השפעת עלית מחיר הדלק על כיסינו תהיה גדולה מהעליה עצמה
הכלכלנים הזהירו אותנו כי המיתון שפגע באירופה וארה"ב עלול לזלוג אלינו. וכך הוא הגיע אלינו דרך הדלת האחורית. לא בגלל ביצועי המשק אלא חדירה שקטה דרך היצוא שלנו . המשק שלנו מבוסס בעיקר על יצוא למדינות אירופה לארצות הברית וגם למזרח הרחוק. המיתון שפגע במדינות אירופה והמשבר שפקד את חלק מהמדינות ושמאיים על קריסת כלכלתן גרם להן לצמצם את יבוא המוצרים מה שאומר לגבינו שהיצוא שלנו נפגע. יש לכך השלכות הן על היצרנים שיצטרכו לצמצם את הייצור דבר שיגרום לפיטורי עובדים. כמו"כ תהיה פגיעה בהכנסות המדינה ממסים.שמשמעותו הכרח לצמצם בהוצאות הממשלה ואי הענות לתביעות שכר ,גם אם הן מוצדקות. מחיר הדלקים עולה מחר בחצות ב-32 אג' לליטר. זו עליה גדולה ובימים כתיקונם יתכן וקברניטי המשק היו נענים לראשי המחאה החברתית להקטין את המס הגבוהה החל על הדלק שמהווה כ- 40% ממחירו . .קברניטי המשק לא יאפשרו קיצוץ במסי הדלק. קיצוץ במס הבלו יקטין את הכנסות המדינה ויהיה צורך להשלים את הגרעון שיווצר ע"י הטלת מיסים חדשים או קיצוץ בשרותים הקיימים . שמענו כבר רמזים שמסקנות ועדת טרכטנברג ימשיכו לשכב במגרה ויישומן יידחה או ייגנז. למחיר הדלקים יש השפעה על מוצרים רבים ובקרוב נחזה בעליית תעריפי החשמל, המים וכל מוצרי הייצור. אנו נרגיש את השפעתו על מדד המחירים לצרכן ותהיה לו השפעה על כל יוקר החיים. מה אנו הצרכנים צריכים לעשות על מנת להתגונן בפני העליה במחיר הבנזין ? התשובה ברורה . להשאיר את הרכב בחניה ולהשתמש בשרות האוטובוסים. כך נחסוך מאות רבות של שקלים בחודש..
דבר שיכלו לעשותו על ידי יום בשבוע
שלא נוסע הרכב.לדוגמא נהג יבחר ביום ב/.
נהגים שבחרו ביום ב/ אכן לא יסעו ברכבם
ביום זה.