מוטקה > בלוגים > הבלוג של יעקב גרשון > האפיפיור וצידו השני של המטבע

האפיפיור וצידו השני של המטבע

הצד השני של המטבע. אני אוהב לקרוא את מאמריו של גיא בכור ולא בהכרח מסכים עם כל דבריו. אולם טוב לעיין קצת בצד השני של המטבע. ראינו את הצרמוניה וההתלהבות שבה קיבלו ראשי המדינה את האפיפיור. לא התעמקנו בפרטי הביקור , בצד הפוליטי שבו וכן בצד הדתי. . ולכן רצוי לקרוא גם את מה שכותבים אלה שרואים את מה שאנו לא רואים. -הגיע במייל
האפיפיור וצידו  השני  של  המטבע

 

ההיסטוריה מכה שוב על ביקורו המסוכן של האפיפיור בארץ הקודש

מאת ד"ר גיא בכור

 

1 בפני היהודים הציג את עצמו האפיפיור פרנציסקוס כ"צליין", עולה רגל שמגיע מטעמים דתיים, אך בפני הפלסטינים הוא הופיע כפוליטיקאי בביקור בעל אופי פוליטי ברור. הוא בעד מדינה פלסטינית, הוא הדגיש את גדר הביטחון כאשר באופן "מקרי" עצר לידה לשם תפילה חרישית (בדיוק היכן שנמצא גרפיטי אנטי-ישראלי באנגלית, הכל במן מקריות שכזו), הוא הגיע מירדן ל"מדינת פלסטין", כפי שזה הוגדר בידי הוותיקאן, נפגש עם ילדי פליטים פלסטיניים (הם פליטים עוד מעט 70 שנים, ואיש אינו שואל מדוע הרשות הזו לא טרחה ל"שקם" את תושביה עד היום) ושמע את השקרים של אבו מאזן על ישראל המגרשת נוצרים מירושלים. האמת היא כמובן הפוכה: הנוצרים בורחים מן הרשות הפלסטינית בשל לחצי פתח וחמאס, עד כי נשארו רק כמה עשרות אלפים. מתקרב הרגע בו לא יישארו עוד ערבים נוצרים ברשות הפלסטינית.

במילים אחרות, פרנציסקוס בחר לשקוע עמוק בתעמולה הפלסטינית, וזה מה שדווח למליארד מאמינים קתולים. שוב, היהודים הרעים האלה. הם גרמו צרות לישו, הם גרמו צרות לפרנציסקאנים, ועכשיו לפלסטינים הקדושים.

 

2 מבחינתו של אפיפיור זה הפלסטינים הם לאום, הראוי למדינה, מונח שהוא חזר עליו שוב ושוב, אך היהודים הם, בעצם, דת. ולכן אנטישמיות, יד ושם, הכותל, זו דת שמתעמתת עם הנצרות. ואילו הפלסטינים הם לאום, וזה נתמך כמובן בתעמולה הערבית. כך הדגישו הפלסטינים את ההקשר הלאומי שלהם, והיהודים את זה הדתי, וזה בהחלט התאים לאפיפיור. נקווה שזה עוד יתוקן בידי ראש הממשלה לקראת סוף הביקור הצפוי היום.

 

3 איזה פרדוקס: האסלאם בעט את הקתולים והפרנציסקאנים מקבר דוד, ולא נתן להם דבר, אפילו לא זכות ביקור במשך מאות שנים. דווקא הריבונות היהודית נתנה להם זכות ביקור ואף תפילה פעם בשנה, אך את התמיכה המדינית, שזה החשוב, מקבלים מן האפיפיור דווקא המוסלמים, לא היהודים.

אז מדוע שישראל תיתן משהו לאפיפיור הזה? אולי את הלחי השנייה?

 

4 גובר אצלי החשד שגם הביקור הזה הוא מ"מפעלות פרס לשלום", מתוך ידיעה שהוא מסיים בקרוב, ולכן יש לזרז את ביקור האפיפיור, ולהפוך אותו, כרגיל, לפסטיבל של אשליות שלום, פרס ומורשתו.

וכך קורה שהשמאל הקיצוני בישראל מביים ביקור של האפיפיור כדי לחבר, בעצם, את שאיפותיו לסגת משטחים עם שאיפות אבו מאזן לקבל שטחים ועם שאיפות הכנסיה הקתולית לקבל זכויות במקומות קדושים. נוצרה התאמה. אין גם ספק שהזמנת האפיפיור את פרס ואבו מאזן לרומא ל"תפילה משותפת" מתואמת מראש, וזאת כדי לעקוף את הוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לקיים כל מגע עם הרשות הפלסטינית. כך לאבו מאזן יהיה חמאס מצד אחד, ופרס מהצד השני. ואז יבוא העולם אלינו ויגיד: למה שנחרים את ממשלת האיחוד הפלסטיני, הרי אתם בעצמכם נפגשים איתם. זו התערבות חמורה בהחלטת ממשלת ישראל, תוך שימוש דו-צדדי באפיפיור.

כך חובר אפיפיור חסר כוח לנשיא ישראלי נטול סמכויות ועוד ערב סיום כהונתו, עם נשיא פלסטיני שסיים את כהונתו לפני לפחות ארבע שנים, למסע של כלום. אך מסע מסוכן, המעורר מדנים.

 

5 הדבר היחיד בעל חשיבות בעיניי בביקור התועלתנות הזה הוא הנחת הזר על קבר חוזה מדינת היהודים, זאב בנימין הרצל. הביקור הזה לא מופיע בסדר היום הרשמי של הוותיקאן והוא נכפה על ידי ישראל. מדוע זה חשוב? משום שהרצל חיזר אחר תמיכת הוותיקאן, וזכה לבוז. בשנת 1904 הוא נפגש עם האפיפיור פיוס העשירי ברומא, וביקש את תמיכתו בתנועה הציונית. "לא, לא נתמוך בתנועה הזו", ענה לו האפיפיור נחרצות. "היהודים לא הכירו באותו האיש (ישו), ולכן אנחנו לא נכיר בעם היהודי" (מתוך יומני הרצל). עכשיו אתם מבינים את גודל התפנית? הרצל ניצח והצדק נעשה, 100 שנים מאוחר יותר.


6 ה"אליטה" הישראלית מתייחסת אל הביקור הזה כאילו לא היה העבר מעולם. בא אדם חביב, ומטיף לאחווה ושלום. לא שמענו מילת התנצלות על אחריות המסדר הזה לאינקביזיציה ולעינוי של מאות שנים לעם שלנו, אפילו לא הוזכר הדבר. לא התייחסות לרדיפות מצד המסדר הזה, הדמוניזציה, או אי קבלתו את היהודים. במה עסקו הכתבים אצלנו? שפרנציסקוס הוא "סופר סטאר".

לא יהיה עתיד בלי להתעמת עם העבר, ואירופה לא מוכנה להתעמת עם העבר שלה. ולכן גם לא יהיה שם עתיד ליהודים, או עתיד בכלל. תשאלו את יהודי צרפת ובלגיה, שהם על המזוודות.

7 לא "ארץ הקודש", לא סיורים מוזרים של הפטריארך המארוני של לבנון בגליל, לא הערצת אבו מאזן, ולא התעלמות מן העבר. זוהי מדינה יהודית, מדינת הלאום היהודי ששב לביתו, והיא היתה כזו הרבה לפני עליית הנצרות והאסלאם. עכשיו אנחנו מבינים שבעצם אין הכרה של ממש במדינת העם היהודי, משום שתמיכה במדינה ערבית עויינת בלב ישראל היא ביטול המדינה היהודית, שלא תוכל להתקיים במצב כזה. אם כן, מה השתנה אצל הקתולים או הפרנציסקאנים?


8 כאילו אין אביב ערבי מסביב, עם השמדה קולקטיבית של הנוצרים על שלל עדותיהם. מתוך 1.5 מליון נוצרים בעיראק של לפני עשור נשארו פחות מרבע מליון, הייתר גורשו או נטבחו. מתוך מספר מעט יותר גבוה מזה, חצי מליון כבר טוהרו בסוריה. כנסיותיהם נשרפו ונבזזו, עתידם נגמר. הנוצרים ממשיכים להיכחד בלבנון בהגירה מואצת, וכך גם ברשות הפלסטינית, בעזה, ובצפון אפריקה. אך מה מנסה האפיפיור הזה לטעון: ישראל היא עדיין הבעיה המרכזית. הבה נדבר עליה, היא המוקד. זו הטעייה מכוונת והסחת הדעת, שכן זהו אפיפיור שכמעט ולא מתעניין בגורל הנוצרים במזרח התיכון. בהתקרבות בין כנסיות, המערבית והמזרחית, בממסדים הדתיים? בהחלט. אך הנוצרים האומללים שמטוהרים מן המזרח התיכון?

רק בישראל מכל מדינות האיזור הנוצרים גדלים במספרם, וטוב להם. בכל הייתר הם נכחדים. זו לא רק הסחה, זו הסתה. לישראל אין שום קרדיט אמיתי.

ההמלצה שלי, גם לאור התנהגות האפיפיור הזה ברשות הפלסטינית: לא לשנות בשום מקום את הסטאטוס קוו הדתי-לאומי, שכן שינוי אחד יגרור דרישה לאינסוף שינויים אחרים, ושדי העבר ממתינים, ראו הוזהרתם.


 
 

קשה להבין כמה סבל גרם המסדר הקתולי הפרנציסקאני לעם ישראל לדורותיו. לא רק שהיה שותף לאינקוויזיציה ולריגול אחר יהודים ואנוסים, אלא שהוא הפך את סוגיית קבר דוד בירושלים (וחדר "הסעודה האחרונה", Cenaculum, שבמתחם) להגדרה עצמית שלו בכל הנוגע לארץ הקודש.

המסדר נוסד בשנת 1209 והוא קרוי על שם מייסדו (והדמות הנערצת על האפיפיור הנוכחי) פרנציסקוס, מאסיזי שבאיטליה (1226-1182). פרנציסקוס מאסיזי עצמו הגיע לארץ ישראל כעולה רגל. בראשית המאה ה- 14 הוכר המסדר הזה בידי הסולטאן הממלוכי בייברס השני כמסדר הנוצרי היחיד הרשאי להתיישב בהר ציון ובכנסיית הקבר, וכך הפכו הפרנציסקאנים ל"שומרי המקומות הקדושים לנצרות" בארץ. מאוחר יותר גם קיבלו אסמכתה אפיפיורית רשמית לשמירה על המקומות הקודשים, Custodia Tera Sanctae, ולכן ראש המסדר בארץ מכונה "קוסטוס".

כיוון שהנוצרים קיבלו חזקה על קבר דוד, הם החלו להתנגש עם היהודים, שראו במקום מקום מקודש לעלייה לרגל, והמהומה היתה גדולה. בשנת 1427 פנו-לכאורה היהודים (זו הטענה הנוצרית) אל השלטון הממלוכי בבקשת פיתרון, ותגובתו היתה למנוע את ההר הן מיהודים והן מנוצרים, והמקום הפך למסגד. האשמת היהודים על סילוק הנוצרים משם היתה נוראה, כאילו שוב בוגדים היהודים בנוצרים, כמו עם ישו. האפיפיור מרטינוס החמישי הוציא צו האוסר על יהודים, או סחורות שלהם, לעלות על ספינות ברחבי העולם הנוצרי, ויהודים גם הוטלו למוות אל הים. כמו כן הוטלו מיסים כבדים על קהילות של יהודים. הענישה הקשה הזו נקראה במקורותינו "גזירת הים", בין השנים 1427-1485, כהקדמה לגירוש ספרד.

איסור כניסת יהודים ונוצרים למתחם קבר דוד נמשך עד למנדט הבריטי, במשך מאות שנים. לאחר הקמת המדינה הפכנו את המקום לבית תפילה, בהיותו האתר הקדוש היחיד שהיה ברשותנו עד 1967, והנוצרים ביקרו בחדר הסעודה האחרונה, שמעל קבר דוד. מאז ממשלת ישראל אחראית על המקום, והנוצרים מקיימים שם תפילה פעם בשנה.

עכשיו דורשים הפרנציסקאנים לקיים שם תפילה כל יום. כנראה לא מדובר בבעלות או אחזקה, אלא רשות לקיים מיסה קבועה, אך מיסה קבועה כזו תפגע בציבור היהודי המתפלל למטה, בשל ריבוי נוצרים שיזרמו לשם, וכך החיכוך ישוב ויתגבר.

במילים אחרות דורשים עכשיו הפרנציסקאנים שינוי של הסטאטוס קוו – להתפלל. לא רק לבקר, שזה חופשי כיום, אלא להתפלל במיסה קולקטיבית. את מה שאין מתירים ליהודים לעשות על הר הבית, בשל אותו "סטאטוס קוו", דורשים הנוצרים לעשות במתחם קבר דוד.

כאשר נבחר האפיפיור החדש, הבנתי מייד: קבר דוד. ההמלצה שלי, גם לאור התנהגות האפיפיור הזה ברשות הפלסטינית: לא לשנות שם ובשום מקום את הסטאטוס קוו, אפילו לא ימים ולא שעות, שכן שינוי אחד יגרור דרישה לאינסוף שינויים אחרים, ראו הוזהרתם.

במאה החמישית קבע אורליוס אוגוסטינוס "הקדוש" (430-354) את התפיסה הקתולית כלפי היהודים, שלא השתנתה עד לסוף המאה העשרים: פיזור היהודים בעולם הוא לא רק עונש ליהודים על "בגידתם" בישו, אלא גם אזהרה לנוצרים מה יהיה גורלם אם יבגדו גם הם באמונתם. ולכן, פיזורם של היהודים הוא הכרח נוצרי.

מכאן שקיבוץ היהודים בחזרה לארצם הוא אסון לנצרות הקתולית, ולכן ההתנגדות הדתית החריפה למדינה ליהודים. כישלונם של היהודים הוא ערבות הצלחת הקתולים, וההיפך, הצלחתם תהא סופה של הנצרות. הדוקטינה הקתולית הזו החזיקה מעמד 15 מאות שנים, עד לימינו, כאשר האפיפיור הנדיר יוחנן פאולוס השני הכיר בישראל, וכרת איתה יחסים דיפלומטיים מלאים בשנת 1994. איזה אומץ ואיזה אדם דגול!

בכך פגה הדוקטרינה של אוגוסטינוס. יהודים יכולים לכונן את מדינתם מחדש, בלי לאיים על הקתוליות, ולהיפך. יוחנן פאולוס אף כינה את היהודים "אחינו הבכורים והאהובים", וקבר את שנאת היהודים מבחינה תיאולוגית. אך האם השנאה אכן נקברה? המוזיקה: "שיר למעלות" של דוד המלך, בביצוע מקהלת אורטוריו, ירושלים, בלחן המלחין היהודי, איש המאות ה- 16 וה 17, סלומונה רוסי.

תגובות  20  אהבו 

572
את זה יכולים לומר לנו רק אלו שאמונים על מערכת היחסיפם עם הותיקן ועם האפיפיור. לא כל מה שאנו רואים הוא תמים. אולם קשה לנו לזהות את מה שמסתתר מאחורי זה. ההסבר על "...
את זה יכולים לומר לנו רק אלו שאמונים על מערכת היחסיפם עם הותיקן ועם האפיפיור. לא כל מה שאנו רואים הוא תמים. אולם קשה לנו לזהות את מה שמסתתר מאחורי זה. ההסבר על "המיקריות" כביכול של תפילה ליד כותרת שמאפייניה פוליטיים יכולה להיות מכוונת . לנו יקשה לזהות את זה אולם למי שאמון על התיקשורת עם הכנסיה יכול לדעת אם יש לכך משמעות.
28/05/14
תודה שהבאת זוית ראיה אחרת, אני לא מבינה בפוליטיקה לכן נמנעת מלחוות דעה כזו אוהאחרת
יש לנו היסטוריה רבת שנים עם האפיפיורים למיניהן. יש לנו גם חשבון נפש עם האפיפיור שלא עשה למען הצלת היהודים מהשמדה במלחמת העולם השניה. אומנם הותיקן קיבל החלטה חשובה שבה פטר...
יש לנו היסטוריה רבת שנים עם האפיפיורים למיניהן. יש לנו גם חשבון נפש עם האפיפיור שלא עשה למען הצלת היהודים מהשמדה במלחמת העולם השניה. אומנם הותיקן קיבל החלטה חשובה שבה פטר אותנו מהאשמה של צליבת ישו. אולם אל תישכח שהאפיפחיור הוא דמות שמיצגת את הנוצרים בעולם. שלוחותיו בספרד העבירו את היהודים על דתם בכוח והעלו על המוקד עשרות אלפי יהודים. את היתר גרשו לכל קצווי תבל. . . האפיפיור הוא גם פוליטי וירצה להראות שהוא הביא את השלו7ם למזרח התיכון ועל כן הזמין את פרס ואבו מאזן לשיחות שלום.. .
אנחנו רחוקים מלהבין את הפוליטיקה של הדת ביחוד זו של הותיקן. אבל אנחנו צריכים להיות מודעים למה שקורה .. יש לזה השפעה על גורלנו
איני מכירה את גיא בכור.שמו די ידוע.אך חלק מה"אמיתות"שהועלו כאן אינן נכונות.זאת אני אומרת רק כצופה בעיקביות אחר הביקור בטלויזיה בנושא זה.איןלי חוץ מזה ידיעות אחרות בקשר לאפיפיור זה.רק נתוך יד...
איני מכירה את גיא בכור.שמו די ידוע.אך חלק מה"אמיתות"שהועלו כאן אינן נכונות.זאת אני אומרת רק כצופה בעיקביות אחר הביקור בטלויזיה בנושא זה.איןלי חוץ מזה ידיעות אחרות בקשר לאפיפיור זה.רק נתוך ידיעות אלה,אני ממש לא מסכימה עם העובדות שגיא בכור הביא.כמובן שהוא רצה לכתב משהו מקורי ושונה.ההתחשבנות עם העבר של הוותיקאן אינה במקום.הרי זה בדיוק מה שהאפיפיור הזה רוצה לשנות את היחסים בין הנצרות והיהדות של העבר.אנחנו כל כך אוהבים לחטט בזבל.אפילו אני,ששני הורי וקרובי נירצחו על ידי הגרמנים,כשאני רואה את יחסם החדש למדינה כיום,איני מתחשבנת עם הגרמנים,אז עכשיו לחזור ולהתחשבן עם האפיפיור הזה על מה שנעשה באינקויזיציה,זה מוגזם.באשר לך יעקב,טוב שהבאת את הכתבה הזו,שניראה שיש דעות כאלה.אגב,מאיזה עיתון זה לקוח?
גיא בכור כותב כתבות הקשורים למדיניות, ביטחון וכלכלה. אני יודע שבכדי לקרוא את הכתבות שלו צריך להיות מינוי בתשלוןם חודשי מסויים. אפשר לבדוק את זה בגוגל כשמכניסים את שמו. הכת...
גיא בכור כותב כתבות הקשורים למדיניות, ביטחון וכלכלה. אני יודע שבכדי לקרוא את הכתבות שלו צריך להיות מינוי בתשלוןם חודשי מסויים. אפשר לבדוק את זה בגוגל כשמכניסים את שמו.

הכתבה הגיעה אלי באימיין ומצאתי לנכון לפרסם אותה תוך הדגשה שאין זה אומר שאני מסכים לכל מה שנאמר. זו גם הסיבה שקראתי לפוסט שלי האפיפיור והצד השני של המטבע. זה הצד שלא מראים לנו וגם לא מפרשנים. אולם אם אני קורא בפייסבוק שהפופ נעצר ליד גדר הביטחון להתפלל דווקא במקום שבו מתנוסס כיתוב פןליטי בגנות ישראל זה אומר דרשני.
יש לי דעות משלי וגם השגות על כמה דברים שהעלה. אולם טוב לראות גם את מה שחושבים אחרים.
הואיל,והיום ירושלים על ראש שמחתינו, והואיל ,ואני מכבדך מאד והואיל שאני מכבד את כל הדתות, ויש לך ד''ש חם מפורטונה ,היא עכשיו צולעת -אוכלת צלעות כבש שנותר מהל''ג בעומר- אולי הוא פאפא מתעניין בקבר ב...
הואיל,והיום ירושלים על ראש שמחתינו,
והואיל ,ואני מכבדך מאד
והואיל שאני מכבד את כל הדתות,
ויש לך ד''ש חם מפורטונה ,היא עכשיו צולעת -אוכלת צלעות כבש שנותר מהל''ג בעומר-
אולי הוא פאפא מתעניין בקבר בעמידה ,והוא בא להקדים תפילה למכה[של המוסלמים]ואנחנו לא ניתן לו את קבר דוד וכו,והחשבון פתוח -בכל זאת הוא בא לכבד אותנו ביום חגינו ,לא ניתן לו את ירושלים.מילה של ניסו.
28/05/14
מה? רק עכשיו הבנת שגם האפיפיור נגדנו
כן, הביקור הוא משמעותי וניכבד. לא בכל יום מחליט אפיםפיור לבקר אותנו. אנו זוכרים אפיפיור שלא הסכים להגיע לירושלים שבשליטנו. אנו זוכרים גם אפיפיור שסרב לעמוד לצד היהודים שניש...
כן, הביקור הוא משמעותי וניכבד. לא בכל יום מחליט אפיםפיור לבקר אותנו. אנו זוכרים אפיפיור שלא הסכים להגיע לירושלים שבשליטנו. אנו זוכרים גם אפיפיור שסרב לעמוד לצד היהודים שנישלחו למחנות ההשמדה. .זה אפיפיור טוב אבל הוא הגיע לכאן עם מטרה. את קבר דוד הוא יראה כצליאן. ואת ירושלים הוא יראה מאוחדת. . אני לא יודע מה הוא חיפש כאן בנוסף לצליאנות. הוא זכה לכבוד גדול ואני מקוה שלא נישמע ריקושטים שיגיעו בעיקבות הביקור כמו ללמשל מעורבות במו'מ על השלום.

עכשיו נחגוג את יום ירושלים ונזכור שהיא מאוחדת ולא תחולק שוב
הוא לא נגדנו. היו אפיפיורים שלא רצו לעזור לנו . אולם אל נישכח גם את ההחלטה לזכות אותנו מהאשמה של צליבת ישו. האפיפיור הזה טוב מהאחרים ואי אפשר לומר שהוא נגדנו. הוא רוצה ...
הוא לא נגדנו. היו אפיפיורים שלא רצו לעזור לנו . אולם אל נישכח גם את ההחלטה לזכות אותנו מהאשמה של צליבת ישו.
האפיפיור הזה טוב מהאחרים ואי אפשר לומר שהוא נגדנו. הוא רוצה להיות המתווך בין הישראלים והפלסטינים .אולם הוא לא נגדנו.
אני לא מסכים עם כל מה שכתב דר' גיא בכור. אולם יש פתגם שומר כבדהו וחשדהו. ואנו נפקח עיין על פעילותו של האפיפיור למען הפלסטינים.
28/05/14
האפיפיור בביקורו באזורנו. התחיל בירדן, אחר ברשות הפלסטינית, ובסוף בישראל. ברור שהוא פעל ממניעים אינטרסנטיים, פרופר. לר?צו?ת את מדינות ערב, מחשש האיסלם. המתגבר בעולם, בשל הדאגה לרדיפות המיעוט הנוצרי ...

האפיפיור בביקורו באזורנו. התחיל בירדן, אחר ברשות הפלסטינית, ובסוף בישראל. ברור שהוא פעל ממניעים אינטרסנטיים, פרופר. לר?צו?ת את מדינות ערב, מחשש האיסלם. המתגבר בעולם, בשל הדאגה לרדיפות המיעוט הנוצרי במדינותיהם. במיוחד ברשות הפלסטינית המתעמרת בתושביה הנוצרים, ללא הפסק, רק בזכותה של ישראל המגינה עליהם, לא נעשה בהם פוגרום.

המחוות הרבות של האפיפיור כלפי הרשות, באו על חשבונה של מדינת ישראל, ובעידודו הבלתי נלאה של הנשיא שמעון פרס.
טוב היה אילו ביקור זה, לא היה מתקיים כלל. (חיוך) נדב.
אני לא מסכים עימך . אני חושב שטוב שהאפיפיור ביקר אצלנו. כל העולם הנוצרי עוקב אחר הביקור . הם רואים את הכבוד שאפיפיור זכה לו כאן בישראל. הם רואים גם את ישראל היפה שאולי זו ...
אני לא מסכים עימך . אני חושב שטוב שהאפיפיור ביקר אצלנו. כל העולם הנוצרי עוקב אחר הביקור . הם רואים את הכבוד שאפיפיור זכה לו כאן בישראל. הם רואים גם את ישראל היפה שאולי זו אפילו הפעם הראשונה שהם רואים שישראל זו לא מדינת גמלים שיש ורבים חושבים. ישראל זכתה בזכות הביקור לחשיפה גדולה והיא הייתה חיובית. . אני זוכר ביקור שלי בארה'ב .כשהזכרתי שאני מישראל אז היו כאלה שלא שמעו עליה מעולם והיו כאלה שחשבו שאנו חיים במידבר עם גמלים. . ואל תישכח שרוב האנשים בעולם לא מתעניינים בפוליטיקה ולא מכירים את הסיכסוך הישראלי פלסטיני. . ופה נחשפנו כמדינה תרבותית שמכבדת את הפופ שהוא הדמות הנעלה בעולם הנוצרי. . אני לא מתרשם מכל מה שהזכיר דר' גיא בכור. טוב לקרוא ולדעת מה דעתו המלומדה אולם לא חייבים להסכים עימה.
בסיכומו הביקור היה טוב וזכה לחשיפה עצומה ורבים יזכרו אותנו כמי שאירחו את האפיפיור שלהם.
28/05/14
יעקב ידידי חשוב לדעת מזה כמה עשורים שמה של ישראל ידוע על פני הגלובוס כולו. כמדינה דמוקראטים שוכנת במזרח התיכון. ישראל ידועה כמדינה מפותחת מאוד בתחום המדע והטכנולוגיה. הרפואה, ספרות. חקלאות, ובחקר ...

יעקב ידידי חשוב לדעת מזה כמה עשורים שמה של ישראל ידוע על פני הגלובוס כולו. כמדינה דמוקראטים שוכנת במזרח התיכון.
ישראל ידועה כמדינה מפותחת מאוד בתחום המדע והטכנולוגיה. הרפואה, ספרות. חקלאות, ובחקר החלל.
י?ד?ע שהיא מספקת למדינות על פני 7 יבשות. כן... כן. כולל יבשת קטנה כמו ניוזילנד. (אתה ודאי מכיר אותן). גם שם מכירים את מדינת ישראל.
ובבנקוק... סינגפור.... מיאמי... בריסל (שים לב למיקומם הגאוגראפי) הרוכלים בשווקים והמסעדות במדינות אלו מדברים עברית. (חיוך)
ענף התיירות בארץ מפותח דיו, ותיירות עולמית מבקרת בארץ, במסלול דו כיווני.
נתניה ואילת שתי ערים שנכבשות כל קיץ ברבבות תיירים דוברי צרפתית ואנגלית אפילו תיירות אסייתית רואים במחוזותינו.
תל אביב, אחת הערים הידועות בעולם... כעיר ללא הפסקה תוססת, שמה מופיע בכל טרמינל בעולם. (מתפלא על המילה "חשיפה" שהרבת להשתמש בה?!)

ים המלח בעונתו, בתי המלונות בתפוסה מלאה על ידי תיירות חוץ המגיעה לרחוץ בים המלח.

ים כנרת מוצף בעונתו באלפי צליינים, עולה רגל, כל שנה הבאים לשכשך רגליהם במימי הכנרת, עליו ה?יל?ך, לפי אמונתם, ישו.
וכאילו מיותר להזכיר, את מבול (בקנה מידה עולמי) פרסי נובל שישראל מתברכת ומובילה בהם.
אכן,ישאל ידועה בעולם ואיננה זקוקה שמנדהו יעזור לגלות אותה.
חושש, ביקור האפיפיור בארץ, גרם לחשש 'הפרד ומשול' בין הפלגים בתוך עמנו.
בריאות וחג שבועות שמח. יעקב ידידי. (חיוך) נדב.
זה מה שאנחנו חושבים על העולם. הם לא מכירים אותנו. הרוב לא מכיר אותנו ואינו יודע מה היא ומיהיא ישראל אם בכלל. אם ראיתי סרטונים שבהם שואלים סטודנטים באונברסיטאות הן באירופה...
זה מה שאנחנו חושבים על העולם. הם לא מכירים אותנו. הרוב לא מכיר אותנו ואינו יודע מה היא ומיהיא ישראל אם בכלל. אם ראיתי סרטונים שבהם שואלים סטודנטים באונברסיטאות הן באירופה והן באמריקה אם הם יודעים היכן נמצאת ישראל. רבים לא יודעים היכן אנו על פני המפה ורבים גם לא שמעו עלינו. אנחנו חושבים שכולם יודעים מי אנחנו ואיכפת להם מה קורה כאן. יש מקומות רבים בעולם שאנחנו לא יודעים היכן הם ממוקמים. כב\נ"ל ישראל לגבי תושבים רבים על פני הגלובוס. אז חשיפה של ישראל חשובה ביחוד אם היא אוביקטיבית ומראה את הצד היפה שלנו. ביקור האפיפיור מאפשר לנו להראות הן את הארץ היפה והן את הצד היפה שלנו. . אז מליון או שני מליון תיירים הם כאיין וכאפס לעומת מאות מליוני האזרחים באירופה ואמריקה וכמה מליארדי אזרחים במזרח. אנחנו נקודה על פני הגלובוס ורק נקודה מתוך מליארדי אזרחי העולם יודעים על קיומנו. הסיכסוך הישראלי פלסטיני אינו מוכר באופן רחב לא באמריקה ולא באירופה אז הבה נישכח מזה שאומרים ששונאים אותנו בגלל הסיכסוך. אם כבר שונאים אותנו זה רק בגלל אנטישמיות .
29/05/14
ביקור האפיפיור. משיב ליעקב. 29.5.14 יעקב ידידי חשוב לדעת מזה כמה עשורים שמה של ישראל הולך לפניה. וידועה בעולם כמדינה דמוקראטים כאן במזרח התיכון. ידועה כמדינה מפותחת מאוד במדע והטכנולוגיה. ברפוא...
ביקור האפיפיור. משיב ליעקב. 29.5.14

יעקב ידידי חשוב לדעת מזה כמה עשורים שמה של ישראל הולך לפניה. וידועה בעולם כמדינה דמוקראטים כאן במזרח התיכון.
ידועה כמדינה מפותחת מאוד במדע והטכנולוגיה. ברפואה, בספרות. חקלאות, וחקר החלל. י?ד?ע שהיא מספקת למדינות על פני 7 יבשות. (כן... כן. כולל היבשת הקטנה, ניוזילאנד. אתה ודאי מכיר אותן. גם שם מכירים את מדינת ישראל ).
בבנקוק... סינגפור.... מיאמי... בריסל (שים לב למיקומם הגאוגראפי של מדינות אלו במפה) בשווקים והמסעדות, הרוכלים מדברים עברית. (חיוך).

