התקוה התממשה ויש לבטא אותה בשינוי מילות השיר
חילוקי דעות מהותיים נשמעו אתמול על השופט העליון הערבי ג'ובראן, "ג'ובראן סרב לשיר את ההמנון הלאומי" כך אומרת הכותרת הראשית. הדבר קרה אתמול בטכס השבעתו של נשיא בית משפט העליון אשר גרוניס. יו"ר ועדת החוקה הודיע שיפנה לשר המשפטים להדיח את השופט בעליון ג'ובראן מנגד התבטא ח"כ חנין שלערבים אין"נפש יהודי הומיה" השאלה המתבקשת היא כיצד עלינו להתייחס לארועים כאלה של אי כיבוד ההימנון ע"י אזרחים לא יהודים . הדעות חלוקות בנושא. יש הטוענים כי עמידת דום בעת שירת התקוה יחד עם כל קהל המשתתפים הינה ביטוי לכיבוד ההימנון. השופט העליון ג'ובראן נראה עומד יחד עם כל באי הטכס. לדעת רבים קשה להאשים את הערבים בהמנעות בשירת התקוה. מילות ההימנון מדברות אלינו היהודים אל נפש יהודי הומיה ששרו עם תקוה בת שנות אלפיים להיות עם חופשי ולבנות מדינה. היום כאשר אנחנו עם עם מדינה ככל העמים צריך לשנות את מילות ההימנון כך שיבטא את השינוי . עלינו גם להתחשב בציבור הלא יהודי שחי בתוכנו. מעל שליש מתושבי המדינה הם אזרחים לא יהודים. מדובר במספר לא מבוטל. יש לנו אנשים מוכשרים. סופרים, משוררים ואנשי חוקה שידעו כיצד לשנות את מילות ההימנון שיבטא את התקופה החדשה ושגם המיעוטים בתוכנו יוכלו להזדהות איתו. תגובות מתבקשות
אומנם הוא שופט במדינת ישראל - אך בעל לאום ערבי
ואחרי שהגשמנו את מדינתנו ומטרותינו עם מדינה זו אכן צריך לשנות כמה משפטים ועם זאת להשאיר הצביון היהודי לאומני שלנו
שלך - אביבה