האם הטכנמולוגי ה מזיקה לחינוך?

גייטס לא הבין מדוע אף חוקר רציני לא ניסה באמצעות טכנולוגיהלהבין מה מבדיל בין מורה טוב למורה בינוני. כך נולד פרויינקט שנקרא "מדידת הוראה אפקטיבית", הפרוייקט נכנס למאות בתי ספר בהשקעה עצ ומה של 250 מליון דולר, התלמידים מילאו שאלוני משוב, וכל הנתונ ים הוזנו לתוך מערכת ממוחשבת.
מטרת הפרוייקט שתקשורת מערכת דיגיטלית בכיתות בתי הספר הוא דבר חיוני ומועיל, גייטס אמר שזה יחולל מהפך.
זה לא חולל, דו"ח של מכון ראנד יו ל-2018 הראה שהפרוייקט שהתחיל ב- 2009 נמשך 6 שנים והיה כשלון, ובזבוז כסף רב, המערכת של גייטס לא שיפרה את הציונים, ולא את ביצועי המורים, הדבר היחידי הוא שעזרה להם להבין מה לא לעשות בשיעור.
פרופ' ניל סלווין אומר אני כבר 22 שנה עוסק בתחום זה, ערך מחקר ב-3 בתי ספר גדולים, באוסטרליה, הגיע למסקנות דומות, טכנולוגיה אינה פותרת את בעיית הלמידה, או שיפור בציונים, החוקרים ששלחתי עשו עבודת שטחשנמשכה 24 חודשים,תיעדו בכתב הכל, השתתפו בפעילויות למדו היטב את המערכות הממוחשבות,דיווח פרטני 1174 תלמידים גילאי 11-18ו-156 מורים.
ב2 העשורים \האחרונים נערכו מחקרים המצביעים על בעייתיות בשילוב טכנוולוגיה בחינוך, זה מסיח את הדעת, מכשירי סלולר או מחשבים ניידים, הגורמים לחלוקת קשב, זה גורם לירידה בתוצאות המבחנים.
מחקר נוסף שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת פרינ סטון וקליפורניה ב-2014 קבעו שזתלמידים המסכמים במהלך השיעור בלפטופ שלהם עונים גרוע יותר על שאלות, מתלמידים הרושמיםעט או בעיפרון.
אני לא אומר שטכנולוגיה בבתי ספר זה דבר רע, אלא שלא נכון להתייחס אליה באופן אוטומט\
כפיתרון לבעיית החינוןך,ממשלוןת משתמשות בטכנולוגיה, פרופ' סלווין ממשיך ואומר אינני אומר שממשלות הן טיפשות, אלא שהבטחה הניתנת להן מחב' טכנולוגית היא מפתה מאד.
גוגל בין החברות היא החזקה ביותר, יש לה אפליקציות לחינוך ותכניות המאפשרות לתלמידים ולמורים לתקשר אלה עם אלה, ולנהל יומן, במובנים רבים יש לה השפעה על החינוך יותר מאשר לכמה ממשלות. גוגל דוחפת מדינות מסויימות לביצוע הרפורמות חוברת לפוליטיקה, מנסחת תקנות בחינוך, ןמשפיעה על מה שקורה בכיתות.
אריק שמידט מנכ"ל גוגל שיכ נעלהכניס תוכנות מחשבים לתכנית הלימודים בבריטניה בשנת 2011, חוקרי מדיניות מכנים זאת "מדיניות מהירה" חשוב להבין מדגיש פרופ' סלווין מי שאומר שהרפורמות האלו הן טובות, הן חברות הטכנולוגיה ולא אנשי החינוך.
חברות כמו מיקרוסופט דל ואפל מעורבות בתחום החינוך כי זה תחום רווחי מאד, בישראל כמו בעולם בתי ספר משלבים מערכות לימוד מקוונות ואפליקציות בתכנית הלימודים חלקן באופן עצמאי, וחלקן כמו רשתות "אורט" ו-"עתיד" עובדות באופן שיטתי יותר עם גוגל, אינני אומר שאנחנו צריכים לחזור לתקופת האבן, איננ י נגד טכנולוגיה, אני רוצה שיהיה דיון כן, על השפעת הטכנולוגיה, מה טוב ומה רע, מה לא מזיק, זה לא רק נוגע ללמידה ולמורים, זה גם משפיע על יחסי אנוש, בין ילדים למורים ובין הורים לבתי הספר.
זה ה"חינוך" שמזיק לחינוך.מעצם היותו טכנולוגי בלבד.
בנדיק תבורכי על התמדתך
פחות על חוסר היתייחסותך
אל תגובות שוות וראויות..
מאז המצאת '''האל''' המצאה-
מיסחרית גאונית שמוכרת היטב
הכל מכל בכל..ו..בזול..אזי לא
עשינו מי יודע צעדים משמעותיים..
מוזמנת ליבדוק בויקי ידידת הנפש
על _מרצ'נדייז_ ועל-קומודיטי_ועל
חיפצון והיתחפצנות..ועל נוחות ובטלה
ואת מוזמנת ליקרוא את תגובתי כאן ביחס לאלקטרוניקה וקידמה..ה..
https://www.motke.co.il/index.php?idr=402&pid=193320