סליחות במוטק'ה

ביקשנו מכם לכתוב על סליחה וקיבלנו הגיגים מעניינים- לקט של בלוגרים שכותבים ליום כיפור
סליחות במוטק'ה


מה הקשר בין עוגיות ליום כיפור? אני רוצה לשתף אתכם בסיפור ששמעתי לפני הרבה שנים שמרגיש לי אקטואלי:

טסתי ליומיים ללונדון מטעם העבודה, נסיעה עסקית שגרתית. בשדה תעופה קניתי מתנות לילדים ושקית עוגיות. התיישבתי בטרמינל מחכה לרגע שהעלייה למטוס תתחיל ואכלתי מהעוגיות שקניתי. לפתע בלי התראה מוקדמת הבחור שישב לצידי דחף את היד שלו לשקית העוגיות, הוציא שתי עוגיות ואכל. רתחתי, איזו חוצפה, מסוג הדברים שקורים רק בישראל. לקחתי עוד כמה עוגיות בניסיון לתבוע בעלות באופן ברור. אבל האיש הגס רוח הזה בשלו, לוקח עוד עוגיות בתעוזה. לא ייאמן הדבר הזה, בלי לשאול, בלי לבקש רשות, איך אנשים כאלה חיים עם עצמם? לקחתי עוד כמה עוגיות, קמתי ממקומי בהפגנתיות ולמזלי בדיוק הכרוז הודיע שהתחילה העלייה למטוס. הייתי בין הראשונים להיכנס למטוס, נסער מצורת ההתנהגות האגרסיבית הזאת התיישבתי בכיסא, התרווחתי וניסיתי להחזיר לעצמי את השלווה. החלטתי להוציא את האוזניות מהתיק ולהקשיב למוזיקה כדי לשנות אווירה. כשפתחתי את הרוכסן של התיק לחפש את האוזניות גיליתי שהעוגיות שקניתי עדיין מונחות בתיק. לקח לי שנייה לקלוט- האדם החצוף פה הוא אני.

הרבה פעמים אנחנו ממהרים לכעוס, אנחנו שופטים מהר ובחומרה, כשאם נחכה קצת, נסתכל לרגע מהצד נבין שיש לנו תמיד מה ללמוד ושכדאי לשפוט אנשים לכף זכות, כדי שגם אותנו ישפטו לכף זכות. משפט הצדק הנצחי- "ואהבת לרעך כמוך"

והנה הלקט ליום כיפור

ילנה קושנר בפוסט 'אני מבקשת סליחה' ממש הצליחה לרגש אותנו, סיפור קטן ואמיתי מהחיים מלמדת אותנו על ענווה וחשבון נפש

אלישבע בשיר קצרצר על 'מוצאי חג'

מכון פסגות מזכירים לנו שכדאי להתחיל את השנה עם סליחה, בראש ובראשונה לעצמנו, בפוסט 'הזמן לסליחות'

סיפור מקסים על החוויה של ילד בבית הכנסת ביום כיפור, 'לקראת יום הכיפורים', מאת montinue

צביה וקסמן מזכירה לנו מהו 'תשליך'

טובה פריש (שחגגה יומולדת- מזל טוב!) בפוסט "סלח להם אבי, כי אינם יודעים את אשר הם עושים', מאתגרת את החשיבה שלנו על סליחה- האם אפשר לסלוח לגרמנים? ומרחיבה על הסליחה בדתות השונות

אילנה בפוסט 'חתימה טובה', מעוררת הרבה מחשבה על מילים בוראות מציאות ועל המציאות הקיימת

ריקי שמר בפוסט 'לבטים, מחשבות ותשובות', מזכירה לנו שלא צריך לחכות ליום כיפור כדי לבקש סליחה ולסלוח

שרה פרוכטר בפוסט 'בדלת אמותי' מתוודה ש"לא בא לי טוב יום כיפור השנה" :)

שלום הלוי שואל אותנו 'אם יש אלוהים, אז מהו בשבילך?'

ושושנה זילברמן שכותבת 'ארוחה לאחר הצום וכמה עצות. כן וגם מתכונים קלים', יכולה לעזור לכולנו עם ההתארגנות לחג.

מאחלים לגולשים היקרים שלנו צום קל וגמר חתימה טובה

אנחנו סולחים לכם ומקווים שאתם סולחים גם לנו

ומקווים שכולנו נשפוט ונשפט לכף זכות,

ערבה

מערכת מוטק'ה

 

תגובות  1  אהבו 

934
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

ט"ו בשבט שמח, עד כמה שאפשר
לקריאת הפוסט
2023 - חפשו עצמכם בתמונות
שנת 2023, מבחינה לאומית, הייתה שנה קשה (בלשון המעטה), שֶׁתְּקֻעְקַע בזיכרון ההיסטורי לְדִרְאוֹן עוֹלָם.אנחנו,...
לקריאת הפוסט
הנשיקה הראשונה: הסיפורים שלכם
כשהשנה האזרחית התחלפה בתחילת החודש, והביאה איתה את נשיקת הסילבסטר, הזמנו אתכם להיזכר בנשיקה הראשונה שלכם....
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה