מוטקה > בלוגים > עניינים של יום יום > זהירות מטלפונים נחמדים

זהירות מטלפונים נחמדים

אם מתקשים אליכם ומבקשים פרטים - אל תהיו נחמדים ואל תספרו דבר למישהו שאינכם מכירים. יותר מדי הונאות יש בטלפון.
זהירות מטלפונים נחמדים

הטלפון צלצל ועל הקו מישהי סימפטית והיא הסבירה לי שמשהו בשירות האינטרנט שלי לא תקין וכו' וכו'. כאשר התעקשתי ששירות האינטרנט דווקא תקין, סיפרה לי שאצלם רשום שאני נטשתי את החברה והיא רוצה לתקן. בידה היה חלק ממספר האשראי שלי ורק ביקשה את יתר המספרים.  
אני, שאינני מאמין כל כך לשיחות מידע שמגיעות אלי (בניגוד לשיחות שאני יוזם, הסבר בהמשך) - אמרתי לה ששיחתנו מתנהלת בעודי ברחוב ואין לי מסמכים ואף לא אפשרות לבדוק. השיחה הסתיימה כשהבטיחה להתקשר אלי הביתה (דבר שלא נעשה עד כתיבת הדברים).
אבל אני, חשדן שכמותי, התקשרתי ביוזמתי לבזק ושאלתי - אחרי שהקלקתי על כל מיני מספרים וכעסתי על החברה הגדולה כל כך, שמזלזלת כל כך בלקוחותיה - בין אם אני משלם בזמן ובין אם משהו השתנה בשירות.
התשובה של המוקדנית הנחמדה - מאין יש להם סבלנות אל הלקוחות הנודניקים - לא הפתיעה אותי. היא אמרה שיש חברות רבות אשר מזייפות כאילו פנייה של בזק ומבקשות לעשות שינויים בחשבונות של הלקוח בלי ידיעתו ובלי הסכמתו. בקיצור, כמעט נפלתי קורבן לזיוף.
זכרתי את החלטתי רבת השנים - לא למסור פרטים למי שמתקשר אלי. אם הוא מתקשר, אולי אדם הגון ועושה זאת בתום לב ואולי איננו הגון. קבעתי לעצמי שאינני מוסר פרטים למי שמתקשר אלי, גם אם לשונו דבש ודבריו נעימים. אני מוכן למסור פרטים רק למי שאני מתקשר אליו. כלומר, מי שאני בחרתי להתקשר אליו בטלפון שאני בדקתי את מספרו. רק במקרים, שהיוזמה שלי ואני מאמין שאני מגיע אל האדם הנכון.  
זהירות מרמאים.  
נ. ב. ימים אחדים אחר כך, ראיתי בטלוויזיה כתבה על מתחזים מטעם חברת גז, שבאו אל דיירים כאילו מטעם חברת הגז שלהם והחתימו אותם במרמה על החלפת חברה. הרמאים לא טעו ובחרו בעולים חדשים מרוסיה ובעולים חדשים מאתיופיה שאינם יודעים עברית וחותמים מבלי לדעת על מה.  
ועד הבית נזעק והזמין את המשטרה. מעשה מרמה היה כאן. אני לא מאמין שמשטרה תעזור.  
אם עסקתי בשני הפוסטים האחרונים במעשי מירמה ולחץ בטלפון, הרי זה מפני שהבעיה הולכת ומתגברת.  
חינוך  
הסב העיר משהו לנכדתו, בת החמש. האם (בתו) הגיבה מיד: "אתה תעיר לבת שלך. לבת שלי - אני אעיר". הסב (האב) ויתר.  

תגובות  4  אהבו 

922
ליאיר,

אכן,עצה טובה ויפה הזהירות
אכן, כתבתי למען ייזהרו.

הפגיעים במיוחד הם עולים חדשים (כפי שראינו בטלוויזיה) ואנשים מבוגרים. אבל גם כאלה שאינם עולים או ותיקים - עלולים להתפתות.
ערב  טוב   יאיר.  אתה   צודק.  צריך  להיות  זהיר.  כשאתה  מתקשר  לחברה  כלשהי(תקשורת, חב'  חשמל  וכו)  באופן אוטומטי  אתה...
ערב  טוב   יאיר.  אתה   צודק.  צריך  להיות  זהיר.  כשאתה  מתקשר  לחברה  כלשהי(תקשורת, חב'  חשמל  וכו)  באופן אוטומטי  אתה  מתבקש  לתת פרטים  אישיים  וגם   אמצעי  תשלום  לזיהוי  לקוח.  כל מה שאתה עושה נכון.  יש לי שאלה  :" אתה לא עושה קניות  באינטרנט?   כרטיסי טיסה  לדוגמה". בעולם  של רשת  אי אפשר להיות   בטוח   אף  פעם. וצריך  להמשיך  לחיות   .

שבת שלום  יאיר
ילנה, צריך להיות זהיר תמיד. בטלפונים במיוחד.  התרעתי על אלה שמטלפנים אלייך ואת לא יודעת מי הם. אלה עלולים להיות רמאים או משדלים. לעומת זאת, כאשר את יוזמת את השיחה - את יודעת אל מי או אל איזה מוס...
ילנה, צריך להיות זהיר תמיד. בטלפונים במיוחד. 

התרעתי על אלה שמטלפנים אלייך ואת לא יודעת מי הם. אלה עלולים להיות רמאים או משדלים. לעומת זאת, כאשר את יוזמת את השיחה - את יודעת אל מי או אל איזה מוסד את מטלפנת. לכן, החשש ממירמה כמעט לא קיים. לפיכך, איביי ודומיו אינם ברשימת הסיכון שלי.
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

בנק הוא לא ידיד
בזמן האחרון כמה מהבנקים הגדולים צמצמו את כוח האדם שלהם. רוצים עוד רווחים. בעתונים הכלכליים מצאתי שרווחי...
לקריאת הפוסט
לילה ללא שינה
על עטיפת הספר כתוב "ברוך דרור הוא שחקן, נשוי ואב לשניים ומתגורר בתל אביב". זה רומן הביכורים שלו והופיע ב-2020...
לקריאת הפוסט
זיקני ציון
היום, במלאות כששים וחמש שנה אני נזכר כי בשנת 1956 היינו מלאי מרץ כשסיימנו את בית הספר התיכון "אהל שם" ברמת גן,...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה