אלוהים אוהב שאומרים לו תודה
תודה על שמש שמאירה לי את היום, תודה על ירח מחייך וכוכב בוהק, תודה על שקיעות וזריחות תודה על הרים מושלגים, ירוקת עצים, ופרחי חורף מלבלבים, תודה על בריאה נפלאה, על אויר צח, ועל יקום שופע ונדיב. תודה על בעלי החיים, העוטפים אותנו באהבה ללא תנאי ותודה על דברים קטנים יומיומיים כמו כוס מים קרים בקיץ כמו שמיכת פוך בחורף קר תודה על חברות נפלאה תודה על חיוך חם ועל מילה טובה תודה על עדנה ועל רוך. תודה על שמחה גדולה נחמה קטנה, ועל עצה טובה אחת. ותודה על הכרת התודה שבלעדיה מה היינו עושים?.
תודה על המזון תודה על הטל ועל השמש.
אנו אומרים תודה על כל מה שהטבע נותן לנו.
אולם לא כולם כמונו. יש כאלה שחושבים כי הטבע חייב להם ומנצלים את המשאבים מבלי להודות. לו.
זה מזכיר לי שיר של מאיקובסקי שבו הוא דורש וכשמישהו דורש הוא לא אומר תודה:
"מריה תני , את גופך אבקשה לי
כבקש הנוצרים לחם חוקם"