חזרה להחיים הטובים

התמונות שלא תוכלו להוריד מהן את העיניים

הכירו את הסינמגרף: שילוב של וידאו ותמונה, שמקים לתחייה אימג' קפוא ויוצר גלויה נעה וריאליסטית. התוצאות הקסומות בפנים
מאת מיכל הניג 25/01/16
התמונות שלא תוכלו להוריד מהן את העיניים
תמונה נעה, השילוב המושלם בין סטילס לווידאו. התמונות לקוחות מתוך אתר hongkiat

 

 

אנחנו רגילים לצפות בתמונות סטילס, וכמובן בקליפים או בסרטונים קצרים ברשת, אז למה לא לשלב את שניהם יחד? הסינמגרף (Cinemagraph) עושה בדיוק את זה - מדובר בדרך מיוחדת ומקורית להצגת תמונות נעות, שמעניקה אפקט קסום ואמנותי לאימג'ים שעליהם אנחנו מביטים.

מאחורי הרעיון עומדים בני זוג אמריקאים, הצלמת ג׳יימי בק ואמן הדיגיטל קווין ברג, שהגו אותו בזמן שהתכוננו לצאת לצילומים בשבוע האופנה בשנת 2011. במקום להעביר את החוויה בצורה המוכרת, דרך תמונות סטילס, הם ניסו למצוא חדשה ויצירתית לספר סיפור בעולם הדיגיטלי המהיר והמתפתח.

 

אז מה בעצם רואים כאן? הסינמגרף הוא שילוב של וידאו ותמונה, שלמעשה מקים לתחייה אימג' קפוא ויוצר מעין גלויה נעה וריאליסטית יותר. "יצירת סינמגרף תמיד מתחילה מבחירת תמונה שאנחנו מעניקים לה חיים", הסבירו השניים בראיון לאתר הפינגטון פוסט. "המטרה היא להציג סיפור רחב יותר מאשר זה שניתן בתמונת סטילס מסורתית".

 

אפקט מסתורי ומהפנט

 

טכנולוגיית הגיף, שעליה מבוססים הסינמגרפים, החלה לפעול כבר בשנת 1987, ואפשרה ליצור תמונות מונפשות שמושתתות על לופ ויזואלי החוזר על עצמו. עם הזמן, הגיפים הלכו והשתכללו וכיום רבים מהם מבוססים על אימג׳ים שלקוחים מקליפים, מתכניות טלוויזיה ומסרטים.

 

הסינמגרפים אמנם מבוססים על תמונה, אבל כשמסתכלים עליהם נוצרת תחושה של צפייה בווידאו עם תנועה הרבה יותר איטית ועדינה, ולעיתים כה מינורית עד שהיא מעניקה לצפייה אפקט מסתורי ומהפנט. "אנחנו חושבים הרבה על מה אנחנו רוצים להדגיש ולמה לתת תשומת לב", פירטה בק בשיחה עם מגזין Time. "חלק קורה לפני הצילום, והרבה מתרחש רק בשלב עיבוד התמונה, שם אנחנו מחליטים מה יקום לתחייה ולכמה זמן".

 

 

בחמש השנים האחרונות, השניים הפכו למעצמה קטנה והצליחו לשלב את תמונות הסינמגרף לא רק בעולם האופנה והאמנות, אלא גם בתחום הפרסום. חברות ענק כמו קוקה קולה, וולוו, סמסונג ומייקרוסופט כבר החלו להשתמש בטכנולוגיה המתפתחת, ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.

 

 

לפני כחודש חברת המזון המהיר "פיצה האט" אף הוציאה את הפרסומת הראשונה בז׳אנר בטלוויזיה. ללא ספק מדובר בדרך מקורית, חדשנית וכמובן אלגנטית יותר להעביר מסר, או כמו שברג מסכמת: "אנשים לא יכולים להפסיק לבהות בתמונות האלה, זה לא בדיוק מה שמפרסמים רוצים?".

[#noBanner]

 

סבתא סורגת: אמנית רחוב בת 104

אומרים שהיה פה שמח: משחקים משנות ה-60

 

מעורר השראה: 100 שנות יופי בדקה

 

שלגיה בת 92: איך הנסיכות הקסומות נראות היום?

תערוכת צילום חדשה מציגה את ישראל השפויה

כל מה שלא ידעתם על אימוג'יז

תמיד בסטייל: צילומי אופנה של בני 60 פלוס 

עשו זאת בעצמכם: הזבל הופך ליצירת אמנות נפלאה

טעם של עוד: איך להפוך זיכרונות לחיוביים? 

הצטרפו לקהילת הצילום של מוטק'ה

0  תגובות 0 אהבו


קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עוד בהחיים הטובים

יוצאים מהקופסה: חוזרים לשחק במשחקי קופסה
מתי בפעם האחרונה שיחקתם משחקי קופסה? ולא, אנחנו לא מתכוונים למשחקים ששיחקתם כשהייתם ילדים או לאלה שאתם...
לקריאת הכתבה
לקראת יום הבוחר: מה עושים ביום השבתון?
יום הבחירות שיתקיים מחר (מועד ב') הוא יום שבתון, כך שלמי שעובד מדובר ביום חופש מהעבודה אשר משולם על ידי...
לקריאת הכתבה
על מה אתם חולמים בלילה? חלומות בגיל 50+
האם אתם זוכרים את החלומות שלכם? אלה שאתם חולמים בלילה, כמובן. האם החלומות שלכם חוזרים על עצמם או שבשנים...
לקריאת הכתבה
למעלה
חזרה