מוטקה > בלוגים > איתנקה > אתגר השותפות /Atami chalomit

אתגר השותפות /Atami chalomit

אפילו אתה מחזיק בהשקפת עולם פמניסטית, בדוק את עצמך מדי פעם, האם אתה רואה את עצמך ביחסיך עם אשתך כ"עוזר" או "שותף"...
אתגר השותפות /Atami chalomit

אל תעזור לאשתך

קופץ אלי חבר לקפה, יושבים מפטפטים, מדברים על החיים... "אני נכנס רגע לשטוף את הכלים שבכיור" אני אומר לו.
הוא מסתכל עלי כאילו סיפרתי לו שאני הולך לבנות חללית. בחצי הערצה חצי תמיהה אומר לי, "כל הכבוד שאתה עוזר לאשתך, אשתי לא מעריכה, שטפתי השבוע את הבית, אפילו תודה לא אמרה"
התיישבתי חזרה והסברתי לו שאני לא עוזר לאשתי. 
ככלל, אשתי לא צריכה עזרה, היא צריכה שותף. 
אני שותף בבית ומכח השותפות אפשר אמנם לעשות חלוקת מטלות, אבל מה שבטוח לא מדובר פה על כח עזר בתוך הבית.
אני לא עוזר לאשתי לנקות את הבית, כי גם אני גר כאן ואני צריך גם לנקות.
אני לא עוזר לאשתי לבשל, כי גם אני רוצה לאכול ואני צריך גם לבשל.
אני לא עוזר לאשתי לשטוף את הכלים אחרי הארוחה, כי גם אני אכלתי בכלים הללו.
אני לא עוזר לאשתי עם הילדים, כי הם גם הילדים שלי וזהו תפקידי להיות להם אב והורה.
אני לא עוזר לאשתי לתלות ולהוריד כביסה, זה גם הבגדים שלי ושל הילדים שלי.
אני לא כח עזר בבית, אני חלק מהבית.
בנוגע להערכה, שאלתי אותו, מתי פעם אחרונה כשהיא סיימה לשטוף את הבית/ לתלות כביסה/ להחליף מצעים/ לקלח את הילדים/ לבשל/ לארגן ועוד ועוד קמת ואמרת לה תודה? תודה של WOW!! אשתי כל הכבוד!!! 
נשמע לך מצחיק? זה נשמע לך לא הגיוני? 
כשאתה פעם ב.... שטפת את הרצפה רצית מינימום טקס הענקת מצטיין נשיא ביום העצמאות עם פרסום בכל מדיה אפשרית.
למה? חשבת על זה אחי? אולי כי זה מובן לך מאליו שזה התפקיד שלה? אולי כי התרגלת שזה נעשה בלי שתניד עפעף?
תעריך כמו שאתה רוצה שיעריכו את מה שאתה עושה.בדיוק באותה הדרך בדיוק באותה העוצמה. תן יד, תהיה שותף אל תרגיש כאן כמו אורח שבא רק לאכול, ללכלך, לחיות....
תרגיש בבית, בבית שלך.
למי זה לא נוגע בנקודות הרגישות של החיים שיגיד....
*צריך=רוצה - וזה כבר לפעם הבאה...
תגובות  8  אהבו 

2016
28/03/16
שותף או עוזר
29/03/16
לא בדיוק ככה זה 'עובד' . קיימים שינויים פיזיולוגיים ומנטלים, בין גבר לאשה.  למשל- רגש אבהות של גבר, כמה שיהיה עמוק וחזק אל ילדיו, לעולם לא ישתווה לרגשות אם אל ילדיה, פרי בטנה. אשה, אֶם...
לא בדיוק ככה זה 'עובד' .

קיימים שינויים פיזיולוגיים ומנטלים, בין גבר לאשה. 

למשל- רגש אבהות של גבר, כמה שיהיה עמוק וחזק אל ילדיו, לעולם לא ישתווה לרגשות אם אל ילדיה, פרי בטנה.

אשה, אֶם המחתלת תינוקה - שרה: "הפיפי שלו לימונדה והקקי שלו שוקולדה". כשגבר מחתל תינוקו, זה סיפור אחר...(חיוך)

לרוב (מדגיש-לרוב), קיימת חלוקת תפקידים בלתי כתובה המתאימה לאופיו של כל אחד מבני הזוג הגזורים מתפיסות עולם כפי שהעולם קיים ומתנהג עד היום.

אולי יום אחד, סוג של שותפות שתיארת תתגשם - כמו המשאלה, "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ".



באחד משירי כתבתי על חייהם המשותפים של בני זוג: "הוא מגונן, היא לו למשענת"...



המשך שבוע טוב. Atami chalomit היקרה ואיתן ידידי. 
כל שכתב איתן נכון. השאלה: כמה גברים אכן מפנימים את האמור? אני יכול רק להעיד על עצמי: גם בפרק א' וגם בפרק ב' הייתי שותף. ובפרק ב' ידעתי היטב גם לומר תודה ולהחמיא תמיד. ומה אתכם ?...
כל שכתב איתן נכון. השאלה: כמה גברים אכן מפנימים את האמור?

אני יכול רק להעיד על עצמי:

גם בפרק א' וגם בפרק ב' הייתי שותף.

ובפרק ב' ידעתי היטב גם לומר תודה ולהחמיא תמיד.

ומה אתכם ?
לאיתן  בוקר טוב כל הכבוד!  כל כך נכונים  דבריך!! נכדי  שי  ורז (אבותיהם  של  ניני)  הם  שותפים  מלאים ,  עם  בנות  זוגם  עדי &nb...
לאיתן  בוקר טוב

כל הכבוד!  כל כך נכונים  דבריך!!

נכדי  שי  ורז (אבותיהם  של  ניני)  הם  שותפים  מלאים ,  עם  בנות  זוגם  עדי  וחן,

בכל  הילכות  בתיהם .       ואני  כל כך  גאה  בהם.!!!..

לדעתי  בבית  הוריהם (בני  וכלתי) התחנכו  כך.  וכנראה  שהצעירים  מבינים

 ומפנימים  את  הדברים ...ולילדיהם  זה  כבר  ברור  בהחלט,  באופן  טבעי.

חבריהם   היו  מכנים אותם "עקרי-הבית" (בנוסח 'עקרת-בית'),  ועכשיו  גם  הם  שותפים

לנשותיהם הם  בבתיהם.. 

    תודה  שהעלית  את  הנושא  כאן!

חינוך  נכון  לילדינו,  בכל  שטחי  חיים,  גם  בבתיהם  וגם  במוסדות  החינוך.,

 יעשו  את  השינויים!!!     ויש    תקווה!

                                   יום  טוב  מעליזה



אגב  כתבתי  את  התגובה  מספר  פעמים   עד  שהצלחתי  לשלחה.....מה  קורה..?
29/03/16
תשובה לכל המגיבים: קודם כל אציין שלא אני כתבתי את זה. לנדב - נכון מה שכתבת. ברוב המשפחות, גם בטובות, ישנה חלוקת עבודה. יחד עם זאת יש מקום להבחנה בין גבר שתופס עצמו כשותף לבין גבר שתופס עצמו "...
תשובה לכל המגיבים:



קודם כל אציין שלא אני כתבתי את זה.

לנדב - נכון מה שכתבת. ברוב המשפחות, גם בטובות, ישנה חלוקת עבודה. יחד עם זאת יש מקום להבחנה בין גבר שתופס עצמו כשותף לבין גבר שתופס עצמו "כעוזר".

דוליטל, אתה צודק שהשאלה היא כמה גברים מפנימים את זה? נכון, לא כולנו שם, אבל לפחות שנדע ונפנים את האידיאל.

עליזה את צודקת שפוסטים כאלו חשובים מבחינה חינוכית, ויש לחנך על ברכי התפיסה הזו מגיל צעיר.
לאיתן,

מילים כדורבנות.הבעיה שאלה שצריכים לקרוא דבריך-אינם מגיעים אליהם.פרסם.
ערב  טוב  איתן.  אנחנו  לא  מכירים  רק   מהתכתבות  איתך  הבנתי  שאתה  מקסימליסט.  לטוב  ולרע.  אם  אתה  מחליט משהו ...
ערב  טוב  איתן.  אנחנו  לא  מכירים  רק   מהתכתבות  איתך  הבנתי  שאתה  מקסימליסט.  לטוב  ולרע.  אם  אתה  מחליט משהו אתה הולך  עד  הסוף.  דוגמה  נהדרת   נתת  ואם  זה  קיים  באמת   שאפו.  אבל  האם  זה   מציאותי  איתן   ?

תודה  וערב  מקסים  לך.
30/03/16
היי ילנה, זה די נכון שאני מכסימליסט אבל זה לא העיקר. הפוסט הזה עשה עלי רושם. גם אם אני לא מגשים אותו ב-100 אחוז, מה שחשוב שהוא מעין תמרור, הוא מסמן מטרה שאנחנו הגברים צריכים לשאוף אליה. גם אם קשה ל...
היי ילנה,



זה די נכון שאני מכסימליסט אבל זה לא העיקר. הפוסט הזה עשה עלי רושם. גם אם אני לא מגשים אותו ב-100 אחוז, מה שחשוב שהוא מעין תמרור, הוא מסמן מטרה שאנחנו הגברים צריכים לשאוף אליה. גם אם קשה להגשים אותה, חשוב שתהיה מטרה חשוב שיהיה אידיאל. ככה זה בכלל בחיים לדעתי, יש דברים שלא מוגשמים ב-100 אחוז במציאות אבל חשוב שהאידיאל ישמר בתודעת האנשים.



כל טוב לך



איתן
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

ספר חדש - "נשים במקרא" בהיבט פמיניסטי
הספר הזה עוסק במעמד האשה במקרא. מעמד האשה במקרא מכיל בתוכו סתירה. מבחינה משפטית-חוקית, מעמד האשה נחות כחלק...
לקריאת הפוסט
ספר חדש - "נשים במקרא" בהיבט פמיניסטי
הספר הזה עוסק במעמד האשה במקרא. מעמד האשה במקרא מכיל בתוכו סתירה. מבחינה משפטית-חוקית, מעמד האשה נחות כחלק...
לקריאת הפוסט
חנה ואלקנה
חנה ואלקנה – שני אנשים אצילים (שמואל, א, א)כבר כתבתי בכמה מקומות כי את הזוג הזה אני מעריץ, והם מגלמים בעיני...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה