מוטקה > בלוגים > איתנקה > האם הייתה זו בגידה?

האם הייתה זו בגידה?

האם הייתה זו בגידה?

האם הייתה זו בגידה?

כשהתיישבו ליד השולחן בקפטריה של האוניברסיטה, הוא הסתכל לתוך עיניה ואמר לה:"אני לא יכול להמשיך לשוחח איתך שיחות תיאורטיות כאלו, כי אני מרגיש שאני הולך ומתאהב בך." היא צחקה ואמרה שזה חמוד, ושהיא תצטער אם זה יפריע לקשר ביניהם.

תמר הייתה תלמידת החוג למחשבת ישראל, בת 26 נשואה טרייה, והוא היה אדם בגיל העמידה, נשוי עם שלושה ילדים, חלקם כבר בשנות העשרה שלהם. שלמד איתה באותו חוג. הוא היה נשוי כבר 17 שנים, אך הנישואים שלו קרטעו כבר זמן רב, ואשתו זרקה לו מפעם לפעם שהגיע הזמן להיפרד. למרות הכול הוא היה בעל נאמן, שלא בגד באשתו אף פעם, ובנוסף הוא חשב שבנישואים אסור שיהיו סודות.

תמר הייתה נאה למראה, הייתה תלמידה מבריקה ואהבה שהבנים מסתובבים סביבה. היא מאד הרשימה אותו ברצינות שבה עסקה בלימודיה, והייתה הוא נהנה לשוחח איתה שעות בענייני רוח, אבל לא חש כלפיה משיכה מינית, ואף פעם לא נגע בה. תמר שיגרה לעברו רמזים דו-משמעיים, וסיפרה לו שבעלה אף פעם לא הגביל אותה, ואחרי הנישואים היא הלכה לעבוד בבית-ספר שדה וישנה באותו חדר, עם בחור, במשך חצי שנה. מה קרה שם לא היה ברור לו, אבל הרושם שלו היה שהיא אוהבת להיות מוקפת במחזרים. הוא לא התפתה. אצלו זה היה עניין עקרוני – לא לגעת באשה נשואה וגם לא לבגוד באשתו.

תמר וגיבורנו המשיכו לבלות שעות ארוכות ביחד באוניברסיטה, הלכו לגלריה ביחד, עשו טיולים בנוף המדהים ביער שהקיף את האוניברסיטה, והוא סיפר לה על חייו, והיא סיפרה לו על חייה, והקשר הלך והתהדק.

הוא הרגיש שההתאהבות שלו בתמר הולכת ומתחזקת. בסופי שבוע, כשהיה חוזר לביתו, הרגיש שנפשו יוצאת אליה. הוא ממש היה יכול לראות בעיני רוחו את הריחוף של נשמתו טסה במרחב אליה.

מצד שני הוא הרגיש שזו מעין צרה כזו שנפלה עליו שעומדת לנפץ את חייו הקודמים לרסיסים. הוא הרגיש שעליו לשתף את אשתו במה שעובר עליו, והוא סיפר לה שהוא מאוהב בבחורה בת 26. אשתו נדהמה, אך התעשתה ואמרה שנראה איך זה יתפתח, ואולי זה יעבור לו.

עבר חודש, והוא חש שההתאהבות שלו רק הלכה והעמיקה. הוא עדיין לא נגע בתמר, אבל הסתובב איתה בגלוי ברחבי האוניברסיטה. הוא ניגש שוב לאשתו, ואמר כמתנצל: "אני עדיין מאוהב בתמר." אשתו אמרה לו: "אם-כך נתגרש!"

תוך חודש הוא נפרד מאשתו. תוך חודשיים הוא "נפרד" מתמר, שאמרה לו: "מה שהכי הפריע לי זה  שלא נגעת בי אף פעם אחת".

 

תגובות  12  אהבו 

934
10/10/15

היי עמליה,

לא רציתי להכנס לנושאים חדשים ולכן הורדתי את פרשות השבוע. מבקש את סליחתך. את יכולה לשלוח לי באישי את תגובתך.

לדעתי לא הייתה זו בגידה קלאסית, ולו גם בגלל העובדה שגיבורנו שיתף א...

היי עמליה,

לא רציתי להכנס לנושאים חדשים ולכן הורדתי את פרשות השבוע. מבקש את סליחתך. את יכולה לשלוח לי באישי את תגובתך.

לדעתי לא הייתה זו בגידה קלאסית, ולו גם בגלל העובדה שגיבורנו שיתף את אשתו ברגשותיו כלפי תמר.

