אסרטיביות

אסרטיביות
אסרטיביות

לא להתבלבל אסרטיביות ותוקפנות הם שני דברים שונים. רשאית את להביע את עמדתך בצורה אסרטיבית שהיא איננה אחת מצורות הבעת תוקפנות.

האסרטיביות משתנה מסיטואציה אחת לשניה, מה שנכון במקום אחד איננו נכון במשנהו.

אנו חיות בתקופה שמרשה לנו להיות אסרטיביות בניגוד לתקופות קודמות כאשר משים הדחיקו כעסים חיו בהכחשה ובלעו את החרדה, זה היה לא "נשי" ולא "טבעי" להיות אסרטיבית, כיום התקופה מאפשרת לנו לומר גם מבלי להתבייש או להרגיש אשמה.

האסרטיביות מקלה עלינו בכל התחומים, המשפחתית, הבינזוגית, והמקצועית, די להתחמקויות וההתפתלויות, לכל אשה יש רשות לעמוד על זכותה להביע את שהיא חושבת וגם להגיד לא. למדתי שאפשר להגיד לא בצורה מנומסת ולממש את הזכות לסרב.

לעיתים משתמשים במניפולציה, ונשים מהוות לא פעם מטרה לפעולות  מניפולטיביות. מניפולציה מושגת לעיתים באמצעים עקיפים לגרום  לנו להסכים עם מה שאיננו שלמות או שלמים עם זה.

אינני יודעת אם האסרטיביות יוצרת את הבטחון העצמי או להיפך, אך יודעת אני ככל שאנו מפתחות את הבטחון העצמי יכולות אנו ביתר קלות  להגיב באסרטיביות. הבחירה היא שלנו והשמים הם הגבול.

האסרטיביות מעניקה לנו תחושה של בטחון עצמי והערכה עצמית. העובדה שאנו מכבדות את הרצונות שלנו ומביעות אותם אינה הופכת אותנו לתוקפניות.

המטרה היא לא להתחרות בגברים, (ישנם גם במין הגברי אנשים הססניים וחסרי החלטה) אלר להיות יותר ברורות ולא מעורפלות, זה אמור להיות טבע שני שלנו.

האם אתם זוכרים את פרשת מוניקה קלינטון? וודאי שאתם זוכרים. כאשר ראיינו אותה היא לא גמגמה ולא מיצמצה, היתה ישירה וברורה, והיתה מופת לאסרטיביות תחת לחץ ומליוני זוגות עיננם המביטות בה.

קיימת גם שפת גוף אסרטיבית, אוותר ולא אכתוב בכתבה זו.

תגובות  3  אהבו 

525
שאלה קשה מה קדם למה התרנגולת לביצה או הביצה לתרנגולת האם האסרטיביות היא תולדה של הביטחון העצמי או שאסרטיביות תורמת לביטחון העצמי. . לא חשוב מה קדם למה בין אם היא תכונה מו...
שאלה קשה מה קדם למה התרנגולת לביצה או הביצה לתרנגולת
האם האסרטיביות היא תולדה של הביטחון העצמי או שאסרטיביות תורמת לביטחון העצמי. . לא חשוב מה קדם למה בין אם היא תכונה מולדת או נרכשת. טוב לאישה להיות אסרטיבית ולעמוד על זכויותיה.
להביע דיעה בפנים וישירות זו אסטרטיביות,ושוכחים את הכלל החשוב ביותר להביעה דיעה ישירה מבלי לפגועה בזולת,,צריך לדעת להשתמש בה נכון,
דובר רבות בנושא זה.בעיקר בספר"לדעת לומר לא"
ואכן מאז נשים רבות לקחו את העניין לתשומת ליבן.אבל כאן חידשת.כי אני רואה שעדיין אין לוקחים את הנושא כמובן מאליו.
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

רגעי קסומים
רגעים קסומים עוטפים אותנו בכל מקום ובכל זמן. עלינו לזהות אותם ולא לתת להם לחמוק. הקסם נמצא באנשים, בספרים, בנופים, ביערות באגמים ובמפלים, בבעלי החיים, ובבעלי הכנף, באירועים, וביצירת הטבע...
לקריאת הפוסט
סליחה ושיכחה
לסלוח ולשכוח הן שתי המילים המתמצתות את חוכמת החיים. מי מאיתנו אוהב להיות נעול על זכרונות כמו כאבים, פגיעות, עלבונות, כעסים, בגידות ואכזבות, אטעה אם אומר שאף לא אחד? צריכים אנו לשחרר רגשות אלו,...
לקריאת הפוסט
האם החוקים נכתבו עבור הגברים?
ככל שאני חושבת על זה יותר אני מגיעה למסקנה שכן. כמה שנים מחכה עגונה לגט, עשור ואולי שניים? כמה שנים מממתינה מסורבת לגט כדי לקבלו? כמה פעמים דוחים רבנים ודיינים את האשה בלך ושוב, עד אשר היא...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה