תינוק שנולד בחודש השביעי-ראש השנה

גילוי נאות-הכינוי"ראש השנה"אינו מופיע בתורה.
בויקרא כג24."........(הכתיב המלא הוא שלי)בחודש השביעי,באחד לחודש,יהיה לכם שבתון.זיכרון תרועה לה'......"
ועל יום כיפור נאמר אחר כך(שם27)"אך בעשור לחודש השביעי הזה יום הכיפורים הוא לכפר עליכם........"
אם ראש השנה אנו מכנים את היום הראשון בחודש השביעי
אז מהו החודש הראשון?
מה אני חדה לכם.הרי את זה אתם יודעים כבר מממיזמן.(שם,כג4)
בחודש הראשון,ב14 לחודש,בין הערביים-פסח לה'.
אז מה קרה כאן?פסח בחודש הראשון והוא אינו "ראש השנה"?זה רק מוכיח שהדברים נכתבו בתקופה מאוחרת יותר.בהיות עם ישראל בארץ,תחת גפנו,הוא חגג את החגים החקלאיים ולפי זה ניקבעה השנה.האביב-פסח היה התחלת המחזור השנתי.אולם,לאחר שהעם גלה לבבל,הוא הושפע מהחגים של הבבלים,שאצלם הם חגגו את תחילת השנה בתשרי(אפילו השם תשרי-לקוח מבבלית-תשרין)וכמו שאנחנו כאן הושפענו מכריסמס וחוגגים את ראש השנה האזרחית באחד בינואר כך הם חגגו בתשרי.לאחר שהם כבר שבו מבבל,מוקד ההתישבות לא היה חקלאי,אבל עדיין היתה חקלאות ובעיקר המסורת של החגים החקלאיים וכשהעלו את הדברים על הכתב,אף אחד משני הנ"ל לא ניקרא "ראש השנה"והיתה להם לכך סיבה טובה,כפי שראינו.במקום "ראש השנה"מופיע הביטוי"זיכרון תרועה".מהמקורות שיש לנו,(לא ישראלים)בבבל היו מכתירים את האל מרדוך ונושאים את אפיריונו,וצועקים"מלך מרדוך"
בראש השנה ,בבית הכנסת ממליכים את האלוהים(תהלים מז ועוד פרקים בתהלים)כלומר מינהג ההמלכה הבבלי נישאר,אבל הוא לאל הרוחני הבלתי ניראה.וגם התרועה היא חלק מההמלכה של האלוהים .
כי אין שם שום סיבה אחרת שחוגגים יום זה,מלבד שהוא "יום זיכרון תרועה".הוא יום רוחני שצריך לקרוא בו מיקראי קודש.
אז אם התעייפתם חברים מהבילבול הזה,וזה באמת די מבלבל,מגיע לכם לנוח .נתנו לנו כארבעה ימים של סוף שבוע.אז שתהיה לכם שנה טובה ומבורכת וזיכרו שבעצם אין כאן קו גבול בין שנה אחת לשנייה.הזמן ממשיך לזרום בלי הפסקה.נצלו אותו בצורה הטובה ביותר שאתם יכולים,
אני מישתדלת.
אבל כל ההשתלשלות ההסטורית והשתרשות המנהגים...
תודה לך על השעור המאלף -
החכמתי.
בויקיפדיה מצאתי:
הרמב"ן בדרשתו לראש השנה מציע להבחין בין תחילת השנה שהיא בתשרי, לבין תחילת מניין החודשים שהיא בניסן כזכר ליציאת מצרים. הוא מוצא הד לכך במה שכתוב כבר במקרא לגבי חג הסוכות: "וחג האסיף בצאת השנה" (שמות כג טז), כלומר לאחר שיצאה והסתיימה השנה הקודמת.
תודה. החכמתי היום. יופי, אוכל להחכים את בני משפחתי בחג.
תודה, טובה ושנה טובה ובריאה לך. יעל.
מדבריך למדתי
ומעש גם החכמתי
יופי של הסבר המקרא
שהופך הקריאה לחוויה
שתהיה לך שנה טובה