הנישואים האלו היו צריכים להסתיים, וטב שעשיתי זאת ופתחתי פרק ב'.

יש לך סיפורים או שירים בבלוג? לקהילה אני לא נכנס.

שבוע טוב

10/10/15

היי עמליה,

אני כותב פרשת שבוע כל שבוע. אני מפרסם אותם באתר "דעתון". את יכולה לקרוא אותן גם בפייס בוק eitan kalish / אפשר לכתוב לי ב- [email protected]. אני אוהב לקרוא תגובות על פר...

היי עמליה,

אני כותב פרשת שבוע כל שבוע. אני מפרסם אותם באתר "דעתון". את יכולה לקרוא אותן גם בפייס בוק eitan kalish / אפשר לכתוב לי ב- [email protected]. אני אוהב לקרוא תגובות על פרשות השבוע שלי.

שבוע טוב

 

10/10/15

היי נדב,

קראתי לפני כשבועיים את סיפורך "אהבה בין השורות" ומאד אהבתי. תיאורי השדה של הכותנה, החום, האבק, הטרקטור הזכירו לי מראות דומים מילדותי. אני עוד הספקתי לקטוף כותנה בידיים.

...

היי נדב,

קראתי לפני כשבועיים את סיפורך "אהבה בין השורות" ומאד אהבתי. תיאורי השדה של הכותנה, החום, האבק, הטרקטור הזכירו לי מראות דומים מילדותי. אני עוד הספקתי לקטוף כותנה בידיים.

יישר כוח

איתן וכל שאר חברי הפאנל כאן,    סילחו לי אבל האם אני היחידה שלא מבינה על מה אתם מדברים?? זו בגידה?? ואולי נדב,לפי משנתך כל גבר שעובד עד שעות מאוחרות בוגד וכל גבר שמעז ללמוד לימודים גבוהים...

איתן וכל שאר חברי הפאנל כאן,    סילחו לי אבל האם אני היחידה שלא מבינה על מה אתם מדברים?? זו בגידה?? ואולי נדב,לפי משנתך כל גבר שעובד עד שעות מאוחרות בוגד וכל גבר שמעז ללמוד לימודים גבוהים שגם נשים לומדות באותו מוסד ,הוא בוגד? ואולי גם לא לחלוף ברחוב ליד אישה? כנראה המודל הנכון שלך היא איראן שכנתנו, רק ששם לידיעתך בוגדים גם בוגדים בחדרי חדרים, מתחת לכל הגלימות והרעלות הצנועות. איתן סיפר על אפיזודה נורמלית של גבר שחושק באשה ( כל גבר חושב כל יום עשרות אם לא מאות מחשבות כאלו על פי עדויות של גברים ישרים) ולא רק זה חש נקיפות מצפון ושיתף את אשתו. הדמות שאיתן תיאר היא אחד מ ל׳ו צדיקים מבחינה מוסרית,או סתם בחור עם חששות כאלו ואחרים. בגידה?? החלקתם על הראש??

11/10/15

לנדב שלום,

הפעם אינני מסכים אתך, לגמרי. אנחנו יהודים ולא נוצרים. מדבריך עולה כאילו גירושים אינם לגטימיים.

אשתף אותך במדרש: משנה מסכת גיטין פרק ט "בית שמאי אומרים לא יגרש ...

לנדב שלום,

הפעם אינני מסכים אתך, לגמרי. אנחנו יהודים ולא נוצרים. מדבריך עולה כאילו גירושים אינם לגטימיים.

אשתף אותך במדרש: משנה מסכת גיטין פרק ט 
"בית שמאי אומרים לא יגרש אדם את אשתו אלא אם כן מצא בה דבר ערוה שנאמר (דברים כ"ד) כי מצא בה ערות דבר ובית הלל אומרים אפילו הקדיחה תבשילו שנאמר (דברים כ"ד) כי מצא בה ערות דבר רבי עקיבא אומר אפילו מצא אחרת נאה הימנה שנאמר (שם) והיה אם לא תמצא חן בעיניו:"

בית שמאי אומרים מותר לגרש רק אם הבעל תפס את אשתו במעשה  זנות. בית הלל אומרים יכולות להיות סיבות מגוונות לגירושים. דברי עקיבא קצת מקוממים, אבל הסיפא מתקן אותם: אם האשה  כבר לא מוצאת חן בעיניך, ואתה כבר שונא אותה, אסור לך להשאר נשוי לה.

זה נכון לדעתי.

שבוע טוב
 

11/10/15

לעמליה היקרה,

מצטער אבל אני חושב שכיסופית צדקה, ומכיוון שהיא יצאה להגנתי (כי הגיבור שם הוא אני) אני תומך בדברים שכתבה. את למשל טעית כשכתבת "על הקלות הבלתי ניסבלת שמסיימים בה בריתות נישוא...

לעמליה היקרה,

מצטער אבל אני חושב שכיסופית צדקה, ומכיוון שהיא יצאה להגנתי (כי הגיבור שם הוא אני) אני תומך בדברים שכתבה. את למשל טעית כשכתבת "על הקלות הבלתי ניסבלת שמסיימים בה בריתות נישואים". הרי בסיפור כתוב שבנישואין עמדו על סף התפוררות. אוסיף כי הלכנו ליועצים אין ספור ואי אפשר היה לתקן את הנישואים האלו. אחרי 17 שנה ושלושה ילדים (שרצו שנתגרש) פירקנו את החבילה. התגרשנו בהסכמה ללא רגשות קשים, והמשכנו לשמור על יחסי ידידות.

אני רוצה להעיר לך שגידופים כמו "הזויה" ו"מדמנה" מקומם איננו בבלוג כמוטקה הבנוי על דו-שיח מכבד.

אצטער אם תעזבי את הבלוג שלי, אבל "רצונו של אדם כבודו". ובכל זאת אני מבקש ממך להשאר, כי מצאת חן בעיני.

כל טוב מאיתן

היי איתן. סיפור מעניין. אבל   אני רוצה לכתוב על משהו אחר. רגשות של  אישה וגבר. לא  חדש להגיד

שאנחנו   מביעים  את  הרגשות שונה לגמרי.  יש דרך יחידה...

היי איתן. סיפור מעניין. אבל   אני רוצה לכתוב על משהו אחר. רגשות של  אישה וגבר. לא  חדש להגיד

שאנחנו   מביעים  את  הרגשות שונה לגמרי.  יש דרך יחידה  להבין  אחד את השני. לדבר. שאלת שאלה

האם היתה פה בגידה? בגידה באמון?  לי מאוד קשה לקבל איש  שמספר לאישתו   על רגש לאישה אחרת.

מה מרגישה  אישתו  ברגע של וידוי  בעלה  ?  איפה רגש שלה כאישה   ?  תשובתי לשאלתך האם היתה פה בגידה:כן. בגידה  באמון  , בערך עצמי  של אישתו.

תודה על פוסט מעניין.  שבוע טוב לך.

  

11/10/15

האם הייתה זו בגידה?  איתן.   כן. ודאי הייתה.  נכון הוא ותמר לא קיימו יחסי מין, והוא סיפר לאישתו, על רגשותיו כלפי האשה צעירה, בה הוא מאוהב, אך דבר זה לא משנה את העובדה שהוא "...

האם הייתה זו בגידה?  איתן.  

 כן. ודאי הייתה.  נכון הוא ותמר לא קיימו יחסי מין, והוא סיפר לאישתו, על רגשותיו כלפי האשה צעירה, בה הוא מאוהב, אך דבר זה לא משנה את העובדה שהוא "נתן עינו באשה אחרת". הזמן שהוא הקדיש להימצא בחברתה של תמר, זמן יקר שהאיש "גזל" מאשת חיקו.  זמן שאמור להיות מוקדש לחיזוק הקשר  בינו לבין אשתו. 
  אפשר לראות בגירושים, עם אשתו וניתוק הקשר בינו לבין תמר, "החטא ועונשו".   
   כתיבה זורמת אנושית מהנה.  שבוע טוב. (חיוך)  נדב.

היזדמנות חגיגית ביותר בעבורי ~

לפרגן לאיתן הכותב המתמיד ה:

~ * ב ג י ד ה * ~ היחידה 

שאני מכירה היא ש *

אדם בוגד בו ~

עצמו!

איתן יקר...

היזדמנות חגיגית ביותר בעבורי ~



לפרגן לאיתן הכותב המתמיד ה:



~ * ב ג י ד ה * ~ היחידה 



שאני מכירה היא ש *



אדם בוגד בו ~



עצמו!



איתן יקר לאמר לך כן או לא -בגידה-, לדרך חיי, נחשב 'שיפוט וביקורת' 



גם אם מבקשים ממני יפה ביקורת לא אשמיע ושיפוט מיציתי בשירות סדיר



העלית סיפור מפרי עטך-זו ספרות ויצירה-לעולם-אמדוד אותה



// אותך בכלים האומנותיים הצנועים שצברתי במהלך חיי


11/10/15

כיסופית היקרה.  זכותך להסתכל מזוית אחרת לתוכנו של הסיפור היפה של איתן.  אולם, מדוע לגלוש עד אירן.  מדינה חשוכה?  ודאי אינך היחידה החושבת שלא הייתה בגידה. או קיי  אך מד...

כיסופית היקרה.  זכותך להסתכל מזוית אחרת לתוכנו של הסיפור היפה של איתן. 
 אולם, מדוע לגלוש עד אירן.  מדינה חשוכה?  ודאי אינך היחידה החושבת שלא הייתה בגידה. או קיי
  אך מדוע לא תכבדי דעה שונה משלך?  ותרחיקי עד אירן?  
ברור גברים ונשים "בוגדים" באותה המידה (חיוך) אין כאן איפה  ואיפה.
אנא ממך היי סבלנית גם לדעות שאינן מתיישבות עם דעתך.  כך אני נוהג לפחות. 

המשך קריאה  נעימה ותגובות טובות. כיסופית היקרה. (פרח).

כן. עוד משהו.  חשוב לציין, תגובת הקורא לכותב, מתייחסת למובא בסיפור,  הרחבת היריעה לאחר מעשה, מצד הכותב בתגובתו לקורא, משנה את רוח הסיפור, ותגובת הקורא הופכת לא רלוונטית. 
 

11/10/15

לילנה שלום,

בדבריך יש סתירה בולטת. מצד אחד את מציעה לבני הזוג תמיד לדבר: "יש דרך יחידה  להבין  אחד את השני. לדבר." מצד שני, את לא יכולה לקבל שגבר מספר לאשתו שהוא אוהב מישה...

לילנה שלום,

בדבריך יש סתירה בולטת. מצד אחד את מציעה לבני הזוג תמיד לדבר: "יש דרך יחידה  להבין  אחד את השני. לדבר." מצד שני, את לא יכולה לקבל שגבר מספר לאשתו שהוא אוהב מישהי אחרת. נכון מן הסתם זה כאב לה, אך לדעתי זה מעשה הגון. התלמוד תומך בעמדתי:

תלמוד בבלי מסכת יבמות דף לז עמוד ב 
"תנא, רבי אליעזר בן יעקב אומר: לא ישא אדם אשתו ודעתו לגרשה, משום שנאמר: אל תחרש על רעך רעה והוא יושב לבטח אתך." כלומר הסתרת כוונתי להתגרש ממנה הייתה מעשה נבלה.

אנשים ששמעו את הסיפור שאלו אותי: למה היית צריך לספר לה? התשובה שאני איש אמת, וכך אבא חינך אותי. הוא היה אומר: "קאליש בגימטריה שווה לאמת (410)".

אני מציע לכולנו להירגע ולעבור לסיפור הבא, שהפעם הוא לא עלי לשם שינוי.

יום טוב

היי איתן. ברור שיש  לי  סתירה   במה שכתבתי. שאלת הרגש איתן. שאלת המפתח בעצם. אני  כן אני היתי

בסיטואציה דומה. אתה כותב   על אמת . זה נפלא גם אני נגד שקר . הוא&nb...

היי איתן. ברור שיש  לי  סתירה   במה שכתבתי. שאלת הרגש איתן. שאלת המפתח בעצם. אני  כן אני היתי

בסיטואציה דומה. אתה כותב   על אמת . זה נפלא גם אני נגד שקר . הוא  מכרסם  והורס יחסים. סתירה בעצם

בזווית ראייה איתן. אתה  כותב על  מה שאתה  הרגשת. אני  הגבתי על רגש של  אישה. מה היא מרגישה

ברגע של וידוי. מה יש מאחורי שקט חיצוני? כאב  והרגשה  של כלום ,  ריק. אני לא שופטת  בכלל לא.

ביחסים יש שני צדדים.  תודה על תשובה.

ערב טוב לך.

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

ספר חדש - "נשים במקרא" בהיבט פמיניסטי
הספר הזה עוסק במעמד האשה במקרא. מעמד האשה במקרא מכיל בתוכו סתירה. מבחינה משפטית-חוקית, מעמד האשה נחות כחלק...
לקריאת הפוסט
ספר חדש - "נשים במקרא" בהיבט פמיניסטי
הספר הזה עוסק במעמד האשה במקרא. מעמד האשה במקרא מכיל בתוכו סתירה. מבחינה משפטית-חוקית, מעמד האשה נחות כחלק...
לקריאת הפוסט
חנה ואלקנה
חנה ואלקנה – שני אנשים אצילים (שמואל, א, א)כבר כתבתי בכמה מקומות כי את הזוג הזה אני מעריץ, והם מגלמים בעיני...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה