מוטקה > בלוגים > הבלוג של יעקב גרשון > תמונה שאומרת הכל

תמונה שאומרת הכל

כולנו זוכרים את ההתבטאות של ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר.. היא שרירה וקיימת גם היום. כולנו כואבים את דם הילדים הפלסטינים שנישפך . כך זה בכל המלחמות. האזרחים משלמים את המחיר בדם ועל כך לא נוכל לסלוח לחמס "אנו יכולים לסלוח לחמס על רצח ילדינו אולם לא נוכל לסלוח להם על שהכריחו אותנו להרוג את ילדיהם" הוספתי סרטון שבו מתאר קצין בריטי המכיר את צהל ואת מוסריותו
תמונה  שאומרת  הכל

תגובות  31  אהבו 

796
לא חשוב מי ירה בהם. האם החמס או צה'ל . בכל מקרה החמס אשם מאחר והוא גרם לנו להתגונן בפני תקיפת הטילים לעבר ישראל . דם הילדים על ראשי החמס.
אגב, זה כבר וודאי. "אש כוחותינו" הרגו את הילדים.
17/07/14
ודאי קראת דבריה של ראש ממשלת ישראל, גולדה מאיר, ראה בה תשובה לדבריך. בברכה נדב.
אילו המנוולים מהחאס לא היו מתחילים בירי טילים על אוכלוסיה ישראלית תמימה הילדים לא היו נהרגים יתרה מכך אילו החאמס היה מקבל את הצעת האש המצרית הילדים היו בחיים, ואין צורך לומר שצה"ל לא הורג אזרחים ...
אילו המנוולים מהחאס לא היו מתחילים בירי טילים על אוכלוסיה ישראלית תמימה הילדים לא היו נהרגים יתרה מכך אילו החאמס היה מקבל את הצעת האש המצרית הילדים היו בחיים, ואין צורך לומר שצה"ל לא הורג אזרחים תמימים בכוונת מכוון, יש פה עניין עם ארגון טרור שיש לו מיני מדינה.
גולדה מאיר הלכה לעולמה טרם קמה תנועת חמאס. היא נפטרה בשנת 1978. תנועת חמאס קמה בשנות השמונים (1987) בראשות שייך יאסין. אגב, בעידודו של השלטון הצבאי הישראלי בשטחים הכבושים. (אופס!! אמרתי כיבוש?!!) על...
גולדה מאיר הלכה לעולמה טרם קמה תנועת חמאס.
היא נפטרה בשנת 1978. תנועת חמאס קמה בשנות השמונים (1987) בראשות שייך יאסין.
אגב, בעידודו של השלטון הצבאי הישראלי בשטחים הכבושים. (אופס!! אמרתי כיבוש?!!) על מנת להחליש את אש"ף שנחשב בזמנו לאחראי על פעולות האיבה נגד ישראל והישראלים.
ואגב, ההתנשאות של הממסד ובכלל בחלקים גדולים באזרחי המדינה היהודים על האוכלוסייה הערבית הן אזרחי המדינה והן כלל הערבים ככלל וכהכללה, לא חדשים.
לראיה , נוסח ההתבטאות כפי שהבאת לנו אותו וכלה באחרון הכותבים כאן בבלופייה.
ואגב, בנוסח האנגלי כתוב בכלל על ערבים "נסלח לערבי---ולא נסלח לערבים" ולא כפי שהבאת בציטוט " לא נסלח או שנסלח לחמאס... בלה בלה בלה".

אגב אחרון לעכשיו, אף אחד, אף אחד לא יכול להכריח מישהו להרוג ילדים של מישהו אחר.

להתראות בימים טובים יותר ידידי!
קראתי.

לכן אני אומר שההתנשאות מצד ושהאובססיה להשתקת המצפון מצד שני לא חדשים במחוזותינו.
אני חוזר ואומר שלא חשוב מי ירה . החמס אשם שהכריח את צהל להשיב מלחמה . כך זה במלחמה אזרחים תמימים נהרגים. על איזה מצפון אתה מדבר. הוא לא נמצא אצל החמס ואצלנו רבים כואבים ...
אני חוזר ואומר שלא חשוב מי ירה . החמס אשם שהכריח את צהל להשיב מלחמה . כך זה במלחמה אזרחים תמימים נהרגים.
על איזה מצפון אתה מדבר. הוא לא נמצא אצל החמס ואצלנו רבים כואבים את הריגת ארבעת הילדים. אז ההערה שלך מיותרת. פתחתי את התגובה שלי במשפט ש"הריגת הנערים הפלסטינים בחוף עזה מזעזע .קשה לראות ילדים מתים". אז המצפון הוא גם נחלתנו ותפסיק לחפש פרושי רש'י במקום שאין צורך בו.
נכון "אש כוחותינו " גרמה להרג הילדים ואש כוחותיכם היא שגרמה להפעיל את הכלים.
מה הייתה תגובתך אילו הצליחו היום המחבלים שחדרו לשטח ישראל דרך אחת המערות לרצוח כמה נשים וילדים באחד המושבים? הרי זו הייתה מטרתם. החמס היה טוען שזו תגובה על כך שלא נהרגו ילדים ממאות הטילים ששלחו לישראל. איזו תגובה היינו שומעים מהשכנים שלנו?
אני כואב כשאני רואה את הרעדה אצל הילדים כשנשמעת אזעקה. אני כואב את זעקת האמהות שאיבדו את ילדיהם בעזה. אבל אני יודע מה היא מלחמה במלחמה נהרגים . במלחמה יורים על מנת להרוג והפגז אינו מבחין בין ילד למחבל. . אולם בלית ברירה יורים אל המטרה שהיא משגר טילים שמכיל 20 טילים שמיועדים לבתים של אזרחים ששוכנים בהם נשים וילדים. ואם קורת סטיה קטנה הפגז פוגע בטעות בילד או אישה, האם יש למי שהואר עצה כיצד למנוע ילד הרוג. לא לירות לעבר המשגר ולאפשר למשלח לירות את הטילים ולהרוג ילדים. אז היכן אתה המצפון שתאמר כיצד לנהוג.
הבלה בלה שכתבת בתגובה אינו מתיחס לשאלה שאנו נוגעים בה. לא חשוב מה גולדה כתבה הרעיון שהעלתה נתן לי את ההשראה ואני כתבתי החמס ולא הערבי. האויב שלנו היום הוא החמס הוא ...
הבלה בלה שכתבת בתגובה אינו מתיחס לשאלה שאנו נוגעים בה. לא חשוב מה גולדה כתבה הרעיון שהעלתה נתן לי את ההשראה ואני כתבתי החמס ולא הערבי. האויב שלנו היום הוא החמס הוא שמכריח אותנו לשבת במקלטים ולירות לעבר עזה על מנת לפגוע בתשתיות , ברקטו ובאמלח. כן וגם לגרום למנהיגי המחבלים נזק אישי של הרס בתים. החמס הוא האויב ולא הערבי . האם העובדה ששיניתי את המשפט והכנסתי את החמס למשוואה משנה את התמונה? החמס הוא גוף רצחני. האם ידוע לך כמה אנשים הם הרגו ללא משפט בחשד שמסרו מידע ליהודים? האם ראית את הסירטונים שמראים כיצד הם מחסלים עשרות אנשי פתח כשתפסו את השילטון? וכמה אנשי פתח נורו בברכיהם כי לא רצו ל לקבל על עצמם את דת ..החמס? אז אינני מבין מה כל הבלה בלה הזה להצדיק את חוסר המצפון. ראיצי את צהלות השימחה של פועלי בנין באשדוד כשהטילים נפלו לתוך בנין. כך זה כשאתה קרוב לפלסטיני ולא ליהודי
אני לא מפקפק במוסריותו של חייל צהל. מי שהיה במלחמה יודע מה קורה כאשר הפגז טועה ופוגע לא במטרה. סיפרתי כאן בפוסט מה קרה לכוחותינו כאשר בקרב אויר נפגע מיג מיצרי שנפל לתוך ...
אני לא מפקפק במוסריותו של חייל צהל. מי שהיה במלחמה יודע מה קורה כאשר הפגז טועה ופוגע לא במטרה. סיפרתי כאן בפוסט מה קרה לכוחותינו כאשר בקרב אויר נפגע מיג מיצרי שנפל לתוך מתחם והרג ופצע 50 חיילים. לא תמיד הפגז מגיע ליעדו לפעמים בגלל שלא שמו מספיק בולים......חחחח. צהל הוא המוסרי בין חיילי העולם את זה אומר קצין מצבא בריטניה באו"ם. אני מעלה כאן את הסירטון שבו הוא מתאר את מוסריותו של צהל
17/07/14
אתפנה ואגיב לדבריך.
בריאות ואריכות ימים. נדב.
שמענו את הרוצחים שמחים ואילו כשאנו הרגנו לא בכוונה את הנערים אנו באמת מצטערים.זו התרבות שלנו מול תרבות הערבים.אצלנו כתוב בתורה,שהערבים המוסלמים טוענים שהיא המסולפת כתוב"בנפול אויבך אל תשמח"ו...
שמענו את הרוצחים שמחים ואילו כשאנו הרגנו לא בכוונה את הנערים אנו באמת מצטערים.זו התרבות שלנו מול תרבות הערבים.אצלנו כתוב בתורה,שהערבים המוסלמים טוענים שהיא המסולפת כתוב"בנפול אויבך אל תשמח"ואילו כשהמוסלמים הורגים יהודים,הם צוהלים משמחה.זו התרבות שלנו מול התרבות שלהם.
הויכוח הוא לא על המצפון אלא על הדעה. יתכן והראיה שלנו שונה מזוית הראיה של ידידינו ג'אבר ואיני מאשים אותו על כך. כשאנחנו מביעים דעה יש בה גם חד צדדיות הנובעת מהיותנו יהודים...
הויכוח הוא לא על המצפון אלא על הדעה. יתכן והראיה שלנו שונה מזוית הראיה של ידידינו ג'אבר ואיני מאשים אותו על כך. כשאנחנו מביעים דעה יש בה גם חד צדדיות הנובעת מהיותנו יהודים. טיבעי שג'אבר יהיה מוטה בתגובתו מהיותו ערבינוצרי. שנינו רואים את הבעיה מזויות ראיה שונה . מי האשם. החמס ששולח 1000 טילים ולא מצליח להרוג ילדים או צהל שיורה ממטוסים לפגוע במשגרי הטילים ובטעות הורג אזרחים.לא תיתכן האפשרות שתהיה כאן אחידות דעים. לא ראיתי ולא שמעתי אפילו אזרח פלסטיני אחד שיביע דעה נגד התקפות הטילים המסיבי. לעומת זאת ראה כמה אזרחים בינינו מביעים צער על מות הילדים והיו גם כאלה שדורשים להפסיק את הפצצת המטוסים. אפילו נציגי מפלגות השמאל תומכים בפעולת צה'ל כי בנפשנו היא.אז נמשיך להתוכח ולהביע דעות שונות עד שתחלוף המלחמה ואז נשוב להחליף דעות בנועם ובהגיון כיצד לכונן את השלום. זה יקרה כשמרצחי החמס יפנימו שלא יצליחו לזרוק אותנו לים. כפי שחזרתי והדגשתי לא אחת ,אני שונא ים....חחח..
כולנו מצטערים על פגיעה של ילדים. אולם כשאני רואה את הפחד בילדים הגרים בעוטף עזה אני יודע שזה רצח של הנפש העדינה של הילדים. שמעתי על הילדים שמרוב פחד חזרו לעשות במכנסיים. שמע...
כולנו מצטערים על פגיעה של ילדים. אולם כשאני רואה את הפחד בילדים הגרים בעוטף עזה אני יודע שזה רצח של הנפש העדינה של הילדים. שמעתי על הילדים שמרוב פחד חזרו לעשות במכנסיים. שמענו על הרעד שאוחז בילדים כאשר מהדהדת האזעקה. אז שמענו על הפלסטינים שצהלו כאשר נפלו טילים על בית בדרום. . הם פוטרו אולם המעשה מביע את דעת הפלסטינים על פגיעה ביהודים. אנו זוכרים את מה שהראו לנו בתיקשורת. הפלסטינים שמחים על רצח שלושת הנערים ומרימים בשימחה את 3 אצבעותים. . זה ההבדל בינינו
הסרטון חזר לככב בפייסבוק לאחר שהופץ במבצע עמוד עשן
17/07/14
נראה לי שאנו כואבים את מות ילדיהם
יותר מאשר הם
כולם בישראל כואבים את מות הילדים בעזה. את זה רואים בכל רשתות הפייסבוק. כולם מזועזעים בניגוד למה שראינו עם רצח שלושת הנערים היהודים
ושימי לב שאני פונה אלייך ישירות ולא " לי. גרשון עבור טובה". אני מניח שאנחנו לא ברוגז ומותר לי לפנות אלייך ישירות. הרי אין בינינו משהו אישי, נכון? וכמו שלך מותר להביע דעה, אני בטוח שגם לי מו...
ושימי לב שאני פונה אלייך ישירות ולא " לי. גרשון עבור טובה". אני מניח שאנחנו לא ברוגז ומותר לי לפנות אלייך ישירות. הרי אין בינינו משהו אישי, נכון?
וכמו שלך מותר להביע דעה, אני בטוח שגם לי מותר. ואף בימים אלה זו חובה.
אגב, השם שלי ג'אבר ולא כמו שכתבת ( אני מקווה שזו טעות מקלדת- ולנוחיותך JABER?)
לעצם העניין. ועל מנת להסיר ספק, אני בין אלה שהביעו זעזוע ושאת נפש ממעשה החטיפה של שלושת הנערים. הריגתם רק העצימה את הכאב שחשנו, אני ועוד הרבה כמוני. כיניתי את המעשה כמעשה ברברי, אכזרי שאין דומה לו. באותה מידה חשתי וכאבתי את מותו של הערבי שנחטף ונשרף בעודנו בחיים.
נכון שהרבה הזדעזעו ממותו האכזרי של הנער הערבי אך אלה שהזדעזעו ממעשה זה אינם מבטלים או משתווים לזעקות השמחה לאיד של האחרים.
את מכלילה וטוענת שהתרבות של הערבים היא כזו. אני לא חושב שאת מבינה את התרבות הזאת ומצד שני, אינך מכירה את "תרבות" הרחוב של הנוער הישראלי או שאת מעדיפה להתעלם ולטמון את הראש באדמה.
אנחנו, שוב ושוב נכנסים לוויכוח של מי אכזרי יותר או מי אשם יותר. לא בוחלים בשום אמצעי בכדי להצדיק את דעותינו, דעות קדומות, הכחשה למציאות הכואבת ששני הצדדים נמצאים בה, נעזרים באגדות ובסיפורי אבות ותוך כדי כך מאבדים צלם אנוש ומקרינים מציאות או סיבות שונות ומשונות על מנת להעצים את השנאה במקום לקחת נשימה ולנסות למצוא דרך לצאת ממעגל הדמים הזה.
גבירתי, צר לי לחדש לך, התרבות שלנו והתרבות שלהם והתרבות שלכם היא תרבות סדוקה, פצועה ומדממת וזועקת לשכל הישר "הצילו".
17/07/14
כקורבנות וגם בשטח פתוח, האחריות חלה על ארגון טרור זה החמס.
התקפות החמס על תוןשבי ישראל יפגעו גם
ביהודים וגם בערבים.טיל לא יבדיל בין ערבי
ליהודי.
18/07/14
ערב טוב ג'אבר ידידי. הערתך: /אגב אחרון לעכשיו, אף אחד, אף אחד לא יכול להכריח מישהו להרוג ילדים של מישהו אחר/... טענתך זו לא מחזיקה מים. הוכח בתמונות ובסרטונים, ממלחמת חומת מגן, איך מחבלים חמושים בעז...
ערב טוב ג'אבר ידידי. הערתך: /אגב אחרון לעכשיו, אף אחד, אף אחד לא יכול להכריח מישהו להרוג ילדים של מישהו אחר/...
טענתך זו לא מחזיקה מים. הוכח בתמונות ובסרטונים, ממלחמת חומת מגן, איך מחבלים חמושים בעזה, גוררים ילדים בני 8 ו9 מהצואר, על אף התנגדותם החלשה של הילדים, לשמש להם מגן חי, נגד תקיפות אויר, בזמן שאצו לתפוס מחסה מבית לבית. ובכך הם הצליחו במשימתם ביודעין שחיילי צה"ל לא ירו עליהם מחשש לפגוע בילדים. עוד דבר. כאשר נהרג בשוגג ילד בעזה, הציבור הישראלי כואב את מותו, ומתנצל. לעומתו החמס חוגג. הוא משתמש בציניות במותו של הילד, כמוצא שלל רב לתעמולתו השקרית, נגד צה"ל ונגד מדינת ישראל, בתקשורת העולמית. עובדה זו ידועה לכולם, אך למה לא להפיל את האשמה במותו של הילד, על היהודים השנואים? הא ג'אבר ידידי. זאת דוגמה הסותרת את טענתך. לאמור כן! יש המאלצים בכוונה תחילה, את צה"ל לגרום למותם של אנשים חפים מפשע. זה משמש את מטרתם של החמס וגרורותיו בעזה. אסטרטגיה נבזית, לא אנושית.

