שוק הקופים כראי לשוק המניות
כיצד פועל שוק המניות. תוכלו להפנים את התורה על רגל אחת - הגיע במייל כך עובד שוק המניות - דוגמא מצויינת!! פעם אחת הופיע בכפר באפריקה אדם והודיע לכל תושבי הכפר כי הוא מוכן לקנות כל קוף ב-10$. הכפריים, שידעו שיש קופים רבים בסביבתם, יצאו בהמוניהם אל היער והחלו ללכוד אותם. האיש קנה מהם אלפי קופים תמורת 10$ לאחד, ואולם משהצטמצמה אוכלוסיית הקופים עד כי קשה היה לאתרם, חדלו הכפריים ממאמציהם. כיוון שכך, הודיע האיש כי מעתה ישלם בעבור כל קוף 20$. הודעתו זו חידשה את מאמצי הכפריים והם שבו במרץ למלאכת לכידת הקופים. אלא שבמהרה אזלה שוב אספקת הקופים והכפריים שבו לעבד את חוותיהם. האיש העלה את הצעתו ל-25$ ואולם אספקת הקופים הצטמצמה עד למאוד וקשה היה לראות אפילו קוף אחד ביער, שלא לדבר על ללכוד אחד. האיש הודיע עתה שהוא מוכן לרכוש כל קוף ב-50$, אבל מכיוון שהוא חייב לנסוע העירה לצרכים עסקיים מסוימים, העוזר שלו ייצג אותו בהעדרו ויבצע את רכישת הקופים מהם. כשנסע האיש פנה העוזר שלו אל הכפריים ואמר להם "הסתכלו על כל הקופים שבכלוב הענק הזה אותם רכש האיש לאוסף שלו. אני אמכור לכם כל אחד תמורת 35$, וכשהבוס שלי ישוב לכאן תוכלו למכור לו אותם תמורת 50$ לראש!". הכפריים אספו וריכזו את כל חסכונותיהם וקנו מהעוזר את כל אלפי הקופים. מאז הם לא ראו יותר את האיש או את העוזר שלו. כל מה שראו סביבם היו אלפי הקופים אותם רכשו במיטב כספם. עכשיו יש לכם הבנה טובה יותר איך עובד שוק המניות???
ראשית אתוודה
אין לי מושג בנדלן וכספים
אך מזה סיפורך הבינותי רבות
ותגובתי האחת ישירות לך
מכל מלמדי השכלתי
לא אסחור בקופים.
לפני שמוכרים או קונים קוף (ני"ע) כדאי לדעת למה עושים זאת.
ניירות ערך לא מסתובבים חופשי בטבע הם מייצגים עסקים אמיתיים.
כשקונים מניות של בזק או טבע - אף אחד לא אסף אותן להנאתו בטבע והחליט למכור אותן לציבור הרחב.
כאשר ציבור אנשים קונה ניירות ערך רק כדי "לעשות קופה" סביר להניח שהקופה תהיה ריקה בסופו של יום.
אין ארוחות חינם!
בידידות
גיא-יועץ השקעות פרטי
עד כמה שסיפור הקופים נראה הזוי הרי הוא מבטא את גישתם של העמך לשוק המניות. הכרתי רבים שהפסידו את בתיהם וגם את המכנסיים בקריסת הבורסה במשבר מניות הבנקים. רבים סחרו במניות מבלי שידעו מה הן מיצגות. עד כמה שהסיפור הוא בדיחה הוא יכול להוות מחסום בפני העמך" שוק המניות לא בשבילך.. להשקעות במניות ישנן קרנות ויועצים למיניהם. שיעזו עבורך את העבודה.