מוטקה > בלוגים > מירה10 > וַתִּבֶז לוֹ בְּלִבָּהּ (או: למה צחקה מיכל)

וַתִּבֶז לוֹ בְּלִבָּהּ (או: למה צחקה מיכל)

התכתבות עם המקורות: וְהָיָה אֲרוֹן יְהוָה, בָּא עִיר דָּוִד; וּמִיכַל בַּת-שָׁאוּל נִשְׁקְפָה בְּעַד הַחַלּוֹן, וַתֵּרֶא אֶת-הַמֶּלֶךְ דָּוִד מְפַזֵּז וּמְכַרְכֵּר לִפְנֵי יְהוָה, וַתִּבֶז לוֹ, בְּלִבָּהּ. (שמואל ב', פרק ו', 16) על המתח שבין התנהגות יציבה להתנהגות משתנה
וַתִּבֶז לוֹ בְּלִבָּהּ    (או: למה צחקה מיכל)

מִמְּרוֹם חַלּוֹנָהּ,

הַמִּיכָל שֶׁבִּי, בְּסֵתֶר לִבָּה,

אֵינָהּ צוֹחֶקֶת לְכִרְכּוּרֵי דָּוִד.

לִבָּהּ עִם הַשֵּׁד הַכָּלוּא

הַסָּפוּן בְּתוֹכָהּ

הַזּוֹעֵק מִכִּלְאוֹ בִּדְמָמָה

מִתְאַוֶּה לָצֵאת לַאֲוִיר הַחוֹפְשִׁי

לִמְתֹּחַ אֲבָרָיו לִמְלוֹא אָרְכָּם

לְכַרְכֵּר בִּבְלִי דַּעַת

לְפַזֵּז עַד כְּלוֹת

לִזְעֹק הֱיוֹתוֹ.

 

תגובות  5  אהבו 

347
26/11/21
וַתִּבֶז לוֹ בְּלִבָּהּ (או: למה צחקה מיכל). מירה. עד כמה שאני זוכר, (מקריאת התנ"ך לפני מיליון שנים), מיכל בזה לדוד קבל עם ועדה. דוד כעס והשיב לה, "על זה אדוניי בחר בי למלך, על פני אביך שאול" (...
וַתִּבֶז לוֹ בְּלִבָּהּ (או: למה צחקה מיכל). מירה.

עד כמה שאני זוכר, (מקריאת התנ"ך לפני מיליון שנים), מיכל בזה לדוד קבל עם ועדה.
דוד כעס והשיב לה, "על זה אדוניי בחר בי למלך, על פני אביך שאול" (דברים ברוח זו).
מאותו יום דוד לא פקד ביתה של מיכל עד סוף ימיו.
שבת שלום מירה, בריאות ונועם. (חיוך).
26/11/21
נדב יקירי, זכרת נכון, כך קרה בעקבות תגובתה. אני לקחתי זאת למחוזות שלי, אל ה"מיכל" שבי, שבניגוד לה (ואולי לא בניגוד - אולי היא כן בסתר ליבה הייתה רוצה להיות אחרת), שכמהה להשתחרר.
שלום מירה, היה לי קשה למצוא קשר בין הפסוק במקרא, לבין השיר שלך, פרט לעובדה, שמיכל בת שאול ולב מיכל שבקרבך, שתיהן כלואות, שבויות, מיכל בת שאול הוחזרה בכוח לארמון המלך דוד, (מסופר בספר שמואל ב', פרק...
שלום מירה,
היה לי קשה למצוא קשר בין הפסוק במקרא, לבין השיר שלך,
פרט לעובדה, שמיכל בת שאול ולב מיכל שבקרבך,
שתיהן כלואות, שבויות,
מיכל בת שאול הוחזרה בכוח לארמון המלך דוד, (מסופר בספר שמואל ב', פרק ג'),
מיכל שבקרבך: "לִבָּהּ עִם הַשֵּׁד הַכָּלוּא",
שבת שלום ומבורך
26/11/21
שלום עליזה, אכן, הפסוק כפי שכתוב מבטא גישה קשוחה של מיכל כלפי ההתנהגות החופשית של דוד. בעצם, מצאת קשר - הכלא, השבי, היא מאחורי החלון ובתוך דרך התנהגותה הקשוחה, ואני עם הסגירות שבי, ומכאן זה כבר בדמיונ...
שלום עליזה, אכן, הפסוק כפי שכתוב מבטא גישה קשוחה של מיכל כלפי ההתנהגות החופשית של דוד. בעצם, מצאת קשר - הכלא, השבי, היא מאחורי החלון ובתוך דרך התנהגותה הקשוחה, ואני עם הסגירות שבי, ומכאן זה כבר בדמיוני - הרצון שלי, אולי גם שלה, להשתחרר, להיות כדוד, הרוקד בחופשיות. תודה לבואך והתייחסותך.
שבת שלום מירה ותודה לתגובתך, מיכל בת שאול הנה האישה היחידה במקרא, עליה מסופר שהיא אהבה גבר, ספר שמואל א' פרק יח, מספר את סיפור אהבתה, הרבה נכתב על מיכל בת שאול, דמותה צוירה בידי ציירים, הסופרת "...
שבת שלום מירה ותודה לתגובתך,
מיכל בת שאול הנה האישה היחידה במקרא, עליה מסופר שהיא אהבה גבר,
ספר שמואל א' פרק יח, מספר את סיפור אהבתה,
הרבה נכתב על מיכל בת שאול,
דמותה צוירה בידי ציירים,
הסופרת "יוכי ברנדס" כללה אותה בספרה "שבע אמהות", על אף שהיא לא ילדה...
בריאות ושמחה
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

קונכיה על החול
רֵיקָנִית, עִם עַצְמָהּ לְעַצְמָהּ, זִכָּרוֹן מְפֹאָר לְעָבָר שֶׁהָיָה. אֲנִי נִמְשֶׁכֶת...
לקריאת הפוסט
חג האהבה
ירח של טו באב כמוהו כירח של כל טו בחודש. לאהוב מתאים תמיד
לקריאת הפוסט
חֲנֻכָּה
כְּשֶׁהָלַךְ הָאוֹר וְהִתְמַעֵט בְּתַהֲלִיךְ קוֹסְמִי מֻפְלָא, עָשָׂה הָאָדָם לְמַגֵּר אֶת...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה