בן המדבר

סיפור בדואי
בן המדבר

פעם ישבו כמה חברה ודיברו ביניהם על אורח חייו של בן המדבר והתווכחו ביניהם מי דיבר בעד ומי נגד. 

אמרו שהבדואי בור עני וחי מסמרטוטים ואין בו כל דבר מיוחד.

 החליטו ללכת לשבט בדואי ולבדוק יחד את הדברים מקרוב.

  אחרי מסע של כמה שעות הגיעו למדבר והתקרבו אל האוהל הראשון.

 יצאה לקראתם נערה שאלו אותה אם היא לבד. ענתה אני ואלהים שאלו איפוא המשפחה.

 ענתה אבא הלך להשקות את המים במים "אל מיי באל מיי" ואחי הלך להלחם עם הרוח ברוח "אל ריח באלריח" ואמי הלכה להלחם באללה.

 בנתיים הגיע האבא וקיבל את פניהם בשמחה תפדלו מלכים בואו הזמינם להיכנס לאוהל משהתיישבו אמר להם שבו עבדים. 

חשש כבד התגנב לליבם שמא כבר נלקחו בשבי. מיד הוגשה להם תקרובת צלי, ואורז ונעימת רבבה. ועוגות מתוקות וקפה. אכל שתו ונהנו.

 שאלו את המארח מה פירוש ההסברים שנתנה ביתו. פשוט מאוד השיב האב. 

יש לי מקשה של אבטיחים ירד מעט מאוד גשם השנה ירדתי לבאר להשקות את האבטיחים. מה הם האבטיחים? מים. השקיתי את המים במים ( אל מי באל מיי ) ובני יצא עם סוסתו שהיא מהירה כמו רוח לצוד את האיילה שהיא טסה כמו רוח ( אל ריח באלריח )ואשתי הלכה לבכות את ביתנו הקטנה שמתה בלידת כל בכי כזה הוא בבחינת התרסה ומלחמה באללה. 

הודו לו על ההסבר המאלף ואז נפרד מהם 'לכו לשלום משוררים ומספרים'. 

עצר אחד מהם ושאל ומה זה פעם אנחנו מלכים פעם עבדים ועכשיו משוררים ומספרים, מה פשר הדברים? - 

כן, ענה המארח 

- כשבאתם צריך בן המדבר לקבל אתכם כמו שמקבלים פני מלך. כשאתם כבר יושבים אתם דומים לעבד לשבוי. השבוי אינו מבקש דברים, מה שנותנים לו עליו לקבל. כך גם האורח אינו מבקש דבר מה, שנותנים לו זה מכובד בעיניו וכשאתם הולכים אתם דומים למספרים ולמשוררים. 

השיר או הסיפור שתספרו עלינו, חשוב שיהיה סיפור טוב וחיובי.

 לכן נברך אתכם בברכת המשוררים והמספרים. נהנו האורחים והבינו שיכולים הם ללמוד עוד רבות מבן המדבר.

נכתב על ידי יהודה עצבה

תגובות  6  אהבו 

665
<p>אהבתי את הסיפור שהזכיר לי דמות מיתולוגית את דאוד אל נטור שהיה&nbsp; מספר ברדיו סיפורים על אנשי המדבר&nbsp; ועל התרבות הערבית שהכיר מקרוב. ישבנו והקשבנו ברוב קשב לסיפוריו המרתקים</p...
<p>אהבתי את הסיפור שהזכיר לי דמות מיתולוגית את דאוד אל נטור שהיה&nbsp; מספר ברדיו סיפורים על אנשי המדבר&nbsp; ועל התרבות הערבית שהכיר מקרוב. ישבנו והקשבנו ברוב קשב לסיפוריו המרתקים</p>
26/12/14
<p>סיפורי עם יש בהם תמיד חכמת חיים וטוב שאת מביאה</p> <p>לנו כמותם.</p> <p>הערה ליעקב גרשון:</p> <p>דאוד א-נטור אינו דמות מיתולוגית אלא כינויו של אליהו נאו...
<p>סיפורי עם יש בהם תמיד חכמת חיים וטוב שאת מביאה</p>
<p>לנו כמותם.</p>
<p>הערה ליעקב גרשון:</p>
<p>דאוד א-נטור אינו דמות מיתולוגית אלא כינויו של אליהו נאווי</p>
<p>שהיה,בין שאר תפקידיו, ראש העיר של באר שבע.</p>
<p>לפני קום המדינה הגיש תכנית רדיו בערבית במסגרת קול ההגנה, בשם הבדוי דאוד א-נטור &nbsp;{דוד השומר}.</p>
<p>מספריו: סיפורי ערב וסיפורי המזרח התיכון הישן.</p>
<p>שבת שלום.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p></p>
<p>תודה לך אריקו על תגובתך הנעימה</p>
<p>אני מרגישה כזאת החמצה שלא שמעתי על אליהו אל נאווי.ניראה לי שאני הייחידה שלא היכרתי את סיפוריו ואישיותו.</p>
<p>תודה לך אלישבע על תגובתך</p>
<p>אני מקבלת לפעמים תגובותעל אייותו של אליהו &nbsp;נאווי שניראה לי שאני הייחידה שלא שמעתי את התוכניות וסיפוריו המרתקים ועל אישיותו החיובית.לפני כחודש נסעתי לטיול מאורגן למרוקו.בין הייתר היינ...
<p>אני מקבלת לפעמים תגובותעל אייותו של אליהו &nbsp;נאווי שניראה לי שאני הייחידה שלא שמעתי את התוכניות וסיפוריו המרתקים ועל אישיותו החיובית.לפני כחודש נסעתי לטיול מאורגן למרוקו.בין הייתר היינו במדבר סהרה וכמובן טיפסנו על דיונות וגמלים.איזה קסם מיוחד להיות שם במדבר לטפס על הררי הדיונות ולראות את השקיעה וקבלת הפנים והעזרה מהמקומיים שקיבלנו שם.זו הייתה חוויה קסומה.</p>
<p>תודה יעקב על תגובתך</p>
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

רמאויות קטנות
לפני הרבה שנים רכשנו רכב קטן וגילינו בדיעבד שהמוכר רימה אותנו במחיר. בעודי מתרגז ומתכנן נקמה, רעייתי הרגיעה...
לקריאת הפוסט
הרכבת עומדת לצאת
כל שנה ההורים של מרטין לקחו אותו עם סבתו לבלות את חופשת הקיץ, והם חזרו הביתה באותה רכבת למחרת. יום אחד...
לקריאת הפוסט
סיפורו של החמור לנמר
סיפורו של החמור והנמר החמור אמר לנמר: ′′הדשא כחול". הנמר השיב: ′′לא, הדשא ירוק". הדיון התחמם, והשניים...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה