מהות הדברים

ראשית יש לדעת להבין לאישורו של דבר מה הוא האלוהים ומי אתם.
האינסוף עצמו הוא האלוהים = 'האב'. הוא הדבר עצמו, החכמה האבסולוטית אבי כל הדברים בו.
כולם הדברים בו, בני-האלוהים הם. = 'הבן ' בו שוכנת מהות האב.
ז"א אלוהים אתם.
וכך על כולם בניו אומר האב בספר תהילים פרק פב
(ה) לֹא יָדְעוּ וְלֹא יָבִינוּ בַּחֲשֵׁכָה יִתְהַלָּכוּ יִמּוֹטוּ כָּל מוֹסְדֵי אָרֶץ:
(ו) אַנִי אָמַרְתִּי אֱלֹהִים אַתֶּם וּבְנֵי עֶלְיוֹן כֻּלְּכֶם:
(ז) אָכֵן כְּאָדָם תְּמוּתוּן וּכְאַחַד הַשָֹּרִים תִּפֹּלוּ:
(ח) קוּמָה אֱלֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ כִּי אַתָּה תִנְחַל בְּכָל הַגּוֹיִם:
ובכן, האלוהים הוא הדבר עצמו שהוא האחד האינסוף הטרצנדנטי = 'האב', אבי כולם הדברים בו.
'הבן' = מהות הדברים = מהות האלוהים מהות האב, מהותו האינסופית- האלמותית של האינסוף בכולם.
רוח-האלוהים זו מהות האב הנמצאת בבן (בכולם.)
מהותנו (מהות כולם), נשמת האלוהים האינסופית האלמותית של האינסוף היא.
מהותנו זו מהות האב בבניו. בניו = הדברים, = כולם = הבן.
לא גוף ולא דמות הגוף האב עצמו ומהותו.
כל גוף בר-מוות הוא. גוף הבן (הגוף שלנו בני האדם) הוא רק עוד גוף ולא המהות האלמותית שבגוף.
רוח אלוהים מרחפת על פני המים זו תנועת השכינה (תנועת המהות, כל הנשמה) בעת התוהו ובוהו מחורבן העולם.
האלוהים חי את החיים באדם לאחר שנפח רוח-חיים בגופו של האדם, וכך מאפשר לנשמה האלמותית, למהותו, לנשום-חיים, לחיות.
האינסוף שהוא אחד האלוהים את החיים חי ברוחו = במהותו.
לא כהכרה, תת-ההכרה של האדם אינה סובלת וגם לא נהנית
כתת-ההכרה וההכרה של האדם, כך האלוהים האב ואלוהים הבן.
האלוהים (האב) לא סובל ולא נהנה.
אלוהים (הבן) שהוא המהות של האב, גם סובל וגם נהנה.
האב והבן שהם הדברים ומהותם, אחד הם.
רק האינסוף עצמו בלבד, רק הוא אחד האלוהים הטרצנדנטי האלמותי שכמוהו מתמיד כולם ללא יוצא מהכלל, בו.
כולם בו = הגופים הסופיים שלא כמוהו האחד האינסוף האלוהים האלמותי, הם כולם ברי-מוות בו.
כל האינסופיים כולל האבדון מוכלים בו באחד האינסוף האלמותי אחד-האלוהים.
לו וחלילה בכל מחזוריות שלמה את כולם האלוהים לא יגביל בו, מהותו שהיא כל הנשמה שבכולם, תאבד לתמיד עם כולם בו, ולעולמים לא יתאפשרו להם החיים בו, אלא רק ייסורי-מוות נוראיים מנשוא, ייסורי-תופת פרמננטיים בלתי-פוסקים באין מהם אפילו גם לא רגע דל אחד של הפוגה מהמציאות האכזרית והנוראה מכל מציאות אפשרית, היא מציאות האבדון האיום והנורא שבו.
בכדי שהצדק האבסולוטי ייעשה לכולם בו, האלוהים שכאמור הוא האינסוף, בחכמתו- האבסולוטית בחסדיו הרבים וברחמים גדולים, מנהל אותם כולם הדברים בו.
הודות לזו עשייתו הקדושה-הנסית, האלוהים מאפשר למהותו האלמותית שתחייה בכולם, ושחלילה לתמיד לא תאבד בו.
לכן, בכדי שייעשה הצדק האבסולוטי לכולם, האלוהים מגביל אותם בו, ובעיקר את הטוב את הרע ואת הנורא לכולם, כאשר בכל סוף בריאה מחריב אותה בכדי שמראשיתה ועד לתחילת הסוף שלה, מהותו, שכאמור היא נשמתו האלמותית שבכולם תחייה, וכך תחווה חרותה מהעבדות האכזרית הנוראית והקשה מנשוא בזמן המעבר ההכרחי בין חורבן העולם לבריאה החדשה.
ישעיה סה,יז:
כִּי הִנְנִי בוֹרֵא שָׁמַיִם חֲדָשִׁים וָאָרֶץ חֲדָשָׁה
וְלֹא תִזָּכַרְנָה הָרִאשֹׁנוֹת וְלֹא תַעֲלֶינָה עַל לֵב:
בחחי קראתי בעיון --ניסיתי באמת --אבדתי את הריכוז --ולא הבנתי ממש כלום --אז מסדדר בלי ביינתים --אבל תודה על הניסיון --במקרה שלני --לא צלח
לבן עמי,
ההבדל בין הנצרות לבודהיזם הוא,שהנצרות מנסה לתת משמעות לסבל:ישו סבל כדי לכפר עלינו.עלינו לסבול למענו.
גם הבודהיזם מכיר בסבל..אלא שהוא אינו מנסה לתת לו משמעות ,אלא השלמה עם זה שה...
לבן עמי,
ההבדל בין הנצרות לבודהיזם הוא,שהנצרות מנסה לתת משמעות לסבל:ישו סבל כדי לכפר עלינו.עלינו לסבול למענו.
גם הבודהיזם מכיר בסבל..אלא שהוא אינו מנסה לתת לו משמעות ,אלא השלמה עם זה שהחיים הם עצמם סבל.
ואפשר,לפי הבודהיזם לפתור את הבעיה בכך שתהיה מודע לעובדה זאת .וותר על האגו שלך והיה מודע לכך שכל מה שיש לך בעולם הזה מישתנה כל רגע.אם תהיה מודע לזה לא תסבול כשתאבד אדם יקר,בריאות או כל דבר שחשבת שיש לך אותו.אז הבוהיזם רוצה למנוע את הסבל.
היהדות מראש אף היא טוענת ששום דבר אינו שלנו.רואים זאת בספר "איוב"כשהוא מאבד את הכל הוא אומר"ה' נתן ה' לקח-יהי שם ה' מבורך"
באשר למהות האלוהים,הקבלה עוסקת בכך.החל בכך ישעיה"ואל מי תדמיוני ואשווה יאמר קדוש"(איני זוכרת מראה המקום)הקבלה מחלקת את המהות ל2(בתור התחלה)"האין סוף"שאי אפשר להגדיר או לדמות וה"אלוהים"שניגלה לאבות.ביניהם ישנן הספֵרות שזה מתאים למה שאתה מדבר על
טרנסצנדנטליות.
הנצרות והאיסלאם כפו את דתם בכח,בתקופות כאלה ואחרות תוך כדי הביאם סבל על הנאנסים לדת. על האדם הפשוט.
היהדות דווקא עשתה קשיים ועושה עדיין קשיים למי שרוצה להתגייר.
בודהה אמר להיפך,שאל לו לאדם להקשיב למה שסמכויות הדת אומרות לו.עליו לחקור ולהיוכח באמיתות החיים בעצמו.
בסיכום\\שלוש הדתות הגדולות מאמינות באותו האל.הויכוח הוא על מהות רצונו מאיתנו.הבודהיזם בתחילת הדרך(עד בואה לסין וליפן מהודו)לא היתה דת,אלא פילוסופיית חיים.בודהה לא נחשב אז לאל.פרוש שמו הוא"המואר"או"זה שהתעורר"היו הרבה "בודהים."והם עסקו בסבל שיש בעולם אבל דווקא ברצון לבטל אותו בעוד שהנצרות,ראה תמונה,רואה בסבל דרך להגיע לגן עדן כמו שהמוסלמי שמת על קידוש מטרתו רואה בהקרבה דרך לגן העדן,בלי להתחשב שבדרך רצח תינוק או זקנה.