ולדבריה באנגלית של גולדה מאיר ז"ל, ראש ממשלת ישראל בזמנו. אישה חזקה נפלאה בתפיסתה הבהירה והחדה לסיכסוך בין ישראל לבין שכנותיה, מדינות ערב.

ג'אבר ידידי.
כמובן גולדה מאיר לא הזכירה את החמס, מהסיבה הפשוטה, דבריה מכווונים ללאום הערבי בכללו, קריא, מדינות ערב העוינות והנלחמות בנו, מזה 6 עשורים. אשר מתוכן צומחים אירגונים טרוריסטים המשייטים בעולם ומחבלים בו, והמבקשים את נפשנו עד היום. לכן, ג'אבר ידידי. ממש, אבל ממש, לא חשוב באיזה שם מבקש האויב להיקרא! אש"פ... פתח... ג'יהד... אל קעידה... טליבן... מוג'הדין, או חמס - חמס התינוק שנולד 9 שנים אחר כך, עם קלש'ניקוב ביד, מוכן ומזומן להמשיך מסורת אבותיו, לבקש להרוג ביהודים, אם רק יצליח, (והצליח להרוג הרבה יהודים). לזאת גולדה מאיר התכוונה. שכן, לכל השמות הללו מטרה אחת ויחידה עומדת לנגד עיניהם ? החלום לרשת אותנו, את מדינת היהודים. זו הסיבה, שהשלום נותר בגדר חלום...
ג'אבר ידידי, הדיבורים על, התנשאות היהודים, וכדומה, קישקוש. דיבורים אלה הנשמעים מפי ההנהגה הערבית בארץ, מטרה אחת, לשמר את השנאה העוורת כלפי מדינת ישראל, שלא תפוג אף פעם. דבר הממחיש את כפיות טובה נוראי, מצד ערביי ישראל, כלפי המדינה, בה הם חיים ומשגשגים, כן, כן... ונהנים מפריווילגיות מועדפות על פני חבריהם היהודים, במתן הקלות מפליגות בתחום השכלה הגבוהה. בסיוע בומבסטי לרשויות הישובים הערבים, שאינם טורחים לכפות על תושביהם, לקיום מ?נ?ה?ל תקין. לשלם מיסי עיריה. ארנונה, מים, חשמל... המדינה מכסה את גרעונותיהם באופן שוטף, לשמור על 'שקט תעשייתי'. בכסף שבא מגביית יתר מאזרחי המדינה היהודים, ומתבכיינים אם כסף הסיוע מ?א?ח?ר ביום אחד, כבר רצים להרים את דגל "הקיפוח". עובדה היא, רמת החיים של ערבי ישראל, טובה אלף מונים מזו של אחיהם הערבים במדינות ערב, השכנות לנו, המקיפות אותנו מכל עבר. עובדה שלא ניתן לערער עליה.
ברוך השם ערביי ישראל חיים טוב בארץ...
לדעתי השלום יקום כאשר, הציבור הערבי בישראל, יתנער מהנהגתו הרעה, היושבת בכנסת. הנהגה שלא תורמת לדו קיום, אלא מלבה את אש השנאה, בין העמים החיים במדינה. השלום יבוא כאשר יקומו ערבי ישראל, גוף אחד, בפניה רמה, אל מדינות ערב, לאמור: די, די לכם! תנו לנו לחיות ולגדל את ילדנו לשלום. הרפו ידיכם מן החרב ומן החלום, לזרוק את היהודים לים. שקמו הפליטים בארצותיכם, כמו שישראל שיקמה ומשקמת את פליטיה היהודים, עד היום.
אולי, אז לא תהיה עילה למדינות ערב להמשיך להלחם במדינת ישראל. המפתח לשלום, בין מדינות ערב למדינת ישראל, נמצא בידי ערביי ישראל.
בריאות ואריכות ימים בטוב לך ובני ביתך היקרים ג'אבר ידידי. (חיוך) נדב.
אנחנו מכירים לא מהיום ואני בטוח שרצח שלושת הנערים זיעזע אותך וגם רבים מערביי ישראל. כשאנחנו מתיחסים לביטויי השימחה על רצח הנערים הכוונה לפלסטינים בגדה וברצועה בעיקר לפעילי הח...
אנחנו מכירים לא מהיום ואני בטוח שרצח שלושת הנערים זיעזע אותך וגם רבים מערביי ישראל. כשאנחנו מתיחסים לביטויי השימחה על רצח הנערים הכוונה לפלסטינים בגדה וברצועה בעיקר לפעילי החמס. כשאני שומע היום נער פלסטיני מדקלם בעזה את מה שמטעינים אותו מאז לידתו , אני לא יודע אם יש לנו או יהיה לנו עם מי לדבר על שלום . נער שמדקלם כי נהרוג את כל היהודים ונחזיר לעצמנו את אדמת פלסטין. זה לא משפט שחיבר. זה משפט שהטעינו לו בראש. כשאני שומע את זה ורואה את פעילותו של החמס שמקריב את האזרחים על מיזבח המטרה להכניע את ישראל. מחד שולח החמס אלפי רקטות לעבר ישראל לעבר מטרות ישראל ומאידך הוא דואג שיהיו לו קורבנות של אזרחים להשיג השגים בתיקשורת העולמית. . החמס הכריח בכוח את האזרחים לא לפנות את השכונות שצהל דרש לפנות. היום הפציץ צהל מחסן טילים ארוכי טווח ששכן מתחת לבית חולים . את זה עשה לאחר שהודיע שהוא עומד להפציץ אותו ודרש לפנותו. התפוצצויות הטילים ארוכי הטוות נמשכו זמן רב. ואחר כך מתלוננים שישראל מפציצה בתי חולים. זה מזכיר לי ילד שרוצח את אביו ואחרי כן בוכה שהוא יתום. .
הייתי רוצה לראות מדינה שלא תגיב כאשר מפגיזים אותה באלפי טילים. פוטין היה מוחק את עזה מזמן
ושמת לב שאני לא מגיב למרבית הפוסטים בבלופיה כאן. אז הנה, אתה רואה, יש דברים שאנחנו מסכימים עליהם, למעשה הסכמנו עליהם עוד לפני הרבה זמן. כאן בתגובתך אתה נמנע מלהכליל וזה בדיוק מה שאני טוען. הכללה מכע...
ושמת לב שאני לא מגיב למרבית הפוסטים בבלופיה כאן.
אז הנה, אתה רואה, יש דברים שאנחנו מסכימים עליהם, למעשה הסכמנו עליהם עוד לפני הרבה זמן.
כאן בתגובתך אתה נמנע מלהכליל וזה בדיוק מה שאני טוען. הכללה מכעיסה אותי, מה לעשות.
דעתי ידועה לך לא מעכשיו על חמאס ועל חלק ממי שאתה קורא להם המנהיגים של הציבור הערבי. אין צורך שאני אחזור עליהם.
אין לי אתך או בכלל וויכוח על "תורתו" של חמאס, הרי שנינו יודעים שהוא ארגון דתי פונדמנטליסטי שהתחנה האחרונה שלו היא הקמת מדינה אסלאמית פונדמנטליסטית מנוהלת לפי השריעה. מלחמתם לא רק ביהודים אלא גם בערבים מתונים או חילוניים וכו..
כאן אני הגבתי על מה שהעלאת. לא נכנסתי אתך לוויכוח על חמאס. דבריה של ראש הממשלה המנוחה גולדה מאיר, הם דברי הכללה ומובאים בצורה מתנשאת עד גיחוך.
הערתי בתגובה להערתך "לא חשוב מי ירה בהם. האם החמס או צה'ל " בזמן שכבר ידוע שזה אש של כוחותינו. אז ההערה מיותרת.

ידידי, אין דבר כזה שנקרא או נחשב ל"צבא מוסרי" או אנושי. צבא תפקידו להגן על אזרחים ולהרוג אויבים. בהרג אין מוסריות ואין אנושיות.
אתה יכול להגיד שאין ברירה וחייבים צבא. נכון, אתה צודק. אבל צבא מאמן חייליו להרוג, נקודה. זה תפקידו.
וזה תפקיד שאי אפשר לומר עליו מוסרי ולא אנושי.

נכון שחמאס מחנך לשנאת ישראל ולשנאת היהודי באשר הוא. אך זה לא תכונה ייחודית שלו ואנחנו לא ממש נקיים מחינוך כזה ואתה מספיק חכם להבין על מי ועל מה אני מדבר.
כי אתה מאלה שלא טומנים ראש בחול, לשמחתי ולהערכתי.
לפני דקות מספר ראיתי סירטון של החמס כשהמראיין שואל את הנערות שמסביבו מה דעתן על השאודה. כולן כאחת כל אחת בדרכה טוענת שהם היו מוכנות להיות שהודה. אחת הזכירה את הנערה בת ה...
לפני דקות מספר ראיתי סירטון של החמס כשהמראיין שואל את הנערות שמסביבו מה דעתן על השאודה. כולן כאחת כל אחת בדרכה טוענת שהם היו מוכנות להיות שהודה. אחת הזכירה את הנערה בת ה17 שהתפוצצה והרגה יהודים. אנסה להעלות את הסרט כאן
את נוגעת בשוליים במקום להתייחס לעיקר. ומי התחיל , חשוב ביותר במה שקורה היום. לשלוח מאות טילים לעבר ישובים במטרה לפגוע ולהרוג אזרחים זה כבר לא חשוב "מי התחיל". צריך...
את נוגעת בשוליים במקום להתייחס לעיקר. ומי התחיל , חשוב ביותר במה שקורה היום. לשלוח מאות טילים לעבר ישובים במטרה לפגוע ולהרוג אזרחים זה כבר לא חשוב "מי התחיל". צריך היה לעצור את זה וכל הנסיונות לגרום להפסקת אש והפסקת ירי הטילים לא עזר ולא הייתה ברירה אלא להיכנס לעזה ולהוציא את המחבלים מהמינהרות. . אז לא ברור לי אם את זה רצית לשמוע אבל אלו הן העובדות. וירחם אלוהים על הקורבנות מצד העזתי ומצד חיילינו. הם נלחמים על מנת שייפסקו משלוחי הטילים לעבר אזרחי ישראל
אתה צודק נדב, שימוש במגן אנושי הוא מעשה נבזי. באינתיפאדה השנייה נטען שפלסטינים השתמשו במגן אנושי מול כוחות צה"ל. מעשה נבזי. קראו לזה "מגן אנושי". חמאס משתמש באוכלוסיה העזתים גם בשיטה זו...
אתה צודק נדב, שימוש במגן אנושי הוא מעשה נבזי. באינתיפאדה השנייה נטען שפלסטינים השתמשו במגן אנושי מול כוחות צה"ל. מעשה נבזי. קראו לזה "מגן אנושי". חמאס משתמש באוכלוסיה העזתים גם בשיטה זו וכך הוא אוגר את האמל"ח שלו בתוך מאוכלוסייה.
אך באותה אינתיפאדה גם צהל השתמש בשיטה דומה אך פסולה וקראו לזה "נוהל שכן" או קרוב משפחה על מנת להגן על חיילי צהל.
שתי השיטות האלה פסולות ומנוגדות לאמנות ג'נבה.

נדב ידידי, את תדבר בהכללות. לא כל הציבור הישראלי מחונך וגם לא כולו מצטער כאשר נהרג ילד ערבי בדיוק כמו שלא כל הערבים חוגגים מותו של יהודי. חמאס ותומכיו אולי כן אך הם לא כל הערבים ואינם מייצגים את עמדת כולם. צא מזה.
אתה שולל את ההתנשאות של חלק מהמנהיגים ומהציבור כלפי האזרחים הערבים במדינה והנה אתה חוטא באותו חטא :
"כפיות טובה נוראי, מצד ערביי ישראל, כלפי המדינה, בה הם חיים ומשגשגים, כן, כן... "
אם זו לא התנשאות כלפי אזרחים ... אני לא יודע מזה התנשאות!!!
השלום ידידי יקום כאשר כל צד יכיר בזכויותיו של הצד השני. להכיר בזכויות הבסיסיות של הגדרה עצמית, חופש ביטוי וכן הלאה..
בעיקר להכיר בקיומו של העם האחר כזכות ולא "כמעשה טובה או חמלה"
ידידי, למרות כל ההתלהמות של חלק ממנהיגי אזרחי התושבים הערבים במדינה ולמרות הזנק שהם עושים לנו בראש ובראשונה, הציבור הערבי ישראלי ברובו נאמן למדינה ובכל מערכות ישראל נגד מדינות ערב שמר על שתיקה ולא היה שותף אקטיבי. עזוב אותך מדיבורי תעמולה מכלילים.
מאחל לכולנו ימים טובים יותר!
בריאות ידידי!
אני מסכים עם כל מה שהגבת לנדב. אסור לנו לעשות הכללות. בגלל חכית מתלהמת אנו שומעים ביטויים קשים נגד ערבים. וזה אסור שיקרה. אני תקוה שהמערכה תסתיים ויתחילו לדבר . יש הרבה על ...
אני מסכים עם כל מה שהגבת לנדב. אסור לנו לעשות הכללות. בגלל חכית מתלהמת אנו שומעים ביטויים קשים נגד ערבים. וזה אסור שיקרה.
אני תקוה שהמערכה תסתיים ויתחילו לדבר . יש הרבה על מה לדבר. על נאמנות, על הכרה בזכיות של הערבים על שיתוף פעולה לטובת כולם. זה אפשרי. צריך רק להתחיל לדבר.
18/07/14
לא טעיתי בטוח הייתי שתנסה "להדביק" לי המונח 'מתנשא', כמה אתה טועה ג'אבר יקר. וכמה אני רחוק מתכונה מגונה זו. אך, כן, עומד על דעתי, כאשר רשות עירונית (לא אחת, המון) במגזר הערבי מצפצפת על חוק...
לא טעיתי בטוח הייתי שתנסה "להדביק" לי המונח 'מתנשא', כמה אתה טועה ג'אבר יקר. וכמה אני רחוק מתכונה מגונה זו.
אך, כן, עומד על דעתי, כאשר רשות עירונית (לא אחת, המון) במגזר הערבי מצפצפת על חוקי מדינה ולא מקיימת מנהל תקין בכל מה שניקרא "זכויות וחובות" של ניהול רשות, בגביית מ?ס?ים מוניציפליים, מתושביהן, כאשר כתוצאה מן המחדל החמור הן נמצאות, שנים, בגירעונות עצומים. זו דעתי, ולא התנשאות. ולא דעה שלי בלבד. זאת לא התנשאות, כלל. כעס? כן! מורת רוח כלפי הרשויות הללו במגזר הערבי העושקות במצח נחושה את קופת המדינה? כן! ואם יש כאן הכללה כנראה היא מוצדקת. הגיע הזמן שהרשויות במגזר הערבי יפעלו ביושר, ולא קורא לזה התנשאות. במיוחד לא אני המחפש תמיד לדבר בגובה העיניים. חושב הספקת להכיר אותי ג'אבר ידידי, דרך כ?ת?ב?י הדלים. יש הבדל בין הבעת דעה כואבת, לדעה רהבתנית מתנשאת, סורי...לא באופי שלי. מקומי לא שם.

לגבי 'נוהל שכן', אותו הזכרת, ג'אבר ידידי,כשביקשת לאזן את התמונה, בין חיילי צה"ל, לבין הטרוריסטים, בדפוס הזה, השימוש במגן אנושי'! לא ניסית להרהר רגע, לפני שמצאת לנכון להשוות בין שני הקטבים הללו.
אז אזכיר. ההבדל הוא, צה"ל הפסיק מיד עם הנוהל הזה, בעקבות הביקורת שנמתחה מצד אזרחי המדינה היפה והמוסרית בא אנו חיים. חיילי צה"ל חדלו מהנוהג ושבו לסכן חייהם במלאכתם המסוכנת מול מחבלים חמושים צמאי דם.
האם אירגוני הטרור באשר הם, היו נוהגים אותו הדבר?
תשובה: הטרוריסטים היו מתים מצחוק ומבוז, אילו נתבקשו לנהוג לפי אמנת ג'נווה לא לפגוע באוכלוסיה אזרחית. אלו הן העובדות המתפוצצות מול עינינו.
שבת שלום ג'אבר ידידי. ובשורות טובות אינשאלה.
לפעמים היא פלטה סתם ככה דברים חכמים ולפעמים פלטה מה זה שטויות והייתה יותר גזענית מגזענית.. לא אשכח איך אמרה על הפנתרים השחורים שהם לא נחמדים. כאילו שהיא הייתה אדם נחמד.... כשנלחמים על הקיום ההישרדו...
לפעמים היא פלטה סתם ככה דברים חכמים ולפעמים פלטה מה זה שטויות והייתה יותר גזענית מגזענית..
לא אשכח איך אמרה על הפנתרים השחורים שהם לא נחמדים.
כאילו שהיא הייתה אדם נחמד....
כשנלחמים על הקיום ההישרדות ועל שוויון חברתי ואנושי -קשה ואי אפשר להיות " נחמדים"....
גולדה מאיר הייתה רודן בשיטת המקל והגזר..
היא פנתה לעושי דברה ולמי שחפצה ביקרו או בקולו
דרך המטבח.
ואם הצבא צועד על קיבתו היא הייתה הטבחית.ובישלה
מטעמים תרתי משמע.
לגבי האמירה הנ"ל -איך ניתן לסלוח למי שרוצח ילדים????


אפשר להסכים עם הדברים שהטחת על גולדה. היא לא הכירה את החלק הזה של העם את הפנתרים השחורים שגרו בסלמס. היא לא הכירה מפני שלא הראו לה ומפני שבאותה תקופה מצבם של רוב אזרחי ...
אפשר להסכים עם הדברים שהטחת על גולדה. היא לא הכירה את החלק הזה של העם את הפנתרים השחורים שגרו בסלמס. היא לא הכירה מפני שלא הראו לה ומפני שבאותה תקופה מצבם של רוב אזרחי המדינה היה גרוע. היא הגיעה מארה"ב ולא הייתה רגילה לצרות ההתלהמויות. אז אפשר לזקוף לחובתה את הפרק הזה אבל יש לה גם זכויות . לא היו לנו מנהיגים אחרים באותה תקופה שיכלו היו להפעיל ממשלה בסאגה שהייתה שם. 20 מםלגות ו200 דעות.
הבא ניתן לה לנוח על משכבה בשלום היא סבלה מספיק מההטעיות של הסובבים אותה במלחמת יום כיפור שהביאו למכה שקיבלנו
הרצאה יפה ומעניינת ועל פיה בוימו מספר סרטים וביניהם הסרט המפוסם "פסיכו" המבוסס על התאוריה שהעלאת. אולם לא ברור מי היא הדמות בסיכסוך הזה שאת מיחסת לו את ההפרעה הפסיכ...
הרצאה יפה ומעניינת ועל פיה בוימו מספר סרטים וביניהם הסרט המפוסם "פסיכו" המבוסס על התאוריה שהעלאת. אולם לא ברור מי היא הדמות בסיכסוך הזה שאת מיחסת לו את ההפרעה הפסיכולוגית שהזכרת. האירי דבריך
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

אני כבר בן שבע עשרה וזה קרה היום וגם לפני 70 שנה
השבוע חגגתי ימי הולדת 17 לשלושה נכדים ביום שבת לנכדה והיום לנכד ונכדה תאומים. הסתכלתי עליהם גבוהים ויפים הנכד עבר את הגובה שלי באותו גיל 181 סמ המישפט "אני בן 17 " עורר בי זיכרונות הסתכלתי...
לקריאת הפוסט
מי הוא האיש שמצליח לרגש רבים ולגרום לנו לריגוש
המילים היוצאות מפיו הן נבואה וציווי לעולם להכיר בזכותנו להתקיים בארץ אבותינו. זה מה שעשה ביקור במישרפות של אושויץ ובירקנאו. שם ראה את הזוועות ואת תאור שיירות היהודים שנאספו מכל קצוות תבל והובלו...
לקריאת הפוסט
הנה קרב יום העצמאות ה70 לקום המדינה ולא נישכח את הנופלים
אמהות שאיבדו את בניהן במילחמות ישראל שילמו מחיר יקר והיו אמהות ששיכלו שניים מילדיהן. יוסי גמזו הטיב לתאר את השכול בשיר שכתב לכבודה של כלת פרס ישראל אם הבנים. ניזכור את הבנים שנפלו על הגנת...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה