הנהג , המשאית , וסיפור על טרמפיסטית

זו היתה תקופה ששימשתי כאיש סוד לאנשים רבים ושמרתי בזכרוני מעשיות סיפורים ועלילות מדהימות חלקם של הסיפורים יכולים לשמש עלילה לכתיבת ספר שלם,, אך בכל שאכתוב תמיד סיום המעשה יהווה הפתעה בלתי צפויה מדהימה וחומר למחשבה.
אהבתי מידי פעם לשנות אווירה והייתי לוקח חופשה מניהול עסק אחר שניהלתי ומצטרף אל אחת מהמשאיות בדרכה דרומה.
להיות נהג סמיטרילר זה לא רק מקצוע אלא אורח חיים, בדרך כלל אלה טיפוסים ציוריים ומחוספסים חורשי הכבישים שכל אבן ומהמורה בדרך מוכרת להם.
הם מכירים האחד את השני מהמפגשים שנוצרים בזמן העמסה ובפריקה של המטען שהם מובילים, וכמובן מאותם ההפסקות בחניוני הדרך שבהם הם עוצרים וסועדים את נפשם בחברותא ומחליפים חוויות.
כשאתה מצטרף לאחד כזה אף פעם לא משעמם, מזמן תחילת הנהיגה פיו אינו מפסיק לספר מעלילותיו, ואפשר גם להבין את הסיבה. רוב הזמן הוא עם עצמו וכשניכרת לפניו ההזדמנות לדבר הוא אינו מפסיק.
כשכולנו ישנים הם כבר על הכביש ומנצלים את השעות שאין בהן עומס תנועה והנהיגה יותר משוחררת.
"הסמי" הוא המנוע שמושך אחריו את הנגרר. מנוע אדיר של שלוש מאות כוחות סוס כלי אימתני בעל פגוש קידמי שכאילו מפסל לו את הדרך ומודיע לכולם הנה אני ! אני מלך הכביש זוזו ופנו לי דרך.
לא כדאי להתעסק עם רכב כזה על הכביש, הוא בעל שמונה עשר צמיגים ענקיים אורכו כ 20 מטר ונושא מטען של 30 טון, ובנסיעתו קדימה שועט ומפתח אנרציה של מאות טונות זה משהוא בלתי נתפס, כשסמי כזה עובר לידנו הוא גורם לתחושה של רעידת אדמה סביבנו ושובל של אויר שהוא מושך אחריו גורם לרכבים פרטיים לחוש כחגווים נישאים ברוח על הכביש.
לטפס לתא הנהג עולים בארבעה מדרגות ומתישבים בכיסא נהג פנאומטי יצירת טכנולוגיה מדהימה בפני עצמה שבולמת כל קפיצה וזעזוע על פני הכביש.
הכורסה הזו ניתנת לשינוי והתאמה אישית לכל היושב בה, ממש תענוג.
לוח הפיקוד בסמי והשעונים החולשים על פעולת הרכב נראה כתא הטייס, כל מתג ולחצן מפעיל מערכת אחרת.
ידית מהלכים בעלת שמונה מצבים של נסיעה קדימה ועוד כפתור שיוצר חצאי מהלכים בין שלב לשלב.
ישנו בלם שמפעיל את כל הגלגלים, ובלם עזר מיוחד שמאט מהירות בעזרת כח המנוע. וישנו בלם נוסף שבולם רק את הטריילר -"העגלה" הנגררת. ולא אשכח את בלם היד שכולנו מכירים " אנדברקס", וכל המערכות האלה פועלות על לחץ אוויר שמזרים קומפרסור מיוחד.
תא הנהג מחולק לשנים כשחלקו האחורי משמש כתא שינה וכולל שתי מיטות אחת מעל השניה ווילונות מכסים חלונות זעירים, ובצמוד לקיר הקבינה קיימים שקעים חשמליים שניתן לחבר אליהם קומקום חשמלי וכיריים לחימום ארוחה, ובנוסף חבוי מקרר חשמלי קטן לצינון משקאות ופירות.
ועם נפשכם חשקה ישנה גם טלוויזיה 24 וולט, וכך שחסרה רק מקלחת והמשאית הזו יכולה לשמש כבית לכל דבר.
אז מהיום, כשתראו רכב כזה לידכם תנו לו את הכבוד הראוי.
ברכב הזה בדרכי דרומה שמעתי מפי אליעזר נהגי את אחד הסיפורים המדהימים ששמעתי מעודי על טרמפיסטית מוזרה, וסוף עוד יותר מוזר.
אך על כך בפעם הבאה.
עכשיו אני מבינה למה הם רצים על הבמפר שליד ביתי
כי הם לא חשים את הקפיצות, אבל מרעידים את כל הבית