הביטלס
הביטלס
בשנות ה-60 אמורים היו הביטלס להגיע להופעה בארץ, אך זה בוטל בטענה שהם יקלקלו את הנער הישראלי.
זו היתה מהפכה אשכרה פופולארית, הם הפכו לתופעה שהכניסה דור שלם להיסטריה, הם טילטלו את כל העולם ולא רק את בריטניה.
אין הרבה להקות שיש בהם כזה תיאום קולות כמו הביטלס.
ליברפול ממנה יצאו היתה עיר נמל קשה, הם לוקחים את ההוויה בהם הם חיים ושואלים מדוע בני אדם בודדים? (ברשתות רואים זאת).חלק לא מבוטל של הטקסטים מודגשים בהוויה זו.הם לוקחים טקסטועושים זאת תוך כדי שנוי הטקסטורה המוזיקלית. בשנות ה-60 מצטרף אליהם ג'ורג' מרטין אשר מבקש להוסיף להעשיר יסודות מוזיקליים.בשנת 1969 התפרקה הלהקה, היה זה קיץ של אהבה, מכל אירופה באו זמרים בתנאים לא תנאי, קיימו פסטיבלים והופיעו.ג'ורג' היה מוזיקאי קלאסי, מכיר בגדולתה של הלהקה, ביקש להעשיר בתחום הפו"פ, להוסיף גם יסודות מוזיקליים נוספים, גם כלים חדשים והרמוניות חדשות, מגשר את היסוד הלירי מקארטני כותב מלודיות נפלאות, למשל ייסטרדיי המילים אינן יוצאות דופן שיר אהבה נכזבת, מרטין מציע לנגן את השיר בגיטרה חשמלית ולהוסיף רביעיית מיתרים קלאסיים.הביטלס אינם שייכים לשיכבה הבורגנית, באים הם משיכבת פועלים מתעשיית נמל. ג'ון מרטין היה הגיבור מתחילים הם לתת לו רעיונות הטעם מתחיל להשתנות ישנו כבר ג'אנר חדש, פו"פ המבקש לרשום אמירה של עומק לחרוג מעבר לגבולות הפו"פ.בשנות ה-50-60 קם דור אשר שואל שאלות, בא גם בטענות חמורות על שקרים פשיזם נאציזם. הדור בגרמניה שואל את האבות מה עשיתם במלחמה? איך זה קרה? הוא לא שואל רק באופן פוליטי פילוסופיומתוך החיים עצמם הופך לווטו על הדור הקודם.הדור שלאחר מלחמת העולם השנייהלא מקבל כמובן מאליו, מתריסים הם החיים שלכם אחרי המלחמה היו עלובים, אתם הייתם שותפים לזוועות הגדולות ביותרזה ענין דורי, מה שהיה כבר לא טוב לנו. ה-120 מתורגמת ל-2 מלחמות עולם עקובות מדם, אם אתה משמיד בני אדם באופן תעשייתימשהו השתבש לגמרי בדרך, משהו שהובים למצבים אלו.הטינה והכעס נגד ההורים מיתרגם לתרבות שמנגד שהולכת לכמה כיוונים, תרבות מוזיקלית מגלה את החושניות המיניות גירוי היצרים המופיע כנגד השמרנות של דור ההורים. תרבות הנעורים מתחילה כאשר מופיע אלביס המנענע את אגן הירכים קונטציה מינית ברורה לחלוטין, דור שלם שבוי במראה זה. מגיע גם תורה של האהבה החופשית שהיא די מזדמנת ואינה מחייבת יאמרו הם לך אפשר לאהוב גם בלי עקרונות בורחים מכל המסגרות הבורגניות אל החופש.גם תרבות הסמים קיימת, מהמאה תשע עשרה בסין העתיקה. והסמים נעשים קשים משהיו, הם כבר לא תת תרבות של האופיום הנער באופן מסיבי אינו יכול להימלט מזה תרבות הסמים הופכת לחלק אינטגרלית לרוק לפו"פ ולתרבות המימסדים הקיימת.גם תרבות הלבוש משנה צורה, תרבות המבקשת לערער על הקודים בצורת התנהגות בתספורת בלבוש ובסוגי המוזיקה ועוד.
תגובות
1
אהבו
0
418
טובה פריש
סקירה מעניינת.אבל היש איזה לקח מכל זה?.איזו מסקנה?לאן זה מוביל בסופו של דבר?
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
רגעי קסומים
רגעים קסומים עוטפים אותנו בכל מקום ובכל זמן.
עלינו לזהות אותם ולא לתת להם לחמוק.
הקסם נמצא באנשים, בספרים, בנופים, ביערות באגמים ובמפלים, בבעלי החיים, ובבעלי הכנף, באירועים, וביצירת הטבע...
לקריאת הפוסט
סליחה ושיכחה
לסלוח ולשכוח הן שתי המילים המתמצתות את חוכמת החיים.
מי מאיתנו אוהב להיות נעול על זכרונות כמו כאבים, פגיעות, עלבונות, כעסים, בגידות ואכזבות, אטעה אם אומר שאף לא אחד?
צריכים אנו לשחרר רגשות אלו,...
לקריאת הפוסט
האם החוקים נכתבו עבור הגברים?
ככל שאני חושבת על זה יותר אני מגיעה למסקנה שכן.
כמה שנים מחכה עגונה לגט, עשור ואולי שניים?
כמה שנים מממתינה מסורבת לגט כדי לקבלו? כמה פעמים דוחים רבנים ודיינים את האשה בלך ושוב, עד אשר היא...
לקריאת הפוסט
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות