האשמים והעונש

שלום
ברצוני להתיחס לתאונה המחרידה [ארבעה הרוגים ופצועים רבים] בין אוטובוס למשאית אשפה עם "עגלה" [קרון על גלגלים ללא מנוע המתחבר למשאית ומגדיל באופן משמעותי את נפח האשפה אשר מובילה המשאית] לפי העתונות המשטרה נוטה להאשים את נהג האוטובוס באי שמירת מרחק,לדעתי נוסף לנהג [במידה וימצא אשם] ישנו אשם נוסף אשר אשמתו עולה לאיו שיעור והיא הממשלה אשר איפשרה ומאפשרת לבנות כבישים ללא שוליים בכלל או עם שולים סימליות בלבד, כאשר המדינה ע"י הממשלה מאפשרת לבנות כבישים ללא שוליים היא מקטינה עלויות אבל מגדילה בהרבה סיכונים ותאונות קשות וקשות יותראין ויכוח על חשיבות השוליים במיקרי חרום אשר מתרחשים על הכבישים, השולים מאפשרים לרוכבי אופנים להתנהל ללא סיכון מיותר ומאפשרת לכל רכב לעצור כאשר יש הכרח כגון תקר,בעיות מכניות ברכב ונתיב למקרה חרום-אפשרות גישה לרכב הצלה,לכן מצב שיש כבישים ללא שוליים היא פשע. באחריות הממשלה.
לגבי העונש לטעמי העונש חייב לכלול שני מרכיבים ללא בית סוהר.בית סוהר לא תורם דבר לטובת נהיגה בדרכים. המרכיב הראשון בעונש חייב להיות שלילה לכל החיים של רשיון לנהיגה. ופיצויים אשר ישלם הנהג האשם [מעבר לבטוחים לסוגיהם] לקורבנות התאונה הפיצויים יקבעו ע"י השופט, השלילה היא אוטומטית
נראה לי כי השילוב יכול להיות חזק ומרתיע ולמנוע אחוז מסוים מהתאונות.בשום אופן לא בית סוהר.
שלום על ישראל שי
אתה מציע שלילה אוומטית של רשיון נהיגה לכל החייםלמי שעשה תאונה גם אם אינו אשם !?.אולי גם צריך לקבוע עיין תחת עיין. מי שדרס והרגד לתליה בלי משפט ובלי אפשרות הגנה.
בתי המשפט נועדו לדון באשמת הנהגים ולקבוע את מידת אחריותם.