ענף התיירות בארץ מפותח דיו, ותיירות עולמית מבקרת בארץ, במסלול דו כיווני.
העיר נתניה ואילת, שתי ערים שנכבשות כל קיץ ברבבות תיירים דוברי צרפתית ואנגלית אפילו תיירות אסייתית רואים במחוזותינו.
תל אביב, אחת הערים הידועות בעולם... כעיר תוססת, שמה מופיע במסכי כל טרמינל בעולם. (מתפלא על השימוש הרב במילה "חשיפה" בה הרבת להשתמש?! הלווי והייהו פחות חשופים 'בצריח')

בתי המלונות בים המלח, בתפוסה מלאה בעונתם, על ידי תיירות חוץ המגיעה לרחוץ בים המלח.
ים כנרת מוצף כל שנה באלפי צליינים, עולה רגל, הבאים לשכשך רגליהם במימי הכנרת, עליו ה?יל?ך, לפי אמונת הנוצרי, ישו.
וכאילו מיותר להזכיר, את מבול (ביחס לגודלה, בקנה מידה עולמי) פרסי נובל שישראל קוטפת, מובילה ומתברכת בהם.
אכן,ישראל מוכרת וידועה דיה בעולם ואיננה זקוקה לעזרתו של מנדהו, לגלות אותה.
חושש, ביקור האפיפיור בארץ, גרם לתחושת 'הפרד ומשול' בין הפלגים השונים בתוך עמנו.
בריאות וחג שבועות שמח. יעקב ידידי. (חיוך) נדב.
29/05/14
שמתי לב תשובתי לך מופיעה פעמיים, בשל תקלה שהייתה לי במחשב. מבקש ממך להסיר תגובתי מס' 17 שנכתבה מתוך עייפות, בשעה מאוחרת, ליל אמש. ולהתייחס לתגובה מס' 19. של הבוקר. ומתכוון לקרוא תגובתך האחרונה. נדב....
שמתי לב תשובתי לך מופיעה פעמיים, בשל תקלה שהייתה לי במחשב. מבקש ממך להסיר תגובתי מס' 17 שנכתבה מתוך עייפות, בשעה מאוחרת, ליל אמש. ולהתייחס לתגובה מס' 19. של הבוקר.
ומתכוון לקרוא תגובתך האחרונה. נדב.
29/05/14
קראתי תגובתך האחרונה. ואתה את תגובתי האחרונה. יש דברים שכתבת ואני כתבתי ששנינו ודאי מסכימים עליהם, ודברים אחרים עליהם דעותינו שונות. מכל תגובה שלך ושל החברים המגיבים, לומד הרבה. חג שמח. (חיוך) נדב. ...
קראתי תגובתך האחרונה. ואתה את תגובתי האחרונה.
יש דברים שכתבת ואני כתבתי ששנינו ודאי מסכימים עליהם, ודברים אחרים עליהם דעותינו שונות. מכל תגובה שלך ושל החברים המגיבים, לומד הרבה. חג שמח. (חיוך) נדב.
נ. ב.
בבקשה יעקב אל תשכח למחוק תגובה 17 ולהתייחס לתגובה 19, תודה.
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

אני כבר בן שבע עשרה וזה קרה היום וגם לפני 70 שנה
השבוע חגגתי ימי הולדת 17 לשלושה נכדים ביום שבת לנכדה והיום לנכד ונכדה תאומים. הסתכלתי עליהם גבוהים ויפים הנכד עבר את הגובה שלי באותו גיל 181 סמ המישפט "אני בן 17 " עורר בי זיכרונות הסתכלתי...
לקריאת הפוסט
מי הוא האיש שמצליח לרגש רבים ולגרום לנו לריגוש
המילים היוצאות מפיו הן נבואה וציווי לעולם להכיר בזכותנו להתקיים בארץ אבותינו. זה מה שעשה ביקור במישרפות של אושויץ ובירקנאו. שם ראה את הזוועות ואת תאור שיירות היהודים שנאספו מכל קצוות תבל והובלו...
לקריאת הפוסט
הנה קרב יום העצמאות ה70 לקום המדינה ולא נישכח את הנופלים
אמהות שאיבדו את בניהן במילחמות ישראל שילמו מחיר יקר והיו אמהות ששיכלו שניים מילדיהן. יוסי גמזו הטיב לתאר את השכול בשיר שכתב לכבודה של כלת פרס ישראל אם הבנים. ניזכור את הבנים שנפלו על הגנת...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה