***דוד המלך***

דוד המלך לעת זקנתו היה נואף לא קטן.והוא סחב מאוריה החיתי את בת שבע. לאישה?
***דוד המלך***

ודוד המלך זקן ובא בימים

היה לו מאד קר ולא נעים

מייד שאל את משרתו יגאל

מה קרה? עוד הפעם הפסקת חשמל*


כן מלכי, בחוץ משתוללת סופה

האם להביא לך את בת שבע היפה?

רק שהיא אשת אוריה החיתי

דוד, מייד ציווה תביאו את אוריה לביתי*


אוריה, אל הגבול מתקרבים הכנענים

על כן אתה מגוייס למילואים

כן מלכי,אני מייד עוזב את ביתי

רק אנא ממך שמור נא על אשתי*


ומסכן אוריה, נפגע קשה מפגז

הוא על המקום מת ולא זז

דוד לקח את בת שבע לארמונו

ונתן לה את אונו וממונו*


וכך נולד המלך שלמה

*שהיה החכם מכל אחד מעמו*

תגובות  12  אהבו 

7634
את בת שבע מקבל
מה אתי
ולמה אני סובל?
מה לעשות ידידי ולצערי אינך דוד המלך, רק דוד, שזה טוב כשלעצמו, חורז אתה כל כך יפה, ויש לך מה לתת ולהראות. אהבתי את רשומתך.
מי שתוקע לאשת שכנו מתגדל לדורות ולדורו. זה כנראה המוסר שעליו אנחנו גדלים.
דוד,חריזה מאד יפה ועשירה.גם חוש הומור כאן לא חסר.למשה,כבר מזמן העם מפריד בין חייו האישיים של המנהיג להשגיו עבור כלל העם.(ראה משה דיין,ראה אריק שרון,ראה גורודיש).לפני דוד המלך העם היה מפולג לשבטים,כמו ...
דוד,חריזה מאד יפה ועשירה.גם חוש הומור כאן לא חסר.למשה,כבר מזמן העם מפריד בין חייו האישיים של המנהיג להשגיו עבור כלל העם.(ראה משה דיין,ראה אריק שרון,ראה גורודיש).לפני דוד המלך העם היה מפולג לשבטים,כמו המלך ארתור באנגליה,,דוד אחד את השבטים.גם עלידי שעזב את חברון כבירת יהודה ובחר בירושלים כבירת ישראל,עלבסיס שהיא נימצאת בין בנימין,שטען לכתר(בעיקבות מלכות שאול)ויהודה(שהוא השבט של דוד).הכיבושים והאירגון של דוד,הם שאיפשרו את הממלכה העשירה והגדולה של שלמה.למה אינו הבן ההוא של בת שבע ודוד.הבו ההוא ניפטר,שלמה הוא הבן שנולד אחרי נישואיו של דוד עם בת שבע כדת.
מותו של הבן היה עונש לדוד.את בת שבע לא הביאו לדוד.היא התרחצה על הגג ודוד חשק בה.הוא עשה מעשה גועלי מאד.אוריה לא הגיע לבית דוד.להיפך,אחרי שנודע לדוד שבת שבע בהריון,הוא שקרא לאוריה שילך הביתה כדי שיחשוב...
מותו של הבן היה עונש לדוד.את בת שבע לא הביאו לדוד.היא התרחצה על הגג ודוד חשק בה.הוא עשה מעשה גועלי מאד.אוריה לא הגיע לבית דוד.להיפך,אחרי שנודע לדוד שבת שבע בהריון,הוא שקרא לאוריה שילך הביתה כדי שיחשוב שאשתו בהריון ממנו.אבל אוריה שמע את הרכילות ולא רצה לבוא לאשתו הביתה,אז דוד ציוה על יואב ,שר צבאו.להציב את אוריה ממש מול היורים,שם מותו יהיה בטוח.אכן,מבחינה אישית,היה זה מעשה נורא.אבל תועלתו של דוד כמלך לעם ולישאל ככלל היתה גדולה מאד.
29/12/13
שכותב על דוד המלך
בחריזה ובהומור
התחייכתי
אילו כך היו מלמדים תנ"ך בבית ספר היה זה המקצוע המבוקש ביותר. לא חשוב דיקדוקי הלשון או העובדות. העיקר הנושא והתוכן ואת זה הבאת בצורה היתולית ויפה .גיגית,גג, מלחמה,משפט שדה. א...
אילו כך היו מלמדים תנ"ך בבית ספר היה זה המקצוע המבוקש ביותר. לא חשוב דיקדוקי הלשון או העובדות. העיקר הנושא והתוכן ואת זה הבאת בצורה היתולית ויפה .גיגית,גג, מלחמה,משפט שדה. אלו פרטים חשובים שאפשר להתפלפל בהם(למה רחצה בת שבע בגיגית על הגג ולא בחדר -על כך אפשר גם כן להתפלפל)
אתם אנשים חביבים.
לא כיבושי דוד וארגונו אפשרו את מלכות שלמה, אלא מין אתנחתה גלובלית, שהופרה רק כאשר פרעה שושנק (שישק במקרא) עלה על יהודה. אגב, לדעת חוקרים רבים האמור על מפעלות שלמה יש ליחסו במקרים רבים למלכים מאוחרים ...
לא כיבושי דוד וארגונו אפשרו את מלכות שלמה, אלא מין אתנחתה גלובלית, שהופרה רק כאשר פרעה שושנק (שישק במקרא) עלה על יהודה.
אגב, לדעת חוקרים רבים האמור על מפעלות שלמה יש ליחסו במקרים רבים למלכים מאוחרים יותר, כאחאב. אל תשכחי שבין מלכות שלמה לבין העלאת הדברים על הכתב חלפו מאות שנים.
נכון ששישק היה בשלום עם שלמה בעת שילטונו,הוא אפילו השיא לו את בתו לאשה.בת פרעה היתה אחת מהנשים החשובות של שלמה.אבל הוא נשא גם נשים שהיו קרובות לבני בריתו האחרים.באמת בזמנו של שלמה היה שלום בארץ,אבל דו...
נכון ששישק היה בשלום עם שלמה בעת שילטונו,הוא אפילו השיא לו את בתו לאשה.בת פרעה היתה אחת מהנשים החשובות של שלמה.אבל הוא נשא גם נשים שהיו קרובות לבני בריתו האחרים.באמת בזמנו של שלמה היה שלום בארץ,אבל דוד הביא לרגיעה זו.נכון שהדברים נכתבו מאוחר יותר(אם כי היה גם שפן הסופר שכתב דברים בו בזמן)אבל האם מצאת הוכחות לכך שדברים חשובים שמיחסים לשלמה,נעשו בעצם בתקופת אחאב?אם כן,אשמח לקרוא .לא דעות,אלא מקורות.יופי להחליף איתך דעות.
התנ"ך איננו מסמך היסטורי, אלא ספרות תיאולוגית וההיסטוריה המסופרת בו נועדה לשרת את הרעיון שהמלך שעשה את הטוב בעיני ה' הצליח ומי שעשה את הרע - נכשל ושועבד. וידיעות היסטוריות שאינן משרתות את ה אידיא...
התנ"ך איננו מסמך היסטורי, אלא ספרות תיאולוגית וההיסטוריה המסופרת בו נועדה לשרת את הרעיון שהמלך שעשה את הטוב בעיני ה' הצליח ומי שעשה את הרע - נכשל ושועבד. וידיעות היסטוריות שאינן משרתות את ה אידיאל הזה פשוט צונזרו ולא הוכנסו לתנ"ך. כך, למשל, קרב קרקר בשנת 853 לפני הספירה, שוב ברית בראשות אחאב הישראלי ובעל בריתו! בן הדד הארמי הצליחה לבלום את האימפריה האשורית. זה כמובן לא נכנס לתנ"ך כי אחאב היה "חוטא". מפעל ההשקיה במגידו הוא של אחאב, לא של שלמה.
כל סיפורי התנך הם אגדות
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

**בארץ המובטחת** "פיליטון}
בארץ המובטחת כולם כולם מבטיחים המילה שלהם שווה לתחת ואותך מהר שוכחים? קחו למשל את המשיח משגע את כולם כל הזמן הוא מבטיח שיגיח אל העולם? הממשל לך מבטיח תקבל הכל...
לקריאת הפוסט
??? מדינה של סקנדלים ??? {פיליטון}
במדינה אין רגע דל יום יום יש סקנדל וכל העם מבולבל עצוב ומתוסכל& שרלה היועצת המגונדרת בקבוקים היא ממחזרת היא אוספת בקבוקים לוקחת אותם מהנזקקים? יום יום שותה בבקבוק...
לקריאת הפוסט
*** בשדי הקוצים *** |פיליטון }
בורחאני לשדי קוצים ואנשים אחרי רצים ומה ממני הם רוצים? את הכביש הם חוצים ולגופי הם מרביצים ואת ראשי מפוצצים? ולמה? בסך הכל סחבתי כמה ביצים כי ילדי אוהבים ומאד...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה