מי ישלם מחר את מחיר המחדל של היום
הכותרות הראשיות מספרות לנו על החלטת מערכת הביטחון להפסיק את תכניות הייצור של החץ והקשת והמרכבה ותכניות האימונים. לא מדובר פה בחץ והקשת והמרכבה בה לחמו אבותינו בימי קדם . מדובר במערכות ההגנה בפני טילים ובייצור טנקים שיידרשו במערכה הבאה שאנו צריכים להערך לה. האביב הערבי טרף את כל הקלפים לגבי דמותו של המזרח התיכון. קיצונים בדמות האחים המוסלמי ודומיהם השתלטו על הנהגת המדינות שמסביבנו. המן החדש אחמדיניג'ד מצפצף על המערב וממשיך לפתח נשק גרעיני ומתריס כנגד ארה"ב והמערב כי האמברגו לא ישבור את אירן וכי תכנית הגרעין תצא אל הפועל. איום הטילים הן מצד אירן והן מהמדינות השכנות לנו גדול היום מתמיד. במקום להאיץ את תכניות פיתוח אמצעי הגנה נגד טילים , מפסיקים את תכנית הפיתוח והייצור-מעשה חלם. ונשאלת השאלה האם זה אמצעי לחץ של הדרג הצבאי על הדרג המדיני או אולי על כולנו.על מנת שאנו הציבור נהיה הגורם שיפעיל מכבש על הממשלה. אימוץ המסקנות של ועדת טרכטנברג דורשת תקציב נוסף . את התקציב הזה אי אפשר להטיל על גידול הגרעון בתקציב המדינה ולכן חייבים לקצץ בתקציבי משרדי הממשלה השונים. . הקיצוץ בתקציב הביטחון היה מחוייב המציאות בימים כתיקונם כחלק מהמאמצים ליישם את מסקנות ועדת טרכטנברג. אלא שהימים של אביב העמים הם לא ימים כתיקונם וחייבים למצוא פתרון שלא יפגע בפרויקט החץ והמרכבה.. אסור לנו לשכוח שהפסקת הפרויקטים הנ"ל יגרמו גם לפליטת אלפי עובדים שיפוטרו והאבטלה תגדל. ומנגד אנו רואים גם את הפגיעה בכלכלה. המיתון בגוש היורו פוגע ביצוא שלנו ואנו מרגישים את זה בשטח. הגרעון המסחרי בינואר הגיע לשיא של 2.4 מליארד דולר.. החשש הוא שהפגיעה תהיה קשה יותר והגרעון המסחרי ילך ויגדל. והיצואנים ייפגעו . מנגד התייקרו גם מחירי היבוא בעיקבות התייקרות הדלקים בעולם.. =סלט אחד גדול. אל כל הבעיות המשקיות הנ"ל מצטרף גם המחנק באשראי עקב חששם של הבנקים לתת אשראים לגופים עסקיים שעלוללים להיקלע לקשיים.. כל הגורמים הנ"ל ישפיעו על התקציב והנגיד חושש מהגדלת הגרעון עקב הירידה בהכנסות המדינה ממיסים ולכן באה אזהרת הנגיד לממשלה להימנע מהוצאה מעבר לתיקרת ההוצאה שניקבעה בחוק. בעוד מספר חודשים, כאשר יגיעו ימי הקיץ העליזים , יחלו שוב ההתארגנויות של מחאת האוהלים ושוב נשמע את הדרישות להטבות שכר לשכבות הביניים ( את הרעבים כבר אף אחד לא סופר) ושוב יקימו ועדה לבדיקת הנושא ואז אולי יימצא מישהוא דרך מוצא. ב ח י ר ו ת - שהעם יחליט !!!