חופשה מתחת לעץ הכל כלול
השמש זרחה היה זה יום נפלא לצאת עם כל החבורה לפארק. חשבתי שהפארק יהיה מלא בנופשים אולם הפלא ופלא בניגוד לשנים קודמות היה שם מספיק מקום לאכלס את כל הנופשים שהחליטו שאת חול המועד מבלים ב"הכל כלול" ביוון או בתורכיה.. העץ הרחב שהתמקמנו מתחתיון הצליח לקלוט בצל ענפניו את החבורה שמנתה כחמישים בני משפחה. הבוגרים פרסו שמיכות והילדים פרסו כנפיים. צהלות השימחה של הילדים ,בני דודים וידידים . היו כעין מנגינה ערבה שהתפשטה על פני מרחבי הדשאים הירוקים. ידענו כי במשך 8 השעות שנישהה במקום יוציאו הילדים את מירצם ויחזרו הביתה עייפים אולם מאושרים. קבוצות קבוצות רצו הילדים אחר הכדור , צורחים ומשתוללים. הילדים הבוגרים קיבלו על עצמם את תפקיד המנפנפים. הם דאגו שהמנגלים ימלאו את חובתם ויוציאו מתוך חום הגחלים את הסטקים הטובים ביותר שניתן להוציא בתנאי שדה. ריחות העשן התפזרו לכל עבר ועימם נישא ריח הסטקים והקבבים. . הריח גירה את התאבון והצדניות נפתחו ומתוכם זרמו קערות עמוסות בסלטים וחמוצים. כמויות שניתן היה להאכיל בהם גם את הרעבתנים הגדולים ביותר. הארוחה החלה בטעימות. הטעימות החלו בסלטים מכל הגוונים והטעמים. ואחרי כן טעימות של קבב כשהילדים המשגיחים אומרים "תטעם סבא" . התטעם הזה מהוה ארוחה שלמה ביום חול אלא שהיום הוא יום חג, חול המועד של פסח ושני קבבים וסטיק עסיסי הוא רק טעימה. הילדים אוהבים לנפנף וכמויות הבשר גדולות ולכן הטעימות הן תכופות. עוד קבב ועוד שישליק וטעימת ביניים סטיק רך. ושוב סיבוב . אסור לסרב לילדים שעמלים קשה בניפנוף. הם לא מוכנים לשמוע מילת סרוב לשישליק המוצע. " תאכל סבא הכל כלול" צועקים הילדים בהומור. . בתורכיה מחכים בתור בהכל כלול ופה מגישים לך עד למקום המנוחה על השמיכה בצל העץ הענף. . מישהוא שלף בקבוק משקה שניתן רק לאלו שלא נוהגים. המצלמות נישלפו והחלו לתקתק.אלו הרגעים המתאימים להנציח את הזאטוטים שיזכרו בעתיד כי גם פה בארץ אפשר לבלות טוב בין עצים ומרחבים ירוקים כששמש אפריל מלטפת ומזכירה לנו כמה טוב להיות כאן בפארק . הערב רד , רוח קרירה החלה לנשב והזכירה לכולם כי הגיעה השעה לחזור הבייתה. אילו הייתי צריך לסכם את היום הייתי אומר כי נהננו וחזרנו עייפים אך מאושרים. לא בכל יום מזדמן לפגוש קרובים ובני משפחה שהגיעו מכל קצווי הארץ.