ולקח זמן רב עד שהחלנו ל נדוד אל מכורתנו.

בסך הכל העלאתי  שיר מקסים  שדיבר אלי בלי  ניתןחים מעמיקים שיר שיצר אצלי מנגינה בלב.  ונהנתי.

ליעקב גרשון היקר,

אני הפקתי הנאה רבה ממילותיו הנוקבות של הזמר .

אחרים והם הרוב חרקו שיניים למשמע השבחים לעם ישראל ולמדינתו ישראל.

אשאר במיעוט ואמשיך להזדהות עם כל מי שידבר בשבחנו ...

ליעקב גרשון היקר,

אני הפקתי הנאה רבה ממילותיו הנוקבות של הזמר .

אחרים והם הרוב חרקו שיניים למשמע השבחים לעם ישראל ולמדינתו ישראל.

אשאר במיעוט ואמשיך להזדהות עם כל מי שידבר בשבחנו כעם וכמדינה.

סוף שבוע נעים לך וליקיריך,

    ב ב ר כ ה ,

      ברוך

ליעקב  גרשון 1         

מזדהה  עם  דבריך    ועם  תגובתך  לדבריו  של  שלמה  שכטר.

   תודה &nb...

ליעקב  גרשון 1         



מזדהה  עם  דבריך    ועם  תגובתך  לדבריו  של  שלמה  שכטר.



   תודה  שהבאת  את  הקטע  לידיעתנו.          



                                                   כל טוב  מעליזה


ליעקב גרשון 

יש לי המון מילים להגיד ..

אך ההתרגשות מכתבה זו חנקה כול מילה, ושחררה דמעות ..

בוקר נפלא 

...

ליעקב גרשון 



יש לי המון מילים להגיד ..



אך ההתרגשות מכתבה זו חנקה כול מילה, ושחררה דמעות ..



בוקר נפלא 






לברוך הלוי סגל-  השיר הוא כמו מנגינה שאינה ניגמרת.  דיברי השבח והסיפור שמלוה את השיר הוא סיפורנו של עם נירדף שהגיע לנחלה  ויודע כי  מכאן לא יזיזו אותנו. . טז  יש וחולקים על...

לברוך הלוי סגל-  השיר הוא כמו מנגינה שאינה ניגמרת.  דיברי השבח והסיפור שמלוה את השיר הוא סיפורנו של עם נירדף שהגיע לנחלה  ויודע כי  מכאן לא יזיזו אותנו. . טז  יש וחולקים על  פרט זה או אחר  ונותנים לו קונותציה שלילית. תלוי בגישה ובעיני המתבונן. אני נהנת מהשיר. על התוכן אני מוכן להתוכח.

לעליזה-



אין כאן  ימין ושמאל. זה סיפור החיים שלנו  וההיסטוריה  של חזרתנו להיות עם ולא שבט.  איני מוצא כאן  סיבה לויכות כפי שבוטא למעלה


למדלן- כן. גם  אני התרגשתי למיקרא השיר.  גם על המבנה היפה והמנגינה המלוה אותו וגם על התוכן שמבטא את תולדות העם הזה  בקצרה.  מבין את התרגשותך

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

אני כבר בן שבע עשרה וזה קרה היום וגם לפני 70 שנה
השבוע חגגתי ימי הולדת 17 לשלושה נכדים ביום שבת לנכדה והיום לנכד ונכדה תאומים. הסתכלתי עליהם גבוהים ויפים הנכד עבר את הגובה שלי באותו גיל 181 סמ המישפט "אני בן 17 " עורר בי זיכרונות הסתכלתי...
לקריאת הפוסט
מי הוא האיש שמצליח לרגש רבים ולגרום לנו לריגוש
המילים היוצאות מפיו הן נבואה וציווי לעולם להכיר בזכותנו להתקיים בארץ אבותינו. זה מה שעשה ביקור במישרפות של אושויץ ובירקנאו. שם ראה את הזוועות ואת תאור שיירות היהודים שנאספו מכל קצוות תבל והובלו...
לקריאת הפוסט
הנה קרב יום העצמאות ה70 לקום המדינה ולא נישכח את הנופלים
אמהות שאיבדו את בניהן במילחמות ישראל שילמו מחיר יקר והיו אמהות ששיכלו שניים מילדיהן. יוסי גמזו הטיב לתאר את השכול בשיר שכתב לכבודה של כלת פרס ישראל אם הבנים. ניזכור את הבנים שנפלו על הגנת...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה